اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

عملکرد صعودی شرکت‌های پزشکی به رغم وضعیت اسف‌بار بازار سهام جهانی/ حمایت سرمایه‌گذاران برای یافتن واکسن کرونا

اقتصاد آنلاین – مهسا نجاتی؛ در حالی که شیوع ویروس کرونا در هفته‌های اخیر به یک بیماری همه‌گیر تبدیل شده، بازار سهام با توجه به پیامدهای اقتصادی غیر قابل پیش‌بینی، به سمت بحران جهانی پیش می‌رود.

در حالی که برخی از صنایع، بیشتر از سایرین صدمه دیده‌اند (شرکت‌های هواپیمایی و صنایع وابسته به گردشگری)، شرکت‌های معدودی از حمایت بیشتر سرمایه‌گذاران برخوردار شدند.

گفتنی است که از جمله شرکت‌هایی که تحت تاثیر وضعیت نامساعد اخیر قرار نگرفته‌اند، شرکت‌های مرتبط با تجهیزات پزشکی، غذاهای فاسدنشدنی و آنهایی که در تلاش برای یافتن روش‌های درمانی و واکسن ویروس کرونا هستند، بود.

یکی از این شرکت‌ها، شرکت بیوتکنولوژیکی وابسته به کمبریج Moderna است که نخستین آزمایش واکسن مقابله با کرونا را در روز دوشنبه در سیاتل انجام داد.

از جمله دو شرکت دیگری که در زمینه یافتن درمان موقتی بیماری کووید-19 فعالیت می‌کنند، Regeneron و Gilead هستند. در حالی که شرکت دومی در حال آزمایش داروهای موجود برای مبارزه با ویروس کرونا است، شرکت Regeneron در حال امتحان دارو بر روی بیماران برای کاهش التهابات ریوی است که هنوز نام آن فاش نشده است.

همانطور که در نمودار مشاهده می‌شود، سرمایه‌گذاری بر روی این سه شرکت توسط سرمایه‌گذاران برای یافتن راه درمان ویروس کرونا در حال افزایش است.

در حالی که عملکرد شاخص S&P 500 از ابتدای سال تا کنون 22 درصد کاهش یافته، شرکت‌های Moderna، Regeneron و Gilead به ترتیب 47، 32 و 14 درصد رشد را تجربه کرده‌اند.

در نمودار ارائه شده، تغییر عملکرد سه شرکت پزشکی-دارویی و S&P500 از ابتدای سال تا کنون را مشاهده می‌کنید؛

عملکرد صعودی شرکت‌های پزشکی

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان