دلایل سائیدگی لاستیک خودرو چیست؟

سائیدگی غیرعادی لاستیک ها نشانه خوبی برای این است که زمان تعویض آن ها فرا رسیده، اما این سائیدگی غیرعادی می تواند هشداری برای وجود نقص در سایر بخش های خودرو مانند فرمان، فنربندی و یا جلوبندی اتومبیل باشد

سائیدگی غیرعادی لاستیک ها نشانه خوبی برای این است که زمان تعویض آن ها فرا رسیده، اما این سائیدگی غیرعادی می تواند هشداری برای وجود نقص در سایر بخش های خودرو مانند فرمان، فنربندی و یا جلوبندی اتومبیل باشد.
به گزارش خودروبانک و به نقل از میزان، ابتدا به سائیدگی غیرعادی لاستیک ها و ارتباط آن با فرمان خودرو می پردازیم. اگر خودروی شما در هنگام رانندگی به یک سمت کشیده می شود به ویژه زمانی که فرمان خودرو را رها می کنید، اولین کاری که باید انجام دهید تنظیم بودن باد لاستیک هاست. اگر باد لاستیک ها پس از چک کردن تنطیم بودند، ممکن است میل فرمان نامیزان باشد یا زاویه کمبر و کستر درست نباشد یا فرمان درست در مرکز تنطیم نشده است. در صورتی که فرمان خودرو بیش از حد بازی می کند یا به سختی می پیچد، باید مارپیچ فرمان و قطعات داخلی جعبه فرمان را بررسی کنید که خب برای تنظیم دقیق و بهتر آنان، نیاز به مراجعه به مراکز سرویس خودرو و یا تعمیرگاه ها دارید.

همراستایی
برای هدایت کردن مناسب و درست خودرو و جلوگیری از سائیدگی لاستیک ها، لازم است که چرخ ها هم راستا باشند، این کار باعث می شود که از سائیدگی و اصطکاک و سر خوردن چرخ ها جلوگیری شود، ضمن اینکه میزان مصرف سوخت هم کاهش می یابد و از وارد آمدن فشار بر روی فرمان و سیستم فنر بندی کاسته می شود و هدایت خودرو بهتر صورت می گیرد.

فنربندی
فنر بندی ماشین از اجزای متعددی تشکیل شده است در این حالت لازم است که همراستایی چرخ ها و یاتاقان های آن ها و بوش و میله تعادل و بازو‌های کنترل فنر و خود فنر‌ها را بررسی کنید، در صورتی که بخش هایی از فنرها دچار سائیدگی یا آسیب شده باشند باید تعویض شوند و اگر این کار انجام نشود باعث فرسودگی و صدمه دین پیش از موعد سایر بخش های سیستم فنربندی و خودرو می شود.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان