ابتلای ۴ اسیر فلسطینی به کرونا

خبرگزاری ایسنا: به نقل از فلسطین الیوم، پس از انتشار این خبر، اوضاع در داخل زندان‌های رژیم صهیونیستی ملتهب شد و نهادهای حقوقی داخلی و بین‌المللی مسئولیت جان اسرا را متوجه رژیم صهیونیستی دانسته و نسبت به ابتلای شمار بیشتری از اسرا در داخل زندان‌ها به این ویروس خطرناک هشدار داد.

در همین راستا، باشگاه اسیر فلسطین اعلام کرد که اسرای فلسطینی در معرض خطر ابتلا به ویروس کرونا از طریق بازپرسان و مسئولان سازمان زندان‌های صهیونیستی قرار دارند.

این مرکز حقوقی فلسطینی تمامی سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی را به تحرک و مداخله فوری برای نجات جان اسرا و ورود ماسک و مواد ضدعفونی کننده و بهداشتی ضروری به زندان‌ها جهت مقابله با ویروس کرونا فراخواند.

دیده‌بان حقوق بشر اروپایی مدیترانه‌ای هم اخبار منتشر شده در مورد ابتلای 4 اسیر فلسطینی به کرونا را بسیار نگران‌کننده خواند و مسئولیت جان و سلامت اسرای فلسطینی را متوجه رژیم صهیونیستی دانست و خواستار اتخاذ فوری تدابیر پیشگیرانه در زندان‌های صهیونیستی شد.

انجمن واعد نیز که در زمینه امور اسرا فعالیت دارد، اعلام کرد، یکی از اسرای مبتلا به کرونا 10 روز در یکی از بخش‌های زندان بوده و با شمار زیادی از اسرا تماس داشته است و ممکن است اسرای زیادی به این ویروس آلوده شده باشند.

گروه‌های فلسطینی هم ضمن هشدار شدید به رژیم صهیونیستی در رابطه با وخامت حال اسرای فلسطینی، خواستار تحرک فوری برای نجات اسرا شده‌اند.

در همین راستا، ابوعبیده، سخنگوی گردان‌های قسام، شاخه نظامی حماس مسئولیت جان اسرا را متوجه رژیم صهیونیستی دانست و گفت: اتاق عملیات مشترک مقاومت فلسطین به طور مداوم در حال تشکیل جلسه برای پیگیری وضعیت اسرا است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان