تندگویان خبرداد:

به کارگیری خدمات دفاتر مشاوره برای کاهش آسیب روانی ویروس کرونا

معاون امور جوانان درباره اقدامات سمن‌های جوانان برای مقابله با ویروس کرونا در کشور توضیحاتی داد.

به کارگیری خدمات دفاتر مشاوره برای کاهش آسیب روانی ویروس کرونا

محمدمهدی تندگویان معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در گفت و گو با خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،اظهار کرد: درحال حاضر تولید محتوا‌های فرهنگی در قالب کلیپ ،موشن گرافی و انیمیشن در جهت مبارزه با ویروس کرونا از جمله اقدامات تشکل‌های جوانان است.

او با بیان اینکه در حال حاضر در همین راستا کار‌های انگیزشی برای در خانه ماندن و توصیه‌های بهداشتی توسط سمن‌های جوانان در سراسر کشور در حال انجام است، افزود: به فراخور هر استان مسابقاتی طراحی شده که مردم را به در خانه ماندن تشویق می‌کند.

تندگویان از تشکیل کمپین‌های فرهنگی در راستای پویش «در خانه بمانیم» خبر داد و گفت: در حال حاضر 400 دفتر مشاوره ازدواج در کشور فعال است که تمامی این دفاتر اعلام آمادگی کردند تا آسیب‌های روانی ویروس کرونا را در کشور حل کنند.

معاون امور جوانان ادامه داد: خانواده‌ها می‌توانند برای بهتر شدن شرایط روحی و روانی ایجاد شده از وجود این استرس با دفاتر مشاوره تماس بگیرند و خدمات لازم را دریافت کنند.

او با بیان اینکه تشکل‌های جوانان عملیات ضد عفونی مراکز، معابر ،نهاد‌های عمومی، پارک‌ها ،بانک‌ها و شهرداری‌ها را شب تا صبح انجام می‌دهند، تصریح کرد: سمن‌های جوانان با استفاده از ظرفیت خیرین از شب عید کالا‌های مورد نیاز سالمندان و نیازمندان را فراهم کرده و به آن‌ها تحویل می‌دهند.

معاون امور جوانان بیان کرد در حال حاضر خانه جوان شهر تبریز زیرساخت‌هایی را فراهم کرده است که سالمندان با تماس با این خانه جوان می‌توانند اقلام مورد نیاز خود را در درب منزل تحویل بگیرند.

او با بیان اینکه این اقدام در جهت خارج نشدن افراد سالمند از خانه طراحی و اجرا می‌شود، افزود: همچنین بسته های کالایی و بهداشتی از شب عید آماده شده است و در مناطق محروم و بین نیازمندان به صورت رایگان توزیع می‌شود.

تندگویان خاطرنشان کرد: آمادگی این را داریم که با همکاری وزارت صمت و صندوق بازنشستگی کمک‌های بیشتری را ارائه دهیم.

تندگویان با بیان اینکه صندوق بازنشستگی می‌تواند به ما در شناسایی سالمندان و بازنشستگان کمک کند، گفت: آمادگی این را داریم که زیر ساخت‌های مورد نیاز جوانان سراسر کشور را فراهم کنیم که جوانان بتوانند خرید‌ها و اقلام مورد نیاز سالمندان و بازنشستگان را برای آن‌ها تامین و در درب منزل به آن‌ها تحویل دهند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان