رییس سازمان برنامه و بودجه کشور:

پارسال ۴۴۱هزار میلیارد تومان به خزانه واریز شد/ نرخ بیکاری به ۱۰درصد رسید

به گزارش اقتصادآنلاین، رییس سازمان و برنامه کشور در پخش زنده صفحه اینستاگرام خود با اشاره به گزارشی که امروز در اولین جلسه هیات دولت در سال جدید ارایه شد، گفت: بر اساس گزارش خزانه در سال 1398 حدود 441 هزار میلیارد تومان منابع وارد خزانه شد این رقم نسبت به 448 هزار میلیارد تومان مصوب قانون بودجه 98 درصد است و نسبت به رقمی که نسبت به سال 97 وارد شد 113 درصد است.

وی ادامه داد: ترکیب منابع ما 50 درصد درآمدها، 12 درصد واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای و همچنین 38 درصد از واگذاری دارایی‌های مالی که عمدتا از فروش سهام دولت است. به این ترتیب سهم مالیات‌های در منابع عمومی افزایش و سهم نفت در منابع عمومی به دلیل تحریم‌ها کاهش پیدا کرده است.

نوبخت افزود: مصارف ما در سال 98 بالغ بر 441 هزار میلیارد تومان بود که 321 هزار میلیارد تومان آن برای هزینه‌هایی مانند حقوق و دستمزد و سایر خرج شد، مبلغ 60 هزار میلیارد تومان برای واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای و 41 هزار میلیارد تومان هم برای تملک دارایی‌های مالی استفاده شد.

وی تاکید کرد: سال گذشته یکی از اهدافمان این بود که به دنبال مهار تورم بودیم به همین جهت تورم 4 درصد فروردین به 1.5 درصد تقلیل پیدا کرد. تورم نفطه‌ای از 51 به 22 درصد و تورم سالیانه هم از 42.7 به 34.8 درصد رسید.

وی عنوان کرد: برای دو هدف دیگر از جمله افزایش اشتغال و کاهش بیکاری اقداماتی انجام شد که منجر شد در پاییز سال 1398 نسبت به مدت مشابه، 470 هزار نفر به جمعیت شاغل افزوده و 320 هزار نفر از بیکاران کاسته و نرخ بیکاری به 10.6 برسد.

نوبخت اظهار کرد: در ارتباط با مساله بهبود روند رشد اقتصاد هر چند رشد اقتصادی مطلوب نبود، ولی این نرخ با نفت در سه ماهه اول و دوم منفی 10 درصد بود که در سه ماهه سوم و چهارم سال به منفی 1.8 درصد رسید. رشد اقتصاد بدون نفت که منفی یک بود به 0.8+ رسید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان