عشق و عاشقی در خاندان سلطنتی؛ زوج های سلطنتی بریتانیا چطور باهم آشنا شدند؟

گرچه عروسی های سلطنتی اغلب بسیار پرهزینه و پرسروصدا برگزار می شوند، اما نحوه ی آشنایی بعضی از زوج های سلطنتی بسیار ساده و مثل اغلب مردم است؛ مثلاً از طریق معرفی یک دوست یا آشنایی دورادور به دلیل نسبت با یکی از اقوام.

عشق و عاشقی در خاندان سلطنتی؛ زوج های سلطنتی بریتانیا چطور باهم آشنا شدند؟

گرچه عروسی های سلطنتی اغلب بسیار پرهزینه و پرسروصدا برگزار می شوند، اما نحوه ی آشنایی بعضی از زوج های سلطنتی بسیار ساده و مثل اغلب مردم است؛ مثلاً از طریق معرفی یک دوست یا آشنایی دورادور به دلیل نسبت با یکی از اقوام.

از ملکه الیزابت دوم و پرنس فیلیپ گرفته تا هری و مگان مارکل، در ادامه درباره ی ماجرای آشنایی زوج های سلطنتی مشهور بریتانیا صحبت خواهیم کرد.

هری و مگان مارکل در ژوئیه ی 2016 در لندن با یکدیگر آشنا شدند

زوج های سلطنتی بریتانیا

مگان مارکل در مصاحبه ای که در اکتبر 2017 در نشریه ی ونتی فر منتشر شد بیان کرد که او و هری به واسطه ی دوستان شان در لندن با یکدیگر آشنا شدند.

اولین باری که خبر رسید هری و مگان مارکل با یکدیگر وارد رابطه شده اند، اکتبر 2016 بود.

مارکل در مصاحبه ی خود با نشریه ی ونتی فر گفته بود: «قبل از اینکه خبرش منتشر شود ما شش ماه خیلی بی سر و صدا باهم در رابطه بودیم. من تمام آن مدت را سر کار بودم و تنها چیزی که تغییر کرد استنباط مردم بود.»

یکی از اولین دفعاتی که این زوج در ملأعام با یکدیگر حضور پیدا کردند، در مسابقات اینویکتوس سال 2017 بود که سپتامبر آن سال در تورنتو برگزار شد.

مراسم عروسی هری و مگان مارکل در روز 19 مه سال 2018 در کلیسای سنت جورج ِ کاخ ویندزور برگزار شد

مگان مارکل یک لباس عروسی آستین بلند به تن کرده بود که طراحی سفارشی کلیر ویت کلر، مدیر برند ژیوانشی بود.

تور عروسی مارکل 5 متر طول داشت و نیم تاج الماس نشانی هم که بر سر داشت زمانی متعلق به مادربزرگ ملکه الیزابت دوم یعنی ملکه مری، همسر شاه جورج پنجم بود.

هری و مگان مارکل حدود یک سال بعد، در روز 6 مه 2019 صاحب پسر خود، آرچی هریسون ماونت باتن ویندزور شدند.

این زوج اخیراً بیشتر به دلیل تصمیم شان برای کناره گیری از مقام خود به عنوان اعضای ارشد خاندان سلطنتی بر سر زبان ها افتاده اند. از ابتدای آوریل سال جاری میلادی، آن ها به طور رسمی از مقام سلطنتی خود کناره گیری می کنند و دیگر به عنوان نماینده ی ملکه ی بریتانیا در مراسم های رسمی حضور نخواهند داشت. این زوج اعلام کردند قصد دارند زمان خود را میان آمریکای شمالی و بریتانیا تقسیم می کنند.

پرنس ویلیام و کیت میدلتون از قرار معلوم در سال 2001، در یک مهمانی با یکدیگر آشنا شدند که در خوابگاه دانشجویی شان در دانشگاه سنت اندروز برگزار شده بود

اینطور که گفته می شود زمانی که این زوج در مهمانی خوابگاه دانشجویی با یکدیگر آشنا شدند، کیت میدلتون به پرنس ویلیام تعظیم کرده بود و بعداً یک نوشیدنی روی لباس خودش ریخته بود.

میدلتون در اولین مصاحبه ی رسمی این زوج بعد از نامزدی شان در سال 2010 گفته بود: «وقتی دیدمت واقعاً سرخ شدم و از خجالت زیاد دوان دوان رفتم.»

این زوج چند سالی با یکدیگر در رابطه بودند تا آنکه در سال 2007 به رابطه ی خود پایان دادند، مسأله ای که درباره ی آن هم در مصاحبه ی بعد از نامزدی شان صحبت کردند.

ویلیام دراینباره گفته بود: «هر دوی ما خیلی جوان بودیم. آن موقع دانشگاه می رفتیم. هر دو داشتیم خودمان را پیدا می کردیم و شخصیت دیگری داشتیم. تلاش زیادی می کردیم تا راه خود را پیدا کنیم و داشتیم بزرگ می شدیم. آن جدایی هم فقط برای آن بود که کمی فاصله بگیریم. در نهایت هم اینطوری برایمان بهتر شد.»

آن ها در سال 2010 با یکدیگر نامزد و در 29 آوریل 2011 باهم ازدواج کردند

این زوج نزدیک به 10 سال بعد از اولین باری که در خوابگاه دانشجویی دانشگاه با یکدیگر آشنا شدند، در کلیسای وست مینیستر ِ لندن با یکدیگر ازدواج کردند.

لباس عروسی کیت میدلتون که از برند الکساندر مک کوئین بود و حالا لباس معروفی است، آستین هایی از جنس گیپور و به طرح گل داشت و قدمت نیم تاجش که از ملکه آن را قرض گرفته بود به سال 1936 بازمی گشت.

دوک و دوشس کمبریج حالا 3 فرزند دارند: پرنس جورج 6 ساله، پرنسس شارلوت 4 ساله و پرنس لویی که آوریل سال جاری میلادی 2 ساله می شود.

ملکه الیزابت دوم و پرنس فیلیپ اولین بار در سال 1934 با یکدیگر آشنا شدند

ملکه الیزات دوم (که آن زمان پرنسس الیزابت بود) وقتی برای اولین بار با پرنس فیلیپ آشنا شد فقط 8 سال داشت. این اتفاق در سال 1934 در جریان عروسی عموی الیزابت یعنی پرنس جورج، دوک کنت با مارینا، پرنسس یونان و دانمارک، رخ داد.

آن ها نزدیک به 13 سال بعد یعنی در نهم ژوئیه ی 1947، زمانی که ملکه 21 سال و پرنس فیلیپ 26 سال داشت با یکدیگر نامزد کردند.

این زوج در 20 نوامبر 1947 در کلیسای وست مینیستر ِ لندن با یکدیگر ازدواج کردند

بعد از ازدواج شان ملکه الیزابت دوم – که در آن زمان هنوز پرنسس الیزابت بود – و پرنس فیلیپ، در کشور مالت (مجمع‌ الجزایری کوچک در جنوب اروپا در مرکز دریای مدیترانه) با یکدیگر زندگی می کردند. پرنس فیلیپ از طرف نیروی دریایی سلطنتی در آنجا مأموریت داشت.

این زوج در سال 1949 صاحب اولین فرزند خود یعنی پرنس چارلز شدند. پرنسس آن، پرنس اندرو و پرنس ادوارد، فرزندان بعدی ملکه الیزابت و پرنس فیلیپ هستند.

ملکه و پرنس فیلیپ تا سال 2020 نزدیک به 73 سال است که با یکدیگر زندگی می کنند

آن ها در سال 2017 هفتادمین سالگرد ازدواج خود را جشن گرفتند. ملکه الیزابت دوم و پرنس فیلیپ 8 نوه و 8 نتیجه دارند.

پرنسس دایانا و پرنس چارلز در سال 1977 با یکدیگر آشنا شدند

پرنس چارلز در یکی از روزهای نوامبر 1977 برای شرکت در یک برنامه ی شکار پرنده به خانه ی خانواده ی اسپنسر رفته بود. او مهمان سارا، خواهر بزرگ تر دایانا بود که پرنس چارلز مدت کوتاهی با او در رابطه بود.

در آن زمان دایانا 16 سال داشت و از قرار معلوم از زمانی که با چارلز آشنا شده بود از او خوشش می آمد. رابطه ی چارلز با سارا به جایی نرسید اما وقتی دایانا 18 ساله شد، او و پرنس چارلز با یکدیگر وارد رابطه شدند.

دایانا در اینباره گفته بود: «کارهایی که برای جلب محبت و توجه می کرد با خودش جور درنمی آمد. او یک هفته هر روز به من زنگ می زد، بعد سه هفته با من صحبت نمی کرد. خیلی عجیب بود. با خودم فکر می کردم که خب اگر مرا بخواهد می داند کجا پیدایم کند. وقتی به من زنگ می زد به قدری هیجان زده می شدم که سه دختر دیگری که در آپارتمانم زندگی می کردند را دیوانه می کردم.»

پرنس دایانا و پرنس چارلز قبل از آنکه در سال 1981 با یکدیگر نامزد کنند، فقط 13 بار همدیگر را دیده بودند. آن ها مدتی بعد در همان سال باهم ازدواج کردند

گفته می شود این زوج قبل از اینکه با یکدیگر نامزد کنند فقط 13 بار شخصاً یکدیگر را دیده بودند.

عروسی پرنس و پرنسس ولز در روز 29 ژوئیه ی 1981 برگزار شد و آن ها بعداً صاحب 2 فرزند شدند: پرنس ویلیام و پرنس هری.

زندگی مشترک دایانا و چارلز که همیشه سوژه ی رسانه ها و پاپارازی ها بود را یکی از جنجالی ترین و پرماجراترین ازدواج های سلطنتی می دانند.

پرنسس دایانا و پرنس چارلز در سال 1996 با کسب اجازه از ملکه از یکدیگر جدا شدند. این اتفاق بعد از مصاحبه ی مشهور دایانا با شبکه بی بی سی رخ داد که در آن گفته بود: «در این ازدواج سه نفر حضور داشتند، به همین خاطر کمی شلوغ بود.» اشاره ی دایانا به رابطه ی پرنس چارلز یا کامیلا پارکر بولز بود.

پرنسس دایانا در سال 1997 در جریان یک سانحه ی رانندگی جان خود را از دست داد. دودی فاید، مردی که دایانا بعداز جدایی اش از پرنس چارلز با او وارد رابطه شده بود هم در این سانحه حضور داشت و کشته شد.

بعد از مرگ پرنسس دایانا، پرنس چارلز در سال 2005 بالاخره با کامیلا پارکز بولز ازدواج کرد

اینطور که گفته می شود پرنس چارلز از زمانی که زندگی مشترکش با پرنسس دایانا به پایان رسید، رابطه ی خود را با کامیلا پارکر بولز شروع کرد. طبق شنیده ها، آشنایی آن ها با یکدیگر به دهه ی 1970 بازمی گردد.

این زوج روز دهم فوریه ی 2005 نامزدی خود را اعلام کردند و طی یک مراسم محضری (مراسم ازدواجی که در کلیسا برگزار نمی شود) در آوریل همان سال در سالن اجتماعات ویندزور با یکدیگر ازدواج کردند.

ملکه به کامیلا عنوان دوشس کورنوال اعطا کرد و وقتی پرنس چارلز بعد از مادرش، پادشاه بریتانیا شود، عنوان کامیلا، پرنسس، همسر پادشاه خواهد بود.

پرنس ادوارد، عموی ملکه الیزابت دوم، با همسر آینده اش، والیس سیمپسون که یک زن آمریکایی مطلقه بود در سال 1931 در یک مهمانی آشنا شد

پرنس ادوارد اولین بار در سال 1931 در خانه ی لیدی فرنس که شایعه شده بود معشوقه ی او است، با والیس سیمپسون آشنا شد.

والیس در آن زمان همسر ارنست سیمپسون بود. او و همسرش ابتدا قصد حضور در مهمانی لیدی فرنس را نداشتند. وقتی زوج دیگری به دلیل بیماری از شرکت در این مهمانی بازماندند، سیمپسون ها تصمیم به رفتن  به خانه ی فرنس گرفتند.

پرنس ادوارد بعدها در کتاب خودزندگی نامه اش به نام «داستان یک پادشاه» (A King’s Story) که در سال 1951 منتشر شد، درباره ی اولین مواجهه اش با والیس سیمپسون نوشته که فکر نمی کند بار اول ذهنیت خوبی از خود برای همسر آینده اش ساخته باشد.

سیمپسون و پرنس ادوارد یک بار دیگر در مراسمی در کاخ باکینگهام با یکدیگر ملاقات کردند و از آن زمان شایعه شد آن ها با یکدیگر در رابطه هستند.

ادوارد در ژانویه ی 1936 به پادشاهی رسید اما می خواست با والیس سیمپسون که در اکتبر همان سال از همسرش جدا شده بود ازدواج  کند. در آن زمان، اعضای خاندان سلطنتی اجازه ی ازدواج با افراد مطلقه را نداشتند.

شاه ادوارد هشتم داوطلبانه از سلطنت کناره گیری کرد تا بتواند با والیس سیمپسون ازدواج کند. آن ها در ژوئن 1937 در مراسمی بی سروصدا با یکدیگر ازدواج کردند

ادوارد در دسامبر 1936 در مصاحبه ای با رادیوهای بریتانیا اظهار کرد: «متوجه شدم امکان ندارد بتوانم بدون کمک و حمایت زنی که دوستش دارم بار سنگین مسئولیت را به دوش بکشم و وظایفم به عنوان پادشاه را انجام دهم.»

این زوج در ژوئن 1937 باهم ازدواج و تا زمان مرگ ادوارد در سال 1972 با یکدیگر زندگی کردند.

پرنسس اوژنی و همسرش، جک بروکسبنک، در سال 2010 در یکی از پیست های اسکی سوئیس با یکدیگر آشنا شدند که از تفریحگاه های محبوب اعضای خاندان سلطنتی است

پرنسس اوژنی، یکی دیگر از نوه های ملکه بریتانیا که دختر کوچک اندرو، دوک یورک و سارا فرگوسن، دوشس یورک است، اولین بار در سال 2010 در یکی از پیست های اسکی مشهور سوئیس به نام وربیر با همسرش آشنا شد که اعضای خاندان سلطنتی زیاد به آنجا می روند.

اینطور که گفته می شود رابطه ی پرنسس اوژنی و بروکسبنک از سال 2011 آغاز شد.

طبق شنیده ها، بروکسبنک یکی از اقوام دور خاندان سلطنتی بریتانیا است. او به دانشگاه نرفته اما شغل های مختلفی از جمله در حوزه ی هتلداری و همکاری با برندهای مشروب سازی داشته. او در حال حاضر سفیر برند مشروب سازی جروج کلونی است.

بروکسبنک و پرنسس اوژنی دوازهم اکتبر 2018 با یکدیگر ازدواج کردند

پرنسس اوژنی در ویدئویی درباره ی نامزدی اش با بروکسبنک در مه 2018 گفته بود که مادربزرگ و پدربزرگش جزء معدود کسانی بودند که ابتدا آن ها را در جریان تصمیم خودش و بروکسبنک برای نامزدی با یکدیگر گذاشته بود و آن ها از این خبر بسیار خوشحال بودند.

بروکسبنک هم اظهار کرد که ملکه بسیار خوشحال بود و برای آن ها آرزوی خوشبختی کرد.

پرنسس اوژنی و بروکسبنک دومین زوج سلطنتی ای بودند که در سال 2018 با یکدیگر ازدواج کردند. مراسم ازدواج آن ها بعد از عروسی مگان مارکل و هری، پسرعموی اوژنی برگزار شد.

هر دو مراسم در یک جا یعنی کلیسای سنت جورج ِ کاخ ویندزور برگزار شد.

از آنجایی که پرنسس اوژنی و خواهر بزرگش، پرنسس بئاتریس، «عضو فعال خاندان سلطنتی» محسوب نمی شوند، در مقایسه با پسرعموهایشان، هری و پرنس ویلیام، در مجموع ملزم به رعایت قوانین سلطنتی کمتری هستند و این در مورد مراسم هایی مثل عروسی هم صدق می کند.

پرنسس بئاتریس، خواهر بزرگ پرنسس اوژنی، و نامزدش، ادواردو ماپلی موتزی، اینطور که گفته می شود سال ها دوستان خانوادگی یکدیگر بوده اند

پرنسس بئاتریس و ادواردو «ادو» ماپلی موتزی، که یک ساختمان ساز و از اعضای خاندان سلطنتی ایتالیا است، در سپتامبر 2019 نامزدی خود با یکدیگر را اعلام کردند.

اینطور که گفته می شود موتزی یکی از دوستان نزدیک خانواده ی پرنسس بئاتریس است. پرنسس بئاتریس و موتزی در مارس 2018 با حضور در مراسمی در گالری ملی پرتره ی لندن، رابطه ی خود را علنی کردند.

موتزی و پرنسس بئاتریس قرار است در ماه مه 2020 در مراسمی که شاید خصوصی تر از دیگر عروسی های سلطنتی برگزار شود، با یکدیگر ازدواج کنند

پرنسس بئاتریس با یکی از خانواده های سلطنتی ایتالیا وصلت خواهد کرد و بعد از آنکه به عقد موتزی درآید، به یک کنتس یا در ایتالیایی «کنتسا» و «نوبیلی دونا» تبدیل خواهد شد، نه مثل مگان مارکل و کیت میدلتون یک دوشس.

مراسم ازدواج آن ها که در سال جاری میلادی برگزار خواهد شد، با بعضی از عروسی های بزرگ سلطنتی یک دهه ی گذشته مثل مراسم ازدواج مگان مارکل و هری و پرنسس اوژنی و جک بروکسبنک، متفاوت خواهد بود.

مراسم عروسی پرنسس بئاتریس و موتزی به صورت خصوصی برگزار می شود و قرار نیست شبکه ی تلویزیونی خاصی آن را پوشش خبری دهد یا مراسم پخش زنده ی تلویزیونی داشته باشد.

کیش تور
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان