مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین:

فعال بودن تنها ۲۰درصد ظرفیت تاکسیرانی تهران/ تشریح اقدامات حمایتی دولت و شهرداری از خسارت دیدگان کرونا

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ علیرضا قنادان در پاسخ به پرسشی مبنی بر تعداد رانندگان تاکسی که به کرونا مبتلا شده‌اند به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: با توجه به اینکه در تعطیلات نوروز به سر میبریم و تعدادی از رانندگان بر سر کار نمی‌آیند فعلا نمی‌توان گفت چه تعدادی به دلیل مریضی و چه تعدادی به دلایل دیگر حضور ندارند. باید بعد از تعطیلات یک غربالگری از همه آن‌ها صورت گیرد تا آمار دقیق افرادی که مبتلا به کرونا شده‌اند را اعلام کنیم.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی ادامه داد: اما با این حال از طریق اطلاعاتی که طی یکسال گذشته از وضعیت سلامت رانندگان و خانواده‌شان تهیه کردیم ارائه برخی خدمات حمایتی راحت‌تر شده و در عین حال می‌شود برخی رفتارها را صحت‌سنجی کرد. 

او با بیان اینکه ناوگان تاکسیرانی اینروزها با 20 درصد ظرفیت خود کار می‌کند، اضافه کرد: این 20 درصد فعال هم در همه ایستگاه‌ها یکسان نیست و در برخی پایانه‌ها عملا مسافری حضور ندارد. 

قنادان در پاسخ به این پرسش که آیا به تاکسیرانان کمک هزینه‌ای بابت خسارت روزهای کرونایی پرداخت می‌شود یا نه، گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرده که از برخی قشرهای ضعیف تر همچون تاکسیرانان و رانندگان اتوبوس‌های درون شهری و برون شهری حمایت‌هایی می‌کنند. 

او اضافه کرد: علاوه بر آن دستور العمل طرح خرید اعتباری اضطراری ناشی از شیوع بیماری کرونا در 28 اسفندماه تصویب و در 5 فروردین ماه ابلاغ شد که طی آن اقشار آسیب پذیری که فاقد درآمد ثابت هستند از جمله رانندگان تاکسی، اتوبوس، مینی‌بوس و کرایه‌های بین شهری، دستفروشان و کارگران فصلی روز مزد تا سقف چهار میلیون خانوار به تشخیص وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کمک هزینه‌ای دریافت می‌کنند. 

قنادان در توضیح جزییات این کمک هزینه گفت: خانوارهای تک نفره یک میلیون تومان و برای سایر خانوارها دو میلیون تومان وام با سود 12 درصد در نظر گرفته شده که دولت 8درصد آن را پرداخت و 4درصد مابقی را گیرندگان طی 24ماه متوالی پرداخت می‌کنند. 

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی درباره اقدامات شهرداری برای جبران خسارت رانندگان تاکسی نیز گفت: واقعیت این است که ظرفیت و اعتبار ما برای حمایت از تاکسیرانان به شدت محدود است. خرید و توزیع 10هزار ماسک و پک بهداشتی نیز به سختی و با صرف هزینه بالایی انجام شد. 

او اضافه کرد: اما با این حال به فکر تمهیداتی هم بودیم. همانطور که می‌دانید جابه جایی بار به وسیله تاکسی‌ غیرقانونی است اما طی مذاکراتی که دیروز به سرانجام رسید بنا شد مجوز موقتی بدهیم که هرکدام از رانندگان که تمایل دارند برای جابه جایی بار داوطلب شوند تا به این نحو به درآمدشان کمک شود. البته طرح هنوز به مرحله اجرا نرسیده و باید درباره سازو کار آن و قیمت‌ها تصمیم‌گیری شود.

WhatsApp Image 2020-03-27 at 7.05.32 AM

دستور العمل طرح خرید اعتباری اضطراری ناشی از شیوع بیماری کرونا

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان