مستند انقلاب جنسی ۳؛ مستند محمد دلاوری از زندگی دختران روس به روایت آنا

مستند انقلاب جنسی ۳ توسط آرمان مدیا و حسین شمقدری و محمد دلاوری ساخته شده و در روسیه فیلمبرداری شده است. محصول سال ۱۳۹۷ است و به  نوعی، ادامه مستند «میراث آلبرتا» که توسط همین مجموعه ساخته شده، محسوب  می شود.

مستند انقلاب جنسی 3؛ مستند محمد دلاوری از زندگی دختران روس به روایت آنا

مستند انقلاب جنسی 3 توسط آرمان مدیا و حسین شمقدری و محمد دلاوری ساخته شده و در روسیه فیلمبرداری شده است. محصول سال 1397 است و به  نوعی، ادامه مستند «میراث آلبرتا» که توسط همین مجموعه ساخته شده، محسوب  می شود.

مستند انقلاب جنسی 3 درواقع تلاش دارد به بررسی جنبش عشق های آزادانه و خارج از بستر روابط زناشویی در غرب اشاره کند و به چرایی از بین رفتن ازدواج  های سنتی در میان بخشی از دختران روس بپردازد.

مستند انقلاب جنسی 3 نگاهی دارد به سبک زندگی دختران نسل امروز روسیه. تلاش کرده  تا با شماری از دختران روس درباره زندگی و روابط آن ها با پسرها صحبت کند و نوع نگرش آن ها به زندگی مجردی یا خانوادگی را بررسی  کند. محمد دلاوری، خبرنگار خبر 20:30 شبکه 2 سیما بود که مدتی است از این مجموعه خبری رفته و در شبکه 5، برنامه  تهران 20 را به صورت زنده، هر شب روی انتن می برد که یکی از چالشی ترین برنامه های شبانه رسانه ملی را تشکیل می دهد.

محمد دلاوری، به زبان انگلیسی آشنایی دارد و در این مستند، به خیابان ها و محله های معروف شهرهای روسیه از مسکو تا سنت پترزبورگ رفته تا برای ایرانیان، روایتی داشته باشد از آزادی های جنسی دختران و پسران روسیه و اشک ها و لبخندهایی که در پی دارد.

مستند انقلاب جنیسی 3 مثل مستند ایکسونامی که در سال 98 به صورت محدود به نمایش در آمد، یک اتفاق خاص در ایران است که بسیاری از موضوعات جنسی و مسائل مربوطه، همچنان یک تابو است و در فیلم ها وسریال ها و حتی کتاب های درسی مدارس و دانشگاه ها، به آن پرداخته نشده است.

این که مستندی درباره این موضوع ساخته شود، می تواند گام خوبی از سوی مستندسازان کشور برای به نمایش درآوردن واقعیت هایی در سبک زندگی امروز ایرانیان و سایر مردمان جهان باشد.

مستند انقلاب جنسی 3 را حسین شمقدری (فرزند جواد شمقدری، کارگردان فیلم های ژانر دفاع مقدس)، کارگردانی کرده و روایت داستان نیز توسط محمد دلاوری صورت می گیرد. محمد دلاوری، اردیبهشت ماه سال 98 به خبرگزاری مهر  رفت و درباره سوژه یابی و ساخت مستند انقلاب جنسی 3 صحبت کرد.

محمد دلاوری همان طور که در ویدیو زیر مشاهده می کنید، مشغول صحبت با یک دختر روس می شود. دختری که می گوید 4 دوست پسر دارد، اما همچنان احساس تنهایی می کند. او می گوید که هر هقته با یکی از دوست پسرهایش زندگی می کند اما همچنان علاقمند به تشکیل خانواده است. او دوست دارد شاد باشد اما می خواهد آن را با دوست پسری که مسئولیت وی را بر عهده می گیرد، شریک  باشد.

مستند انقلاب جنسی 3

اینستانوشته محمد دلاوری درباره آخرین روزهای فیلمبردای مستند انقلاب جنسی 3 که در تهران فیلمبرداری شد

این دختر روس که پیراهن سفید رنگ بر تن دارد و گاها با محمد دلاوری، دوچرخه سواری هم می کند تا مستند، رنگ و بوی گردشگری شهری هم به خود بگیرد، «آنا» نام دارد. دختر بیست و اندی ساله روس که چند روزی برای ساخت مستند انقلاب جنسی 3 همراه با دلاوری و تیم مستند سازی بود.

محمد دلاوری گفته بود که «آنا» خانم، دختر باهوشی بود که در پشت صحنه مستند انقلاب جنسی 3 ، تحت تاثیر صحبت ها و حرف های تیم مستند ساز قرار می گرفت و مرتب با عوامل مستندساز، درباره مسائل مختلف مربوط به  سبک زندگی دختران و پسران روس، بحث می کرد.

«آنا» بانوی جوان و خوش خنده روس که بخشی از داستان مستند انقلاب جنسی 3 را با کمک محمد دلاوری، روایت می کند، تلاش زیادی کرده تا محصول مستند جنسی 3 با پاسخ هایش، یک مستند تجربی باشد تا مستند علمی و البته  نباید انتظارات خاصی از این مستند کوتاه داشت.

محمد دلاوری که او را با آیتم های خبری مطرحی چون «صرفا جهت اطلاع» می شناسیم، تلاش  کرده تا در مستند جنسی 3 نوعی طنازی را با «آنا» همراه کند تا محصول مستند، پر کشش  باشد.

اگر چه صحنه های کوتاهی از اواز های غربی و رقص دختران و پسران روس در کلاب های سنت پترزبورگ، تماشاگر ایرانی را مجذوب مستندی با موضوع کم تر دیده شده در داخل کشور می کند، اما به  نظر می رسد مستند انقلاب جنسی 3 بیش تر به دنبال القای یک مفهوم و نگرش به بیننده است.

یکی از ایراداتی که به مستند انقلاب جنسی 3 می توان گرفت آن است که این مستند، به همان اندازه که درباره واقعیت موجود در سبک زندگی جوانان غربی به خصوص روس ها، بی پرده روایت هایی ارائه میکند، درباره واقعیت های موجود در ایران، محافظه کارانه رفتار میکند.  شاید نیاز است که یک «آنا» ی ایرانی، همراه محمد دلاوری بود تا از زبان یک دختر ایرانی نیز بخشی از انقلاب جنسی و فرا زناشویی و ازدواج سفید و امثالهم، روایت می شد.

بخش های قبلی مستند انقلاب جنسی ، با نگاهی متفاوت به زیست جنسی مردم هلند، فرانسه و اسپانیا تلاش کرده تا مخاطب را نسبت به دنیای غرب نزدیک‌تر کند. آرمان‌مدیا این مستند را پس از میراث آلبرتا 3 تولید و منتشر کرده‌است. کلیه علاقمندان با مراجعه به سایت www.1FILM.ir می‌توانند نسبت به تهیه این فیلم اقدام کنند.

کیش تور
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان