چند ایرانی مشمول یارانه ویژه کرونا شدند؟

 

خبرگزاری ایسنا: اولین خبر مربوط به اعطای بسته حمایتی کرونا 22 اسفند ماه از سوی وزیر رفاه اعلام شد. شریعتمداری در پیامی توییتری نوشته بود که با دستور مهم رئیس جمهور و همراهی سازمان برنامه به کلیه افرادی که شغل خاص با درآمد ثابت ندارند، در اسفندماه یک بسته حمایتی پرداخت می‌شود. این افراد با کمک بانک اطلاعات ایرانیان شناسایی یا ثبت‌نام می‌شوند.

پس از آن اخبار تکمیلی منتشر و مشخص شد که قرار است طبق دستور رئیس جمهور بسته حمایتی به "اقشار کم برخورداری که کسب و کار آنان در آستانه سال نو، لطمه و خسارت جدی دیده" اعطا شود که بر اساس آن نوبت اول در اسفند ماه و بسته‌های حمایتی دیگر نیز در ابتدای سال 99 در اختیار مشمولان این طرح قرار خواهد گرفت.

این کمک ماهیانه تا پایان دوره بیماری کرونا و آثار آن در چهار مرحله به مشمولان که سه میلیون ایرانی در قالب یک تا یک و نیم میلیون خانوار هستند، تعلق می‌گیرد.

طبق گفته رئیس سازمان برنامه و بودجه بسته‌های حمایتی مذکور، غیر از حمایت معیشتی انتهای سال هستند.

علاوه بر گروه ذکر شده؛ گروه دومی که قرار است مشمول حمایت و جبران آسیب‌های کرونا شوند چهار میلیون نفر دارای مشاغل خرد هستند که به واسطه کسادی بازار شب عید با مشکلات مواجه هستند. یک تا دو میلیون وام قرض‌الحسنه با سود چهار درصدی و بدون ضامن برای این قشر در نظر گرفته شده که به صورت 27 ماهه از محل یارانه‌ها بازپرداخت خواهد شد.

این مبلغ در کارت یارانه و حمایت معیشتی شارژ می‌شود و سه ماه تنفس داشته و پس از آن به صورت اقساطی از افراد کسر می‌شود؛ در این زمینه افراد نیازی به حضور در بانک یا آوردن وثیقه و ضامن ندارند و همین که تقاضا کنند پرداخت خواهد شد.

7 میلیون ایرانی، مشمول بسته‌های حمایتی جبران آسیب کرونا.

اما در طرح دولت برای جبران آسیب کرونا، چه کسانی و چقدر بسته حمایتی می‌گیرند؟ در روز 25 اسفند ماه بختیاری، رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) درباره توزیع بسته حمایتی به اقشار محروم و آسیب‌دیده شغلی ناشی از کرونا گفت: دستورالعمل جامعی در این خصوص به استان‌ها تهیه و ابلاغ شده که بر این اساس قرار است سه بسته حمایتی برای اقشار آسیب‌دیده مانند کارگران روزمزد، دستفروشان و … در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه تعداد این افراد در مجموع به هفت میلیون نفر می‌رسد، افزود: یکی از بسته‌های حمایتی تا پایان سال و دو بسته دیگر نیز در سال آینده به اقشار آسیب‌پذیر ارائه می‌شود.

به گزارش ایسنا، دولت در 27 اسفندماه اولین نوبت بسته حمایتی کرونا را واریز کرد؛ طبق اعلام قبلی، پرداختی برای خانوار تک نفره 200 هزار تومان، دو نفره 300 هزار تومان، سه نفره 400 هزار تومان، چهار نفره 500 هزار و پنج نفره و بالاتر 600 هزار تومان بود.

بر اساس اطلاعات اعلامی؛ این خانوار‌ها از بین یارانه بگیرانی گزینش شده‌اند که حداقل درآمد را داشته و مبلغ مورد نظر نیز به حساب یارانه آن‌ها واریز می‌شود. این سه میلیون نفر مشمول یارانه نقدی 45 هزار و 500 تومانی و کمک معیشتی که در هر ماه پرداخت می‌شود نیز می‌شوند.

بنا بر توضیحات قمصریان، رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی سازمان برنامه و بودجه روند پرداخت یارانه ویژه کرونا تا پایان خردادماه در سه نوبت دیگر ادامه خواهد داشت و این کمک‌ها به افرادی پرداخت می‌شود که مطلقا فاقد هرگونه درآمد مستمری باشند، لذا مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی، بازنشستگان و مستمری بگیران مشمول دریافت این کمک‌ها نیستند. همچنین این یارانه به افرادی که حقوق ثابت دارند و مقرری دریافتی به حسابشان واریز می‌شود، تعلق نخواهد گرفت.

شناسایی مشمولان یارانه کرونا بر اساس داده‌های پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان و سایر بانک‌های اطلاعاتی مثل نظام بانکی و صندوق‌های بازنشستگی و تامین اجتماعی انجام می‌شود و ثبت نام و گزینشی صورت نگرفته است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان