ماهان شبکه ایرانیان

پیام تسلیت نیکنام حسینی‌پور برای درگذشت ثریا قزل‌ایاغ

نیکنام حسینی پور در پیامی درگذشت ثریا قزل ایاغ - داور جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران  و نویسنده کودک و نوجوان - را تسلیت گفت.

پیام تسلیت نیکنام حسینی‌پور برای درگذشت ثریا قزل‌ایاغ

به گزارش ایسنا، در پیام  مدیرعامل موسسه خانه کتاب آمده است: «درگذشت زنده یاد ثریا قزل‌ایاغ نویسنده برجسته کودک و نوجوان که با خدمات فرهنگی و ادبی و آثار درخشان  خود به ادبیات و کودکان این سرزمین یاری رساند، ضایعه‌ای جبران ناپذیر است.

 او که عاشق ادبیات کودک بود و عمری را مادرانه برای کودکان سرزمین‌مان سپری کرد، همزمان با روز جهانی کتاب کودک  دارفانی را وداع گفت و متاسفانه با توجه به شرایط موجود در کشور و لزوم اجتناب از تجمعات به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا که دوست دارانش را از برگزاری و حضور در مراسم وداع محروم کرده است، داغ فراقش را سنگین‌تر می‌کند.

وی با آثاری چون «راهنمای بازی‌های ایران»، «ادبیات کودکان: تولد تا سه سالگی (خواندن و کتاب ...)»، «لالایی‌ها و ترانه‌های نوازشی از تولد تا سه سالگی»، «ادبیات کودکان و نوجوانان و ترویج خواندن»، «پرنیان و آب: با لالایی‌ها تا سرزمین خواب»، «خواندن با کودک از تولد تا سه‌ سالگی» و ده‌ها کتاب دیگر و همچنین نگارش مقالات و حضور در کنفرانس های تخصصی در راه نشر و گسترش ادبیات کودک و نوجوان از هیچ کوششی فروگذار نکرد؛ هرچند امروز آن نویسنده توانا در میان ما نیست، اما آثار ارزشمند او برای ما و آیندگان به یادگار خواهد ماند.

زنده یاد قزل‌ایاغ علاوه بر سهم بزرگی که در معرفی آثار ایرانی حوزه ادبیات کودک و نوجوان  به جهانیان داشت، با بیش از دو دهه تلاش مستمر و حضور خالصانه در نظام دانشگاهی کشور به دنبال آموزش علاقه‌مندان به ادبیات کودکان بود و حق مسلم معلمی بر دانش آموختگان این حوزه دارد. 

اینجانب فقدان این شخصیت ماندگار و برجسته عرصه فرهنگ و ادب را که موسسه خانه کتاب افتخار همکاری با وی را در جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران به عنوان داوری بسیار  منصف و نکته سنج داشته است، به جامعه فرهنگی کشور تسلیت عرض می‌کنم.
روحش شاد و یادش گرامی باد.»

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان