توئیتی که دل مردم همدان را خالی کرد/ورود ۱۰۰ هزار نفر به همدان! +عکس

خبرگزاری مهر:شناسایی 224 بیمار مبتلا به کرونا در استان همدان آخرین خبر اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پیرامون وضعیت این استان در خصوص کروناویروس است.

این خبر و آمار منتشر شده آنجا نگران کننده تر می‌شود که همدان در خصوص موارد مثبت مبتلا به کرونا طی 2 روز اخیر از استان قم پیشی گرفته و در آخرین آمار امروز شنبه دوم فروردین ماه خبر شناسایی 27 مورد مثبت مبتلا به کرونا در استان همدان منتشر شد در حالی که آمار همین روز در استان قم 20 مورد است.

ورودی‌ها و خروجی‌های 13 استان برای کنترل کرونا تحت پوشش طرح غربالگری است

موضوع آنجا عجیب‌تر می‌شود که اواسط اسفندماه خبری مبنی بر اینکه ورودی‌ها و خروجی‌های 13 استان برای کنترل کرونا تحت پوشش طرح غربالگری است و موارد مشکوک به هزینه خود 14 روز قرنطینه خواهند شد در رسانه‌های مختلف منتشر شد و همدان نیز یکی از این 13 استان بود.

ارائه گزارش‌های متعدد توسط مسئولان و دست اندرکاران مبنی بر انجام غربالگری در ورودی‌های استان همدان تا حدودی خیال مردم همدان را از ممنوعیت ورود مبتلایان به ویروس کرونا راحت کرده بود تا اینکه پیش از ظهر امروز توئیت وزیر ارتباطات در خصوص میزان جذب اینترنت در استان‌های کشور موجب دلهره بیش از پیش مردم شد.

محمد جواد آذری جهرمی در این توئیت که در کانال‌ها و گروه‌های مختلف فضای مجازی دست به دست شد به مردم همدان هشدار داده بود به طوری که متن این توئیت از جذب حداکثری مسافران در همدان خبر می‌داد.

وزیر ارتباطات در این توئیت آورده است: مصرف اینترنت نشان می‌دهد نوروز یک میلیون نفر از تهران بیرون رفتند که نوروز قبل 4 میلیون نفر بوده‌اند. خروجی قم حدود 40 هزار نفر. هرمزگان، یزد و بوشهر هم خروجی داشتند اما همدان بیشترین جذب را داشته؛ 10 درصد این جمعیت. بعد لرستان، چهارمحال، کرمانشاه. شمال و مشهد جذبش خیلی کم بوده».

همین چند جمله کافی بود که اضطرابی در بین مردم همدان فراگیر شود و خبرنگاران به دنبال چرایی این اتفاق از مسئولان پاسخ بخواهند.

ثبت 209 هزار و 500 تردد در ورودی‌های استان همدان

خبرنگار مهر در ابتدا جویای وضعیت تردد در محورهای استان همدان از مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان شد که مصطفی پناهنده در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: میزان تردد خودروها در ورودی استان همدان از 25 اسفندماه سال 98 تا پایان روز یکم فروردین ماه امسال 209 هزار و 500 مورد بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان بابیان اینکه آمار تردد ورودی به استان همدان نسبت به سال قبل 55 درصد کاهش دارد، افزود: تردد خروجی‌های استان همدان نیز در مدت زمان 25 اسفندماه گذشته تا یکم فروردین ماه امسال 171 هزار مورد بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 61 درصد کاهش دارد.

کاهش 58 درصدی تردد در ورودی و خروجی استان همدان

وی با بیان اینکه با در نظر گرفتن آمار تردد خودروهای ورودی و خروجی استان همدان به طور میانگین شاهد کاهش 58 درصدی تردد در ورودی و خروجی استان همدان بوده‌ایم، گفت: از ابتدای اجرای طرح مجموع ترددها در محورهای مواصلاتی استان همدان 38 درصد کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه 2 میلیون و 193 هزار تردد در محورهای مواصلاتی استان همدان ثبت شده است، گفت: این آمار نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل 38 درصد کاهش دارد.

پناهنده پرترددترین محور استان همدان را محور بهار – همدان و بالعکس عنوان کرد و گفت: سرعت متوسط وسایل نقلیه در روز گذشته 86 کیلومتر بر ساعت بوده است و از این میزان تردد 8 درصد وسایل نقلیه سنگین بوده است.

شاهد کاهش تردد خودروها هستیم

وی با بیان اینکه در تمام استان‌ها شاهد کاهش تردد خودروها هستیم، گفت: موارد افزایشی قابل توجه گزارش نشده است.

استاندار همدان نیز در این خصوص در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه وزیر ارتباطات تحلیلی از شماره تلفن‌هایی که از تهران خارج شده و به استان‌های مختلف رفته‌اند در توئیتی ارائه و اعلام کرده حدود 100 هزار از این شماره تلفن‌ها که متعلق به اشخاصی است که در همدان مستقر شده‌اند، گفت: طی تماس تلفنی با وزیر ارتباطات جزئیات آن را دریافت کردیم.

مهمانانی که خارج از استان باشد به عنوان مسافر و گردشگر قطعاً نداریم
سید سعید شاهرخی با بیان اینکه واقعیتی وجود دارد که ما مهمانانی که خارج از استان باشد به عنوان مسافر و گردشگر قطعاً نداریم، گفت: تمامی مدارس، مهمانپذیرها و مراکز اقامتی تعطیل شده و حتی یک هتل هم که فعال است فقط 9 مورد از اتاق‌ها رزرو شده و عملاً هیچ مسافری را در استان همدان نداریم و به ندرت هستند.

وی عنوان کرد: شماره تلفن‌هایی که مورد استناد وزیر ارتباطات بوده مربوط به همدانی هایی است که در تهران ساکن هستند و در ایام عید به منزل بستگان خود مراجعه کرده‌اند که به همین تعداد هم توصیه می‌کنیم بهتر است به منزل خود بازگردند و مواظب سلامت خود و خانواده باشند.

استاندار همدان تاکید کرد: همدانی‌های مقیمی که به خانه خود بازگشتند خوش آمدند اما در منزل بمانند و در معابر عمومی و اجتماعات شرکت نکنند و مجلس عمومی را برقرار نکنند و در اسرع وقت به منزل خود بازگردند تا تراکم جمعیت در خانوار هم کاهش یابد

ورود 100 هزار نفر به استان همدان را تأیید نمی‌کنم

شاهرخی گفت: البته ورود 100 هزار نفر به استان همدان را تأیید نمی‌کنم و طبق بررسی‌ها با توجه به شماره تلفن‌ها این افراد همدانی هایی هستند که برای سرکشی به خانواده و فامیل به همدان آمده‌اند.

وی گفت: مقرر شد از طریق سیستم مخابراتی به این افراد پیامک دهیم که 2 نکته را مورد توجه قرار دهند و در مرحله اول اقامت خود را بسیار کوتاه کرده و به منزل خود برگردند و در مرحله بعد در مدتی که در همدان حضور دارند در مجامع عمومی و خیابان‌ها حاضر نشوند و موارد عنوان شده را رعایت کنند.

شهردار همدان نیز به توئیتر اخیر وزیر ارتباطات واکنش نشان داد و گفت: استان همدان در موقعیت جغرافیایی به عنوان کریدور اصلی غرب کشور قرار دارد بنابراین ممکن است مسافران غرب کشور هنگام عبور از همدان از اینترنت استفاده و آنالیزها را دچار مشکل کرده باشند.

عباس صوفی در ادامه یادآور شد: خوشبختانه شاهد ارتباطات اینترنتی و ویدیوکال شهروندان به جای دید و بازدید حضوری هستیم که نشان از فرهیختگی شهروندی است.

به هر حال آنچه مسلم است در شرایط فعلی باید با در خانه ماندن و کمک به مسئولان زنجیره اتصال ویروس کرونا را قطع کنیم وگرنه اینکه تا چه زمانی درگیر این ویروس ناشناخته خواهیم بود مشخص نخواهد بود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان