وزیر دارایی آلمان خودکشی کرد

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، پیکر بی‌جان "توماس شفر"، وزیر دارایی 54ساله ایالت هسن آلمان در روز شنبه در مسیر یک راه‌آهن پیدا شد.

پلیس و دادستانی فدرال آلمان علت مرگ وی را خودکشی اعلام کرده‌اند و مشغول تحقیقات در این باره هستند.

روزنامه سوئیسی "تاگس آنسایگر" علت احتمالی خودکشی این سیاستمدار آلمانی را نگرانی‌ها درباره غلبه بر بحران کرونا ارزیابی کرده است. این خبر شوک بزرگی به عرصه سیاسی آلمان وارد کرد.

شفر دکترای حقوق داشته است و از آگوست سال 2010 به‌عنوان وزیر دارایی ایالت هسن کار می‌کرد. در صورتی که "فولکر بوفیر" نخست وزیر این ایالت در انتخابات ایالتی در سال 2023 دوباره خود را نامزد نمی‌ساخت، توماس شفر جانشین وی خوانده می‌شد. شفر یکی از بنیان‌گذاران بنیاد «زندگی با سرطان» بود، که با آن از افراد مبتلا به بیماری مهلک سرطان حمایت صورت می‌گیرد.

فولکر بوفیر، نخست وزیر ایالت هسن امروز سخنرانی بسیار غم‌انگیزی را به‌مناسبت مرگ وزیر دارایی خود ارائه داده مرگ وی را بسیار شوکه‌کننده و غم‌انگیز ارزیابی کرد.

"بوفیر" در سخنرانی خود اعلام کرد که شفر بیش از دو دهه به‌صورت عالی برای هسن و حدود 6 میلیون سکنه آن کار کرده است.

نخست وزیر ایالت هسن شفر را متخصص و سیاستمداری عالی ارزیابی کرد که بسیار فراتر از مرزهای هسن کار می‌کرد. وی تأکید کرد: ما به‌ویژه در این دوران سخت به او نیاز داشتیم.

وی تأکید کرد که شفر به‌صورت شبانه‌روزی تلاش می‌کرد تا بتواند بر این بحران (بحران کرونا) هم از نظر مالی و هم سازمانی غلبه کند.

بوفیر همچنین گفت: ما امروز بر این باوریم که این مسئله وی را بسیار نگران کرده بود که نتواند انتظارات بزرگ مالی بین مردم را برآورده کند. من تصور می‌کنم که این نگرانی‌ها وی را تحت تأثیر قرار داده بود و وی به‌وضوح راه چاره‌ای در این بحران نمی‌یافت. وی ناامید شده بود و از پیش ما رفت.

شفر دو فرزند 9 و 12 ساله داشت. ظاهراً وی یک نامه خصوصی خداحافظی را تنظیم کرده بود که در آن ناامیدی را علت این اقدام خود ارزیابی کرده بود.

وی اخیراً به‌عنوان وزیر دارایی ایالت هسن در مبارزه با کرونا و عواقب اقتصادی آن نقش ویژه‌ای را ایفا می‌کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان