چگونه بعد از لاغری وزن را ثابت نگه داریم ؟

در این مطلب چند توصیۀ اساسی برای کمک در مسیر تثبیت وزن ارائه می‌شود.کم کردن وزن کار سختی است، اما ثابت نگه داشتن وزنی که بعد از یک رژیم سخت به دست آمده، به مراتب دشوارتر است.

چگونه بعد از لاغری وزن را ثابت نگه داریم ؟

کم کردن وزن کار سختی است، اما ثابت نگه داشتن وزنی که بعد از یک رژیم سخت به دست آمده، به مراتب دشوارتر است. به افرادی که اضافه وزن دارند یا بیش از حد چاق هستند، توصیه می‌شود که حداقل 5 تا 10% از وزن شان را برای به دست آوردن سلامتی کم کنند، البته این افراد حتماً باید دقت داشته باشند که فوراً وزن کم شده شان برنگردد.

در این مطلب چند توصیۀ اساسی برای کمک در مسیر تثبیت وزن ارائه می‌شود. فعالیت جسمی برای حفظ تناسب اندام شما ضروری است. هدف ما این است که وزن به دست آمده را ثابت نگه داریم. این کار به هیچ وجه آسان نیست و کاری طولانی و زمان بر است. در واقع، اصلاح روش زندگی کار امروز و فردا نیست. این کار نیازمند برطرف کردن خطا‌ها و ایجاد تغییرات به مرور زمان است. این هزینۀ ثابت نگه داشتن وزن است.

هدف، ایجاد تعادل بین مصرف انرژی (فعالیت‌های جسمانی) و انرژی وارد شده به بدن (تغذیه) است. بیشتر اوقات فعالیت جسمی کافی نیست، و مقدار مواد غذایی وارد شده به بدن اضافه می‌آید؛ بنابراین باید عادات مان را معکوس کنیم. بدون انجام فعالیت‌های جسمی و سوزاندن انرژی، خیلی محال است که بتوان وزن را ثابت نگه داشت. در عوض، صرفاً یک برنامه ورزشی هم کافی نیست، مهم است که این فعالیت به طور منظم انجام شود. مانند، نیم ساعت پیاده روی، ژیمناستیک یا دوچرخه سواری با سرعت متعادل (که می‌توان در آپارتمان هم انجام داد)، به شرطی که هر روز انجام شوند، می‌توانند مفید باشند. باید بدانید که هرچه بیشتر تحرک داشته باشید، در ثابت نگه داشتن وزن موفق‌تر خواهید بود: ورزش کمک می‌کند تا تعادل انرژی در بدن برقرار شود، فعالیت‌های قلبی و ریوی بهبود یابد و احتمال ابتلا به افسردگی، دلسردی، فرسودگی و پیری را کاهش می‌دهد.

مقدار وعده‌های غذایی تان را کم کنید، بهتر است از بشقاب‌های کوچک استفاده کنید، این بشقاب‌ها باعث می‌شوند که احساس کنید غذای بیشتری خورده اید.

هر روز 5 واحد میوه و سبزی بخورید.

حتماً هر روز 3 وعده غذا بخورید، البته شام تان باید سبک باشد.

میزان کالری دریافتی تان را با حذف حداکثری چربی‌ها و الکل کم کنید. این دو، یعنی چربی‌ها و الکل، نه تنها کالری بسیار بالایی دارند، بلکه باعث افزایش اشتها می‌شوند.

کربوهیدرات‌های کامل را که در فیبر‌ها به مقدار زیادی وجود دارند، جزء الویت‌های تان قرار دهید.

در محل کار و یا جشن ها، نباید از غذا خوردن صرف نظر کنید، اما باید با دقت در انتخاب غذا و کاهش مقدار آن، میزان کالری دریافتی تان را مدیریت کنید. (به این منظور، برای پیش غذا مواد خام و برای دسر میوه بخورید، ضمناً از خوردن چیپس غوطه ور در سس هم خودداری کنید) هرگونه زیاده روی، باعث افزایش وزن در طول هفته خواهد شد.

علت‌های ریزه خواری تان را تحلیل کنید و از بین ببریدشان.

ثابت نگه داشتن وزن، مختص چند روز و چند هفته نیست، بلکه تمام طول یک زندگی طولانی و سالم را در بر می‌گیرد. به همین علت، باید سبک زندگی تان را به آهستگی با عملکرد و ویژگی‌های طبیعی بدن مطابقت دهید. غیر از این باشد، تثبیت وزن در تمام طول زندگی غیرممکن است، زیرا این راه پر از محرومیت است که این محرومیت ناگزیر باعث دلسردی و بدگمانی نسبت به خود می‌شود.

منبع: آکسان پلاس

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان