ترفندهایی برای آرایش سریع در کمترین زمان

رسیدگی به پوست و مو و زیبایی آن‌ها هر روز وقت زیادی را از ما می‌گیرد در حالی که می‌توان با چند ترفند آرایش و زیبایی در این وقت صرفه جویی کرده و آن را برای کار‌های مفیدتری صرف کرد.

ترفندهایی برای آرایش سریع در کمترین زمان

رسیدگی به پوست و مو و زیبایی آن‌ها هر روز وقت زیادی را از ما می‌گیرد در حالی که می‌توان با چند ترفند آرایش و زیبایی در این وقت صرفه جویی کرده و آن را برای کارهای مفیدتری صرف کرد. علاوه بر این، مراقبت از پوست، رسیدگی به موها و آرایش کردن چه در منزل انجام شود و چه در سالن‌های زیبایی، هزینه زیادی را از شما می‌گیرد.

اما این هزینه‌ها را هم می‌توان با چند ترفند آرایش و زیبایی موثر کاهش داد و پوست و مو و چهره زیباتری داشت. ما در این مطلب چند ترفند آرایش و زیبایی را که به زیبایی و بی‌نقص شدن آرایش شما کمک می‌کنند و علاوه بر آن باعث صرفه جویی در وقت و هزینه شما می‌شوند به شما معرفی خواهیم کرد.

وز موها و روش از بین بردن آن

وز شدن موها یکی از مشکلات رایج میان خانم‌ها است و همیشه هم نتیجه مراقبت نادرست از موها نیست بلکه برخی افراد به طور ذاتی موهای وزی دارند و برای از بین بردن این وزی و کاهش آسیب به موها مجبور هستند از انواع ماسک‌های مو، شامپوهای آبرسان، نرم کننده و … استفاده کنند. در نهایت نیز با استفاده از ابزارهای حرارتی آسیب‌هایی دائمی به موها وارد می‌کنند و موها وزتر می‌شوند. اما یک راه حل بهتر برای خللاص شدن از شر وز موها، کراتینه کردن آن‌ها است.

چند ترفند آرایش و زیبایی برای صرفه جویی در وقت شما

کراتینه کردن، موها را در برابر وز و آسیب مصون می‌کند و شما دیگر نیازی به استفاده از انواع محصولات مراقبتی، زیبایی و حرارتی نخواهید داشت. کراتین نوعی پروتئین است که بافت موها را تشکیل می‌دهد، وقتی این ماده روی موها زده می‌شود رطوبت در داخل ساقه مو محبوس می‌شود و وز و شکنندگی موها از بین می‌رود. البته درمان‌های کراتینی هزینه کمی ندارد اما با حذف نیاز شما به انواع محصولات مراقبتی و زیبایی، در مجموع در وقت و هزینه شما صرفه جویی می‌کند. این درمان را می‌توان با محصولات مناسب و رعایت نکات ایمنی در منزل هم انجام داد و دوام آن بین دو تا سه ماه متغیر است.

مژه‌های کم تعداد و راه زیباتر کردن آن‌ها

اگر مژه‌های کوتاه، کم تعداد و بیرنگی دارید که زیبایی چشمان شما را تحت الشعاع قرار داده است می‌توانید از انواع محصولات آرایشی مثل ریمل و خط چشم و … استفاده کنید. اما این کار وقت زیادی را از شما می‌گیرد و هر کسی نمی‌تواند هر روز صبح زود بیدار شود و به آرایش کامل چشمانش مشغول شود. علاوه بر این اگر بخواهید از ریمل‌ها و محصولات باکیفیت استفاده کنید هزینه زیادی متحمل خواهید شد.

چند ترفند آرایش و زیبایی برای صرفه جویی در وقت شما

اما با استفاده از اکستنشن مژه می‌توان این مشکل را حل کرد. اکستنشن مژه یک ترفند آرایش و زیبایی به صرفه و بادوام برای مژه‌های کوتاه، کم تعداد و کمرنگ است. شما می‌توانید این کار را در سالن‌های زیبایی انجام دهید و چهره‌ای جذاب بدون نیاز به آرایش داشته باشید. اگر می‌خواهید ظاهر چشمان شما با اکستنشن مژه غیرعادی نشود از آرایشگر بخواهید تا به جای یک ست کامل فقط چند مژه مصنوعی به گوشه خارجی چشم‌ها اضافه کند. دوام این روش بسته به کیفیت کار 6 تا 8 هفته است و در این مدت شما را از ریمل زدن و فرمژه گذاشتن بی‌نیاز خواهد کرد.

ترفند آرایش و زیبایی برای جلوگیری از پوسته شدن لاک

وقتی در منزل لاک می‌زنید حتی اگر از تاپ کوت و بیس کوت و … هم استفاده کنید دوام این لاک در بهترین حالت یک تا دو هفته خواهد بود. پس از این مدت گوشه‌های لاک از ناخن جدا شده و ظاهر نازیبایی پیدا خواهند کرد. در این شرایط شما چاره‌ای جز این ندارید که لاک‌های آسیب دیده را پاک کنید و مجددا لاک بزنید که این کار علاوه بر داشتن هزینه، وقت زیادی را هم از شما خواهد گرفت.

به همین دلیل است که خانم‌های شاغل و فعال قید لاک زدن را برای همیشه می‌زنند. اما اگر برای مانیکور کردن به یک سالن زیبایی تخصصی مراجعه کنید متخصصین مراحل کامل مراقبت ناخن و آماده سازی را انجام می‌دهند و سپس لاک می‌زنند. آن‌ها این کار را با دقت و مهارت بالایی انجام می‌دهند و لاک ناخن را با استفاده از نورهای UV خشک و تثبیت می‌کنند در نتیجه اگر به درستی از ناخن‌ها مراقبت کنید این لاک‌ها مدت بیشتری (حتی بیش از یک ماه) روی ناخن‌های شما دوام خواهند آورد. به این ترتیب دیگر لازم نیست که هر هفته لاک ناخن‌ها را پاک کنید و مجددا لاک بزنید.

موهای زائد بدن و روش از بین بردن آن‌ها

موهای زائد بدن اگرچه طبیعی هستند اما از مشکلات زیبایی به شمار می‌روند و همه دوست دارند با حذف این موها پوستی صاف و زیبا داشته باشند. راه‌های مختلف برای حذف این موها وجود دارد مثل استفاده از کرم‌های موبر، تیغ زدن و اپیلاسیون. اما همه این روش‌ها موقتی هستند و شما پس از مدتی (بسته به روشی که انتخاب کرده‌اید) مجبور هستید مجددا این مراحل وقت گیر و البته دردناک را تحمل کنید. اما اگر می‌خواهید برای همیشه از شر این موها خلاص شوید بهتر است روش لیزر موهای زائد را امتحان کنید.

چند ترفند آرایش و زیبایی برای صرفه جویی در وقت شما

این روش اگرچه هزینه زیادی دارد و به چندین جلسه درمانی مرتب و متوالی نیاز دارد اما می‌تواند شما را برای همیشه از شر اصلاح کردن و اپیلاسیون کردن خلاص کند. لیزر حتما باید در کلینیک‌های مربوطه و توسط پزشک متخصص پوست انجام شود، در این روش یک اشعه متمرکز نور که برای پوست بی‌خطر است به قسمت‌های پرمو تابیده می‌شود، این اشعه ریشه موها را می‌سوزاند و از بین می‌برد. با یک جلسه درمانی نمی‌توان نتیجه خاصی از لیزر گرفت و شما باید در این کار ثابت قدم باشید و بسته به نوع لیزر و میزان موها چهار تا ده جلسه با فاصله یک تا سه ماه این کار را تکرار کنید. پس از آن می‌توانید یک بار در سال آن را تمدید کنید و برای همیشه موهای زائد بدن خود را از بین ببرید.

ترفند آرایش و زیبایی برای موهای کوتاه یا بی‌حالت

اگر اخیرا موهای خود را کوتاه کرده‌اید و این مدل جدید آن راضی نیستید یا این که احساس می‌کنید موهایی بی‌حالت و نازک دارید احتمالا هر روز وقت زیادی صرف می‌کنید تا به موهای خود حالت دهید و آن‌ها را زیباتر نشان دهید. اما شما می‌توانید با یک ترفند آرایش و زیبایی این مشکل را به مدت طولانی حل کنید.

اکستنشن مو یکی از روش‌های محبوب و پرطرفدار در آرایش موها است که اگر درست و حرفه‌ای انجام شود کاملا طبیعی به نظر خواهد رسید و هیچ اثر منفی روی رشد و سلامت موهای شما نخواهد داشت در حالی که استفاده زیاد از محصولات حالت دهنده و حرارتی آسیب‌هایی چشمگیر روی موهای شما خواهد گذاشت. اکستنشن کردن حجم و بلندی موها را افزایش می‌دهد و به سادگی قابل انجام است. اگر از اکستنشن‌های گیره‌ای استفاده کنید می‌توانید آن‌ها را در منزل هم نصب کنید که البته ماندگاری آن محدود است ولی اگر قصد استفاده از اکستنشن‌های چسبی و … را دارید این کار باید در سالن زیبایی انجام شود و البته دوام آن نیز بیشتر خواهد بود.

یافته‌های جدید در ترفند آرایش و زیبایی

دنیای آرایش و زیبایی یک دنیای پویا و در حال رشد است و هر روز محصولات جدیدی در این شاخه معرفی می‌شوند که می‌توانند برنامه مراقبت پوست و زیبایی ما را دچار تغییر و تحول اساسی کنند. در ادامه سه مورد از جالب‌ترین این ترفند آرایش و زیبایی را به شما معرفی خواهیم کرد.

ضدآفتابی که روی پوست مرطوب هم اثر می‌کند: حتما شنیده‌اید که ضدآفتاب روی پوست مرطوب اثر نمی‌کند و حتما باید پوست شما خشک باشد تا اثر ضدآفتاب خود را نشان دهد. اما اخیرا ضدآفتاب‌هایی وارد بازار شده‌اند که قدرت حفاظتی بالایی دارند و روی پوست مرطوب هم می‌چسبند. در نتیجه در روزهای گرم و آفتابی که پوست شما خیس عرق شده است هم می‌توانید از آن استفاده کنید.

چند ترفند آرایش و زیبایی برای صرفه جویی در وقت شما

خط چشم‌های استامپی: کشیدن خط چشم نوک تیز، خوش فرم و متقارن اصلا کار ساده‌ای نیست و طراحان آرایشی هم به این نکته آگاه هستند، به همین دلیل خط چشم‌هایی تولید کرده‌اند که دارای دو سر است، یک سر این خط چشم حالت مثلثی استامپی دارد و شما می‌توانید آن را روی گوشه چشم فشار دهید سپس با سر دیگر که مویی است خط چشم خود را کامل کنید.

دئودورانت‌های پراثر: بیشتر دئودورانت‌ها زمانی اثر می‌کنند که با رطوبت تماس پیدا کنند اما دئودورانت‌های جدید ترکیباتی فعال دارند و پیش از آن که عرق کردن شما شروع شود از آن جلوگیری می‌کنند و بدن شما را خوشبو نگه می‌دارند.

چند ترفند آرایش و زیبایی از زبان کارشناسان

یک راه موثر برای صرفه جویی در وقت، کاهش دادن مراحل مراقبت پوست است. این گفته شاید از نظر تئوری خوب و قانع کننده به نظر برسد اما در عمل ساده نیست. اما متخصصان چند ترفند آرایش و زیبایی در آستین دارند که شما را در این امر یاری خواهد کرد:

همیشه پاک کننده آرایش خود را در کنار تخت خود قرار دهید، با این کار هرچقدر هم که خسته باشید بهانه‌ای برای این که از زیر این کار در بروید نخواهید داشت.

در گذشته با استفاده کردن از پاک کننده‌های قوی و صابونی اسیدیته پوست مختل می‌شد و استفاده از تونر برای متعادل کردن این اسیدیته ضروری بود. اما امروزه شوینده‌ها طوری طراحی شده‌اند که pH پوست را افزایش نمی‌دهند در نتیجه استفاده از تونر هم ضرورتی ندارد.

بخور دادن همراه با ماساژ پوست می‌تواند لایه بیرونی آن را ضعیف کرده و باعث بیرون آمدن رگ‌های خونی شود. در نتیجه اگر به بخور دادن عادت کرده‌اید بهتر است به جای آن از ماساژ ساده با روغن‌های گیاهی استفاده کنید.

لازم نیست هر چند هفته یک بار برای پوشاندن ریشه‌های مو، به آرایشگاه مراجعه کنید، کمی ریشه سیاه یا سفید مدرن و زیبا است و شما می‌توانید دو تا سه ماه هم بین جلسات رنگ مو فاصله بگذارید.

منبع:برترینها

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان