لیست پیشنهادی سریال‌های خارجی برای دوران قرنطینه

با شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان، اجرای بسیاری از برنامه‌های فرهنگی، هنری و ورزشی هم لغو شده است. اما خوشبختانه یکی از تفریحاتی که تعطیلی بردار نیست و هنوز می‌شود آن را در خانه انجام داد، تماشای فیلم و سریال است

با شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان، اجرای بسیاری از برنامه‌های فرهنگی، هنری و ورزشی هم لغو شده است. اما خوشبختانه یکی از تفریحاتی که تعطیلی بردار نیست و هنوز می‌شود آن را در خانه انجام داد، تماشای فیلم و سریال است. با پیدا کردن سریال مناسب و دلخواه‌تان، هم امنیت‌تان در خانه حفظ می‌شود و هم یک سرگرمی جدید پیدا کرده‌اید. برای عده‌ای، زمان قرنطینه یک فرصت مناسب خواهد بود تا برخی از سریال‌های مهیج و دلهره‌آور مثل سوپرانوز The Sopranos، وایر The Wire یا ددوود Deadwood را تماشا کنند.
در ادامه، لیست پیشنهادی برای سلیقه‌های مختلف را به شما معرفی می‌کنیم.

اگر دلتنگ برنامه‌های ورزشی هستید:

Brockmire

شاید به این زودی‌ها مسابقات بیسبال برگزار نشود، اما Brockmire در دسترس است. یک سریال کمدی کثیف و در عین‌حال انسانی با حضور هانک آزاریا در نقش اصلی که داستان یک گزارشگر بدنام و منحرف لیگ بیسبال را روایت می‌کند. اگر به دنبال یک سریال ورزشی الهام‌بخش‌تر هستید، درام فوتبالی دبیرستانی چراغ‌های جمعه شب Friday Night Lights را به شما پیشنهاد می‌دهیم. 

اگر سریال‌ فلیبگ را چندین بار تماشا کرده‌اید:

عروسک روسی

عروسک روسی Russian Doll محصول نت‌فلیکس هم یک شخصیت زن قهرمان بدخلق و خود-مخرب دارد، هرچند که ایده‌ این سریال جالب‌تر است. در این مجموعه تلویزیونی، ناتاشا لیون نقش یک طراح بازی‌های کامپیوتری را بازی می‌کند که به‌طور مداوم می‌میرد و خود را دوباره در تولد 36سالگی‌اش می‌بیند. سرویس ویدیویی آمازون هم یک سریال طنز بریتانیایی به نام فاجعه Catastrophe دارد که راب دلینی و شارون هورگان در آن نقش‌های اصلی را ایفا می‌کنند. ماجرای عاشقانهٔ زوج داستان برخلاف اکثر عاشقانه‌های دیگر است و مثل فلیبگ Fleabag، مقدار مشابهی از اشک و خنده را در خود دارد. اگر شیفتهٔ کشیش جذاب فلیبگ بودید، گرنتچستر Grantchester را به شما پیشنهاد می‌دهیم. جیمز نورتون کشیش داستان به دنبال حل کردن ماجراهای جنایی دهه 50 انگلیس است. 

اگر به جای فرار از «آخرالزمان» می‌خواهید به استقبال آن بروید:

مردگان متحرک

از قرار معلوم مردگان متحرک The Walking Dead یک داستان دربارهٔ پایان دنیاست که می‌توان مدت‌ها به تماشای آن نشست. بازماندگان The Leftovers محصول اچ‌بی‌او گزینه بسیار بهتری است. داستان درباره اتفاقات بعد از یک واقعه رستاخیزمانند است که حدود دو درصد از جمعیت هنوز به آن دنیا منتقل نشده‌ و روی زمین رها شده‌اند. نه تنها موضوع اصلی سریال، بلکه تقلای شخصیت‌ها برای داشتن یک زندگی معمولی در پی چنین بحرانی، حسی از پایان دنیا را دارد.

اگر به هر دوره تاریخی به جز الان علاقه دارید:

 گریس دیگر

در این بخش هم پیشنهادهای متنوعی برایتان داریم. داستان قهرمانانه جنگ جهانی دوم از جوخه برادران Band of Brothers یا درام متفکرانه کانادایی قرن نوزدهم به نام گریس دیگر Alias Grace که داستان پیشخدمت متهم به قتل را روایت می‌کند. از طرف دیگر، اگر دوست دارید زمان آینده را متصور شوید، پیشتازان فضا: نسل بعدی Star Trek: The Next Generation را پیشنهاد می‌کنیم (البته تماشای فصل سوم به بعد انتخاب بهتری خواهد بود). شبکه آمازون هم یک ماجراجویی علمی-تخیلی به نام فضای گسترده The Expanse تولید کرده است.

اگر دوست دارید با انیمیشن‌های مفرح کمی بخندید:

برگری باب

شبکه دیزنی+ بیش از 600 قسمت از مجموعه سیمپسون‌ها The Simpsons را در دسترس تماشاچیان قرار داده است. مجموعه کامل برگری باب Bob’s Burgers هم گزینه مناسب دیگری برای روزهای قرنطینه است؛ چرا که هم فضای صمیمی‌تری دارد و هم در یک دنیای ناعادلانه و بسیار غیرمنطقی، یک مرد منطقی به نام باب بلچر را می‌بینیم که به حال و هوای این روزهای ما هم نزدیک‌تر است. 

اگر انیمیشن‌های سنگین و جدی دوست دارید:

حالا زمان تماشای اثر گندی تارتاکوفسکی است که جزئیات و تصورات عجیبی را در سبک انیمیشن شکل داده است. سریال بی‌نظیر او به نام جنگ‌های کلون Clone Wars هنوز در دسترس نیست، اما حماسه سفر در زمان او به نام جک سامورایی Samurai Jack را می‌توان تماشا کرد. شبکه تلویزیونی ادالت سویم به تازگی بدوی Primal را منتشر کرده که داستانی درباره یک غارنشین و یک دایناسور را روایت می‌کند که برای نبرد با دایناسورهای بزرگ‌تر و دیگر جانوران ماقبل تاریخ با یکدیگر یک تیم تشکیل داده‌اند. 

اگر لایواکشن‌های مهیج را می‌پسندید:

بانشی

بانشی Banshee دربارهٔ یک کلاهبردار پیشین است که هویت کلانتر یک شهر نابسامان که به تازگی به قتل رسیده را جعل می‌کند. صحنه‌های دعوا در هیچ مجموعه دیگری به خوبی این سریال نیست. یک پیشنهاد مشابه دیگر، سه فصل اول حمله متقابل Strike Back خواهد بود.

اگر سریال‌های قدیمی را دوست دارید:

ان وای پی دی بلو

انقلاب جدیدی که در تماشای سریال‌ها رخ داده، کمک کرده تا بسیاری از برنامه‌های محبوب قدیمی به راحتی در دسترس ما باشند. اندی گریفت شو The Andy Griffith Show برای مخاطبان در سن‌های مختلف یک انتخاب مناسب است و برای بچه‌ها هم درس‌های آموزنده‌ای ارائه می‌دهد. از طرف دیگر، چیرز Cheers یک کمدی سطح بالاتر است که بسیاری از بخش‌های آن به‌ شدت حسی از دنیای امروز را منتقل می‌کند. اگر به داستانی که در سریال‌ها می‌گذرد توجه ویژه‌ای دارید، چند فصل اول بخش فوریت‌های پزشکی ER و ان‌وای‌پی‌دی آبی NYPD Blue با وجود قدیمی بودن، دلچسب خواهند بود و بسته به این که دوست دارید داستان پزشکان قهرمان یا پلیس‌های قهرمان را تماشا کنید، می‌توانید یکی از این دو سریال را انتخاب کنید.

اگر به دنبال کمی طنز در دنیای سیاه هستید:

موجه

دو سریالی که در این بخش معرفی می‌کنیم، طنز کنایه‌آمیز را در یک داستان سنگین به خوبی کنار هم قرار داده است. موجه Justified داستان مارشال ریلان گیونز را روایت می‌کتد که به دلیل روش‌های غیرمعمولی که در اجرای قانون دارد، به کنتاکی تبعید می‌شود. تیموتی اولیفانت یکی از جذاب‌ترین نقش‌هایش را در این سریال ایفا کرده است. تریرها Terriers داستان دو کارآگاه خصوصی را به تصویر کشیده که در حال تحقیق درباره یک توطئه بزرگ در شهر ساحلی کالیفرنیا هستند. رابطه میان دانل لوگ و مایکل ریموند-جیمز آنقدر فوق‌العاده است که پس از پنج دقیقه حس می‌کنید مدت‌هاست که در حال تماشای این سریال بوده‌اید. 

اگر به دنبال کمی دیوانگی هستید:

 توئین پیکس

ماجراهای توئین پیکس Twin Peaks در یک شهر خیالی با همین نام می‌گذرد و به یکی از عجیب‌ترین و تأثیرگذارترین سریال‌هایی که تا به حال ساخته شده تبدیل شده است. شبکه شوتایم دنبالهٔ این سریال به نام توئین پیکس-بازگشت Twin Peaks — The Return را ارائه داده که آنقدر گیج‌کننده است که باعث شده سریال اصلی شبیه به نظم و قانون: واحد قربانیان ویژه Law & Order: SVU شود.

اگر از به تعویق افتادن فیلم بعدی جیمز باند ناراحت هستید:

آمریکایی ها سریال برتر

خوشبختانه برای هر خلق‌وخویی یک درام جاسوسی ساخته شده است. آمریکایی‌ها The Americans در حال و هوای دهه 80 میلادی ساخته شده و یک درام روانشناختی میخکوب‌کننده واقع‌گراست، چاک Chuck درباره‌ٔ یک خوره کامپیوتر بانشاط با بازی زکری لی‌وای است، جک رایان Jack Ryan یا کوئین سونو Queen Sono محصول آفریقای جنوبی هم ماجراجویی‌های جاسوسی با حال و هوای بین‌المللی را به تصویر کشیده‌اند.

اگر به تماشای فیلم‌های خارجی علاقه‌مند هستید:

بابیلون برلین

کوئین سونو (که در بخش قبل معرفی کردیم) به زبان انگلیسی است، اما شخصیت‌های آن در حین سفر به قاره‌های دیگر، به زبان‌های مختلفی صحبت می‌کنند. درام پلیسی انگلیسی/ژاپنی Giri/Haji محصول نت‌فلیکس هم به دو زبان ساخته شده است. شاید در ابتدا ارتباط با این سریال کمی سخت باشد، اما کمی بعد با دیدن بازی‌های عالی از کلی مکدونالد و تاکه‌هیرو هیرا، تجربهٔ رضایت‌بخشی از تماشای آن به دست خواهید آورد. اگر از تماشای سریال به زبان غیرانگلیسی استقبال می‌کنید، درام ایتالیایی دوست نابغه من My Brilliant Friend یک گزینه عالی است. فصل دوم این سریال هم به زودی منتشر می‌شود. بابیلون برلین Babylon Berlin محصول آلمان هم روی نت‌فلیکس در دسترس است. کارآگاه گرئون رات به برلین آمده تا روی پرونده باج‌گیری مربوط به انتخابات شهرداری کار کند. 

اگر می‌خواهید کنار بچه‌ها اوقات خوشی داشته باشید:

آبشار جاذبه

اندی گریفت شو یک گزینه عالی است که پیش از این به شما معرفی کردیم، اما اگر به دنبال یک گزینه جدیدتر هستید، زندگی گورتیمر گیبون در خیابان نرمال Gortimer Gibbon’s Life on Normal Street یک ماجرای خیالی جالب دربارهٔ چند دوست نوجوان است که با اتفاقات ماورایی در محله‌شان دست و پنجه نرم می‌کنند. در انیمیشن کمدی آبشار جاذبه Gravity Falls حس و حالی از پرونده‌های ایکس X-Files وجود دارد و داستان خواهر و برادری است که تعطیلات تابستان را در یک شهر کوچک مملو از هیولاها، مسافرهای چند جهانی و اتفاقات عجیب دیگری سپری می‌کنند. یک راه فرار عالی برای زمانی که دنیای واقعی دچار بی‌نظمی شده است. 
این مقاله برگرفته از نوشته آلن سپینوال در سایت rollingstone.com است.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان