شهردار منطقه ۲ تهران مطرح کرد؛

تلطیف فضای شهری پایتخت در طرح استقبال از بهار در روزهای کرونایی

کشت پور آخرین اقدام‌های انجام شده برای اجرای طرح استقبال از نوروز در منطقه ۲ تهران را تشریح کرد.

تلطیف فضای شهری پایتخت در طرح استقبال از بهار در روزهای کرونایی

چهارم فروردین///// تلطیف فضای شهری در طرح استقبال از بهار در روزهای کرونایی تهرانرسول کشت پور شهردار منطقه 2  تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در تشریح آخرین اقدام‌های انجام شده در طرح استقبال از نوروز گفت: مدیریت شهری منطقه 2 همزمان با اجرای طرح‌های مختلف برای مقابله با کرونا و ضدعفونی و پاکسازی معابر و مراکز، برای استقبال از بهار کاشت گل و گیاه، نصب المان‌های نوروزی و نورپردازی در معابر را با هدف تلطیف و آراستگی محیط شهری در قالب طرح استقبال از نوروز در دستور کار خود قرار داد.

شهردار منطقه 2 تهران افزود: با توجه به شرایط کنونی که نگرانی ناشی از شیوع ویروس کرونا بر جامعه حاکم شده است، مدیریت منطقه 2 ضمن رعایت نکات بهداشتی و ضدعفونی و پاکسازی معابر و مراکز، طرح استقبال از نوروز  با هدف تلطیف و ایجاد نشاط در فضا‌های شهری اجرا شد.

کشت پور با اشاره به ایجاد فرش گل در بدنه بزرگراه‌ها تصریح کرد: بیش از 9 هزار مترمربع از بدنه بزرگراه‌ها، بوستان‌ها و معابر با کاشت نشای فصلی گونه‌های گیاهی مانند بنفشه، شب بو آراسته شد و همچنین  احداث گلجای برای گلکاری‌های متنوع در معابر و میادین از دیگر اقدامات شهرداری منطقه 2 بود.


بیشتر بخوانید: همدلی مردم برای مقابله با کرونا جلوه وحدت ملی پس از جنگ تحمیلی 


او با اشاره به کاشت و توزیع بیش از 38 هزار و 500 اصله نهال گفت: با توجه به اهمیت فضای سبز در کاهش آلودگی هوا و حفظ محیط زیست، طرح فراگیر توزیع و کاشت نهال در باغچه منازل شهروندان و همچنین کاشت نهال در حاشیه معابر و بدنه بزرگراه‌ها در قالب طرح نهضت درختکاری در سطح محلات اجرا شد.

شهردار منطقه 2 تهران با اشاره به نصب المان‌های شهری در سطح منطقه گفت: به منظور زیباسازی منظر شهری، نماد‌های آئینی نوروزی شامل سفره هفت سین، المان عمو نوروز، ننه سرما و همچنین المان خانواده شاد در معابر و میادین نصب شد و از دیگر اقدام ها در این زمینه می توان به  نصب المان‌های طنین نوروز در بلوار قیصر امین پور اشاره کرد.

کشت پور با اشاره به بهسازی بوستان های منطقه 2 تهران بیان کرد: تأمین روشنایی، بهسازی وسایل ورزشی و بازی کودکان، رنگ آمیزی و تعمیر مبلمان بوستان‌ها، آلاچیق‌ها، ساعت‌ها و رنگ آمیزی و ایمن سازی و رفع نقص آب نما‌های بوستان ها از دیگر اقدامات این منطقه در اجرای طرح استقبال از سال نو بود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان