در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

عدم پرداخت بدهی دولت به تأمین اجتماعی مساوی با فروپاشی این سازمان است

رئیس کانون بازنشستگان و کارگران تأمین اجتماعی درباره بدهی دولت به تأمین اجتماعی، توضیحاتی داد.

عدم پرداخت بدهی دولت به تأمین اجتماعی مساوی با فروپاشی این سازمان است

علی دهقان‌کیا رئیس کانون بازنشستگان و کارگران تأمین اجتماعی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره بدهی دولت به تأمین اجتماعی، اظهار کرد: کمیته ای با حضور معاون اول رئیس جمهور، وزیر اقتصادی و مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی تشکیل شده است.

وی بیان کرد: قرار شد برای پرداخت بدهی دولت به تأمین اجتماعی، برخی از اموال دولت به سازمان تأمین اجتماعی واگذار شود.

دهقان‌کیا  گفت: دولت سازمان تأمین اجتماعی را به نوعی خالی کرده است چراکه نه تنها 250 میلیارد تومان بدهی خود را پرداخت نمی‌کند بلکه 3 هزار و 200 میلیارد تومان تعهدی که سالانه به این سازمان دارد را نیز واریز نمی‌کند.

رئیس کانون بازنشستگان و کارگران تأمین اجتماعی اضافه کرد: ساختارهای سازمان در سال 89 تغییر کرد و هیئت امنا دولتی شد، اما قبل از سال 89 سه جانبه گرایی بود و 8 نفر نماینده دولت، 4 نفر نماینده کارفرما و 3 نفر نماینده کارگر بوده است، در آن زمان شرایط بهتر بود چراکه اگر مدیرعامل تخلفی می‌کرد شورای عالی کار از آن جلوگیری می‌کرد.

وی خاطرنشان کرد: اگر دولت با همین روش پیش رود و بدهی خود را به تأمین اجتماعی پرداخت نکند این سازمان از هم فرو می‌پاشد و دولت باید یک فکر اساسی برای پرداخت بدهی خود به تأمین اجتماعی کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان