اقدامات بنیاد شهید برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در سردشت

نشست مقابله با شیوع ویروس کرونا به منظور پیشگیری از شیوع این بیماری در شهرستان سردشت با حضور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان آذربایجان غربی در محل فرمانداری سردشت برگزار شد.

اقدامات بنیاد شهید برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در سردشت

به گزارش ایسنا، مهدی فعال مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان آذربایجان غربی در این نشست گفت: سردشت شهرستانی است که در جنگ تحمیلی بمباران شیمیایی شد و افراد زیادی به نسبت جمعیت در این شهرستان، جانباز شیمیایی بوده و دارای مشکلات زمینه‌ای تنفسی هستند که اگر ویروس کرونا که به دستگاه تنفسی افراد حمله می‌کند در این شهرستان به صورت گسترده شیوع پیدا کند، مشکلات جدی در پی خواهد داشت.
فعال افزود: از ابتدای شیوع ویروس کرونا به همت و تلاش معاونت بهداشت و درمان اداره کل بنیاد استان طی دو مرحله اقلام بهداشتی و پیشگیرانه تهیه و برای 1257 نفر از جامعه ایثارگری آسیب پذیر تحت پوشش استان شامل جانبازان شیمیایی، جانبازان 70 درصد، والدین شهدای مبتلا به بیماری صعب‌العلاج و زمین‌گیر و... ارسال شد که از این تعداد 437 بسته بین جانبازان شیمیایی سردشت توزیع شده است.
در این نشست مقرر شد با همکاری جمعیت هلال احمر استان و دانشگاه علوم پزشکی ارومیه یک تیم 30 نفره از نیروهای توانمند جهت تهیه و توزیع 400 بسته بهداشتی ایمنی شامل ژل و مواد ضدعفونی کننده، ماسک و بروشور آموزشی بین جانبازان و مجروحین شیمیایی به این منطقه اعزام شده و این روند حمایتی تا قطع زنجیره انتقال ویروس ادامه می‌یابد.
در ادامه این جلسه مهدی فعال مدیرکل بنیاد استان آذربایجان غربی به همراه زیبا والی معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان و سایر مسئولان با حضور در محل کلینیک مصدومین شیمیایی سردشت از نزدیک به بررسی خدمات پزشکی و پاراکلینیکی ارائه شده پرداختند.
فعال در این بازدید ضمن تقدیر و تشکر از پرسنل، پزشکان و کادر درمان  خواستار توجه هر چه بیشتر به جانبازان شیمایی به دلیل آسیب پذیر بودن ایشان شد.
زیبا والی معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان آذربایجان غربی نیز از تهیه دستورالعمل‌های کشوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ارتباط با ویروس کرونا خبر داد و اظهار کرد: ارسال مستمر موارد درج‌شده در این دستورالعمل، پیامک‌های بهداشتی، مراقبتی و پیشگیری برای جانبازان نخاعی، شیمیایی، خانواده‌های معظم شهدا با ریسک خطر بالا، فعال کردن پزشکان پایش سلامت در راستای پیگیری مستمر وضعیت بالینی جامعه ایثارگری به‌ویژه جانبازان شیمیایی، نخاعی، والدین و همسران زمین‌گیر شهدا به صورت تلفنی یا از طریق مراکز درمانی از دیگر اقدامات بنیاد به شمار می‌رود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان