خواص معجزه آسای عنبر نسارا برای بدن

عنبر نسا، سرگین الاغ شیرده (ماده) است که در بهار جمع آوری می‌شود و از خواص دارویی عجیبی برخوردار است.

خواص معجزه آسای عنبر نسارا برای بدن

  دود دادن عنبر نسارا در محیط های بسته مثل فضای خانه، مانند اسفند اثر میکروب کشی قوی دارد و انجام گاهگاهی این کار به ویژه در فصول سرد، تاثیر قابل توجّهی در کاهش موارد بروز بیماری هایی مثل سرماخوردگی دارد؛ به ویژه اگر یکی از اعضای خانواده سرما خورده باشد می توان با این کار از افزایش بار ویروس در فضای محلّ زندگی کاست.

استنشاق دود عنبر نسارا یکی از راه های مناسب برای درمان سینوزیت های مزمن و حاد و سرماخوردگی است. این کار در درمان سردردهای کهنه نیز موثّر است. برای این کار، عنبرنسا را را در یک اسفند دود کن ریخته روی شعله کم قرار داده دود متصاعد شده را استنشاق کنید.

گرفتن مواضعی از بدن که دچار خارش است روی دود عنبر نسارا، یکی از روش های بسیار موثّر در کاهش انواع خارش هاست. همچنین این کار، برای درمان تاول ها و زخم های ترشّح دار نیز اثر مناسبی دارد. این روش یکی از بهترین روش های درمانی اگزما هم هست. همچنین این کار تاثیر بسیار خوبی در ترمیم سریع انواع زخم ها به ویژه زخم های سوختگی دارد. می توان از عنبر نسارا برای کمک به درمان صرع استفاده کرد.

بیشتر بخوانید:

اما و اگرهای مصرف شیر الاغ؛ از سلامت تا کراهت

دود عنبرنسا در درمان و و کاهش عوارض بواسیر هم بسیار موثر است.

این بار اگر گوشتان عفونت کرد دود آن را به سمت گوش خود بگیرید، می بینید که در کوتاه ترین مدت درد حاصل از عفونت گوش و عفونت آن از بین می رود.

عوارض عنبر نسا

استنشاق دود عنبر نسارا ممکن است باعث عوارض ریوی شود. در طب سنتی توصیه میشود برای درمان عفونت سینوس ها با دود عنبر نسارا، دود را فقط به فضای بینی و سینوس ها راه دهید. دود ناشی از عنبرنسا‌را باید دود ملایمی باشد، زیرا دود زیاد در محیط بسته، موجب ورود دود به ریه شده و آسیب جدی به ریه وارد می‌کند. دود دادن زیاد عنبرنسا‌را موجب ایجاد سرطان خواهد شد، بنابراین نباید افراد در مصرف آن زیاده‌روی کنند.

منبع: برنا

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان