در حال حاضر
فرمول یک در تعطیلات به سر میبرد، اما به محض بازگشت به رقابت، این ردبول است که زندگی را برای رقبای خود سخت خواهد کرد. به نظر میرسد به جز اعتراض احتمالی ردبول به سیستم DAS مرسدس، پاوریونیت فراری هم جان سالم از اعتراض آنها به در نخواهد برد. بعد از اعلام توافق فدراسیون جهانی و فراری، هفت تیمی که از این پاوریونیت استفاده نمیکردند در بیانیهای مشترک به این اعلام توافق محرمانه اعتراض کردند و خواهان شفافیت موضوع شدند. در نیمه راه اما، مرسدس که خود پیش قدم این اعتراض شده بود کنار کشید. دلیل آنها حفظ شان
فرمول یک بود، اما شاید به نظر اکثر کارشناسان چیز دیگری در پشت پرده است. ردبول اما شاکی ردیف اول هر دوی این پروندهها میماند. کریستین هورنر، مدیر تیم
فرمول یک ردبول، در مصاحبه با بیبیسی گفت:
" در حال حاضر آن (موضوع پاوریونیت فراری) نسبت به مشکلات فعلی که
فرمول یک با آنها روبروست، مشکلی فرعی است. ما میخواهیم از پس همه چیز برآییم و بعد از آن در زمانی دیگر به این مسئله رسیدگی میکنیم. ما سوالاتی از فدراسیون جهانی پرسدهایم. چیزی که من میگویم این است که یک توافق محرمانه در خصوص انطباق فنی خودروی یکی از تیمها، مشخصا مسئلهای است که سوالاتی بوجود میآورد. و من مطمئنم که ما در زمانی مناسب صحبتی با ژان [تاد] خواهیم داشت تا تلاش کنیم بفهمیم که این توافق چرا صورت گرفته و شامل چه مواردی است."