چهره‌های جنجالی سال ۹۸

سال ۹۸ شاهد حوادث و پرونده‌های جنجالی زیادی بودیم. حوادثی که روز‌ها و حتی هفته‌ها ذهن مردم را به خود درگیر کردند. از بازداشت شدن امیر تتلو و سحر تبر تا مهاجرت کیمیا علیزاده و مهناز افشار. در ادامه ۱۰ چهره جنجالی سالی که گذشت را مرور خواهیم‌کرد.

روزنامه سازندگی: سال ۹۸ شاهد حوادث و پرونده‌های جنجالی زیادی بودیم. حوادثی که روز‌ها و حتی هفته‌ها ذهن مردم را به خود درگیر کردند. از بازداشت شدن امیر تتلو و سحر تبر تا مهاجرت کیمیا علیزاده و مهناز افشار. در ادامه ۱۰ چهره جنجالی سالی که گذشت را مرور خواهیم‌کرد.

۱. امیر تتلو / امتحان تتلو!

چهره‌های جنجالی سال ۹۸

امیر تتلو از آن خواننده‌های زیرزمینی است که با وجود حواشی پردامنه‌ای که همیشه در طول این سال‌ها داشته، طرفداران پروپاقرصی هم دارد. خواننده‌ای که بنا بر حال و هوای روزهایش گاه به گاه در صفحه اینستاگرامش فحاشی می‌کند و این ماجرا حتی سال گذشته به ریپورت صفحه او منجر شد. امسال هم بهمن ۹۸ بود که ماجرای بازداشت تتلو یا همان امیرحسین مقصودلو اسم این خواننده پرحاشیه را دوباره بر سر زبان‌ها انداخت.

ماجرا این بود که او هنگام سفر از ترکیه به مقصد لندن از سوی پلیس ترکیه بازداشت شده بود و پلیس ایران هم اعلام کرد که دلیل بازداشت او "ترغیب شهروندان خصوصاً جوانان به استفاده از مواد مخدر به‌ویژه روانگردان‌ها و نیز اشاعه فساد" بوده است. البته تتلو دستی در آتش این کار داشت و بار‌ها در ویدئو‌های اینستاگرامش یا در لایو و در مقابل چشم تعداد زیادی از طرفدارانش مخدر مصرف کرده بود.

بعد از این ماجرا، وزارت کشور بریتانیا هم اعلام کرد که ویزای کاری موقت امیر تتلو و دو عضو گروه موسیقی‌اش را لغو کرده است. البته که بعد از این خبر، طرفدارانش دست به کار شدند و همان روز هشتگ freetataloo# را در توئیتر آتش کردند. ماجرا تا جایی داغ شد که حتی رضا پهلوی هم به ماجرا ورود کرد و در حمایت از او توئیتی نوشت: "بازگرداندن و دیپورت امیر تتلو از ترکیه به ایران باید متوقف شود؛ چرا که می‌تواند خطر جانی و نقض حقوق انسانی او را به همراه داشته باشد". البته که بعد از چند روز آب‌ها از آسیاب افتاد و او آزاد شد. بعد هم عکسی دسته‌جمعی منتشر کرد و نوشت: "بابت اینا ننه بابامو دادم؟! راضیم... امتحان تموم شد! ".


۲. مهناز افشار / سال جنجالی مهناز افشار

چهره‌های جنجالی سال ۹۸

مهناز افشار یکی از چهره‌های پرحاشیه این سال‌های سینمای ایران بوده و گویا خودش هم از این ماجرا بدش نمی‌آید. سال ۹۸ هم اخبار مربوط به او حسابی گل کرد. مهم‌ترین آن‌ها ماجرای قتل روحانی همدانی بود که آن روز‌ها خیلی‌ها پای افشار را به این ماجرا کشاندند و گفتند همان توییت جعلی که افشار آن را بازنشر کرده بود، باعث تحریک لات و لوت‌ها و مرگ روحانی همدانی شده بود. بعد هم که ماجرای جدایی از همسرش رسانه‌ای شد. در نهایت چیزی که تعجب خیلی‌ها را به همراه داشت، این بود که او به عنوان یکی از چهار داور برنامه پرشیا گات تلند در شبکه ام‌بی‌سی انتخاب شد و این یعنی مهاجرت افشار. آخرین حواشی او هم به انتشار مکالمه خصوصی‌اش با یکی از مجریان شبکه‌های خارجی برمی‌گردد و البته توئیت عجیبی که در توضیح آن منتشر کرده بود!


۳. هانی کُرده / گنده‌لات تهران

چهره‌های جنجالی سال ۹۸

هانی کرده یکی از گنده‌لات‌های تهران است که همین چند ماه پیش چنان مورد ضرب و شتم قرار گرفت که خیلی‌ها فکر کردند کارش تمام شده است. ماجرا این بود که تهانی کرده در یک جشن تولد با چند نفر بحثش می‌شود و بعد با هم قرار درگیری می‌گذارند. او می‌رود سر قرار، اما طرف دیگر دعوا نمی‌آید. یکدفعه شش جوان موتوری که او را تعقیب کرده بودند، با چاقو و قمه حسابی از خجالتش درمی‌آیند. همان موقع بعضی‌ها گفتند هانی کرده در ماجرای قتل وحید مرادی دست داشته و همین موضوع نوچه‌های وحید را تشنه انتقام نگه داشته بود تا به او حمله کنند. به هر حال مدتی گذشت، ضاربان لات پایتخت بازداشت شدند و او هم کمی بعد عکسی در اینستاگرامش به اشتراک گذاشت که نشان داد حالش روبه‌راه شده و از بیمارستان مرخص شده است.


۴. بهنوش بختیاری / تبلیغ داروی ضدکرونا!

چهره‌های جنجالی سال ۹۸

بهنوش بختیاری یکی از بازیگرانی است که در اینستاگرام، بیش از هشت میلیون دنبال‌کننده دارد و همین فرصت خوبی برای اوست تا گاهی به تبلیغ موضوعات مختلف بپردازد، اما ماجرایی که این اواخر توسط او جنجالی شد، مربوط به تبلیغ یک داروی ضدکرونا بود! او طی یک ویدئو مدعی شده بود که یک شربت گیاهی برای پیشگیری از ویروس کرونا مؤثر است. اما چند روز بعد، سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی از اعلام حکم تعقیب او خبر داد. موضوعی که دردسر‌های زیادی برای او به وجود آورد و البته او هم در توضیحاتی گفت: "هر کسی که نسخه کامل این ویدئو را نگاه کند، متوجه می‌شود که من هیچ صحبتی نمی‌کنم درباره اینکه داروی ویروس کرونا را تبلیغ می‌کنم یا دارویی را تبلیغ کرده‌ام که می‌تواند از ویروس کرونا پیشگیری کند، بلکه این ویدئو فقط تبلیغ یک داروی گیاهی است".


۵. محمدرضا گلزار / بخت موافق با گلزار

چهره‌های جنجالی سال ۹۸

خبر برگزاری کنسرت محمدرضا گلزار در سال ۹۸ و در لس‌آنجلس سروصدای زیادی به پا کرد. آن هم در مهم‌ترین سالن تئاتر دنیا، سالنی که هر ساله مراسم اسکار در آن برگزار می‌شود! این در حالی بود که همان روز‌ها حرف و حدیث‌هایی در مورد کم‌استقبالی از این کنسرت مطرح بود. البته گلزار به این ماجرا واکنش نشان داد و گفت: "کنسرتی که سه هفته آینده است و شصت درصد بلیت‌هایش فروش رفته، چگونه قضاوت شده که موفق بوده یا نبوده؟ " برخی از سایت‌ها هم تصویری منتشر کردند و مشخص شد تا چند روز پیش از برگزاری این کنسرت، نیمی از صندلی‌های سالن پر شده بود. البته گلزار با اجرای برنامه تلویزیونی "برنده‌باش" هم دچار حاشیه‌هایی شده بود و همین اواخر هم با ویدئویی که درباره ذکر گفتن منتشر کرد، دوباره اسمش بر سر زبان‌ها افتاد.


۶. کیمیا علیزاده / فرزند ایران‌زمین

چهره‌های جنجالی سال ۹۸

کیمیا علیزاده یکی از ورزشکاران صاحب‌نامی بود که در سال ۹۸ خیلی‌ها را شوکه کرد. تنها زن ایرانی که در تاریخ المپیک برای کشورش افتخار آفریده بود. اما درست چند روز بعد از ماجرای هواپیمای اوکراینی، نامه‌ای منتشر و اعلام کرد که با همسرش به کشور هلند مهاجرت کرده است. مهاجرتی که شواهد و قرائن آن حاکی از این بود که دیگر قصد بازگشت به ایران را ندارد. شاهد مثالش نامه جنجالی او بود که با واکنش‌های بسیاری همراه شد. نامه‌ای که طی آن از تبعیض و نابرابری جنسیتی در سال‌های فعالیتش گلایه کرده و گفته بود: "کسی به اروپا دعوتم نکرده و درِ باغ سبز به رویم باز نشده... این تصمیم از کسب طلای المپیک هم سخت‌تر است، اما هر کجا باشم فرزند ایران‌زمین باقی می‌مانم... جز اعتماد شما در راه سختی که قدم گذاشته‌ام، خواسته دیگری ندارم. "


۷. زهرا امیرابراهیمی / افشاگری بعد از ۱۳ سال؟!

چهره‌های جنجالی سال ۹۸

زهرا امیرابراهیمی جزء معدود کسانی بود که طی سال‌های گذشته ماجرایی زندگی او را به کل تغییر داد. در سال ۱۳۸۵، در اوج شهرت و جوانی ویدئویی جنجالی از او منتشر و مجبور به ترک وطن شد، اما چندی پیش، بعد از گذشت ۱۳ سال از آن روز‌ها گفت و کسی که عامل انتشار این فیلم‌ها بوده است. از مجید بهرامی، بازیگر تئاتری که به دلیل بیماری سرطان از دنیا رفته است. افشاگری زهرا امیرابراهیمی و گفته‌های او درباره مجید بهرامی، موج تازه‌ای از واکنش‌های مردمی را در شبکه‌های اجتماعی برانگیخت. بعضی از کاربران با امیرابراهیمی همدردی کردند و کاربران دیگری هم به او خرده گرفتند که چرا بعد از این همه سال در مورد کسی که دستش از دنیا کوتاه است، حرف زده است! البته عده‌ای هم دست به قضاوت زدند و بیماری بهرامی را عقوبت کار او دانستند.


۸. مزدک میرزایی / مزدک در ایران اینترنشنال

چهره‌های جنجالی سال ۹۸

مزدک میرزایی یکی از آن‌هایی بود که در سال ۹۸ دست به اقدامی عجیب زد. در واقع ماجرای او با تغییراتی که در شبکه ۳ رخ داد شروع شد، او دیگر کمتر برنامه‌ای برای اجرا یا ساخت داشت و برنامه فوتبال برتر را هم از او گرفتند. همین شد که بار و بندیلش را جمع کرد و از ایران رفت و قرار شد با شبکه ماهواره‌ای ایران اینترنشنال همکاری کند. گرچه چند ماه پروسه پخش برنامه‌های او به تعویق افتاد و بازار شایعاتی را داغ کردند. ماجرا گذشت تا چند وقت بعد که این شبکه ماهواره‌ای از مجری ورزشی جدیدش که همان مزدک میرزایی بود، رونمایی کرد.
همان موقع گفته شد که به او دستمزدی ماهانه حوالی ۱۲ تا ۱۵ هزار پوند پیشنهاد شده تا راهی لندن شود. ۱۶ آذر ۱۳۹۸ او نخستین قسمت از برنامه هت‌تریک را به صورت زنده اجرا کرد.


۹. رامبد جوان / بریم بیایم؟!

چهره‌های جنجالی سال ۹۸

رامبد جوان در ۷۱۳ شب در شش فصل خندوانه مردم را همراهی کرد و زیر گوششان از ایران گفت و اینکه ایرانی‌ها "باحال‌ترین" مردم روی زمین‌اند و بعد تصمیمی گرفت که یکباره باور خیلی‌ها را به هم ریخت. چند ماه پیش تصاویر او و همسرش نگار جواهریان در کانادا منتشر شد و معلوم شد خانواده جیم قرار است فرزندشان را در این کشور به دنیا بیاورند. ماجرایی که موج زیادی از واکنش‌های مردمی را به همراه داشت. البته همان موقع او بی توجه به این واکنش‌ها در ویدئویی علناً اعلام کرد که منتظر آمدن بچه است و دارد کیف می‌کند. القصه اینکه آب‌ها از آسیاب افتاد و جوان و جواهریان با تولد فرزندشان به ایران برگشتند و قرار شد دوباره خندوانه از سر گرفته شود، اما این‌بار به دلیل شیوع کرونا، او خبر داد که ضبط خندوانه فعلاً متوقف شده است.


۱۰. سحر تبر / فساد فی‌الارض؟!

چهره‌های جنجالی سال ۹۸

سحر تبر یا فاطمه خویشوند همان دختر جوانی است که طی یکی دو سال گذشته به دلیل انتشار ویدئو و تصاویر عجیب و غریب و ترسناکیداز خودش، حسابی خبرساز شد. دختری که سعی داشت با جراحی‌های مختلف زیبایی به شخصیت کارتونی عروس مردگان شبیه شود، اما ماجرای عجیبی برای او رقم خورد. مهر ماه ۹۸ بود که خبر بازداشت او به دستور دادسرای ارشاد، رسانه‌ای شد؛ به جرم ترویج خشونت، تحصیل مال از طریق نامشروع، توهین به مقدسات، توهین به حجاب اسلامی، گسترش اباحه‌گری و تشویق جوانان به فساد، بعد هم اعترافات او منتشر شد و گفت که فرزند طلاق است و پشیمان از این کار. اما کار او به جای باریک کشید و دی ماه حکم این شاخ اینستاگرامی اعلام شد؛ معاونت در فساد فی‌الارض! حکمی که البته با واکنش بسیاری از سوی کاربران شبکه‌های اجتماعی همراه بود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان