برگزاری نشست مجازی ائتلاف اوپک برای بررسی کاهش تولید نفت

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، پس از آنکه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا خواستار کاهش تولید هماهنگ شده برای مهار سقوط تاریخی قیمت نفت خام شد، ائتلاف اوپک پلاس به سرعت اعلام کرد که نشست اعضای خود و احتمالاً سایر کشورهای تولید کننده نفت را روز دوشنبه برگزار خواهد کرد.

یکی از نمایندگان عضو این ائتلاف گفت: یک جلسه مجازی روز دوشنبه برگزار می شود.

بر اساس این گزارش، در این جلسه همه تولید کنندگان می توانند حضور داشته باشند نه فقط کشورهای عضو اوپک و متحدین آنها اما بنا بر اعلام نمایندگان، هنوز مشخص نیست که دقیقا کدام کشورها شرکت خواهند کرد. تاکنون هیچ سخنی از پیوستن ایالات متحده به این نشست به میان نیامده است.

لیست میهمانان بسیار مهم است چراکه عربستان سعودی اعلام کرده است تنها درصورتی که دیگران، از جمله آمریکا، بخشی از این بار ناشی از کاهش تولید را تحمل کنند، تولید را کاهش خواهد داد. عربستان سعودی خواستار تشکیل این نشست شده بود و اعلام کرده بود که باید با هدف "توافق عادلانه" برگزار شود.

ترامپ روز گذشته (پنجشنبه) بازارهای نفت جهانی را با شوک مواجه کرد هنگامی که در حساب توئیتر خود نوشت انتظار دارد روسیه و عربستان سعودی تولید نفت خود را به میزان حدود 10 میلیون بشکه کاهش دهند که تقریباً یک دهم تولید جهانی است.

این در حالی است که موانع عظیمی برای هرگونه توافق وجود دارد. روسیه سریعاً همان روز پنجشنبه تکذیب کرد که توافقی حاصل شده است. حتی اگر توافق صورت بگیرد کاهش 10 میلیون بشکه ای به سختی می تواند اثر تولید مازاد نفت که در پی گسترش ویروس کرونا ایجاد شده است، را خنثی کند. معامله گران بازاهای نفت تخمین می زنند که کاهش تقاضا می تواند به 35 میلیون بشکه برسد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان