واکنش شهرداری به ادعای بهزیستی مبنی بر ترخیص فقط ۵۲۰معتاد متجاهر از مراکز ماده۱۶

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ مدیرکل بهزیستی استان تهران امروز در گفت و گویی اعلام کرده که برخلاف ارقام اعلام شده که در حدود 10 هزار نفر بوده است فقط 520معتاد متجاهر از مراکز ماده 16 ترخیص شده‌اند این در حالی است که رییس سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران بر مبنای آمار ارائه شده از سوی پلیس مبارزه با مواد مخدر، برخی از مدیران بهزیستی و همچنین وضعیت شهر آمار دیگری را تخمین می‌زند. 

سید مالک حسینی در گفت و گو با اقتصادآنلاین و در واکنش به آمار 520 نفری معتادان ترخیص شده از مراکز ماده 16 گفت: واقعیت اینجاست که کف خیابان‌های تهران روایت دیگری دارد. آمارهایی که ما اعلام می‌کنیم براساس آمارهای اعلام شده از سوی پلیس مبارزه با مواد مخدر و ستاد مبارزه با مواد مخدر است، طبیعتا ما در این خصوص مرجع نیستیم که بتوانیم آمار بدهیم. 

او گفت: طبق اعلام پلیس مبارزه با مواد مخدر حدود 4هزار و 500 تا 5هزار نفر از مراکز ماده 16 مرخص شده‌اند. همچنین طبق اعلام یکی از مدیران بهزیستی مراکز ماده 15 که در واقع مراکز خدمات دهی به معتادان خود معرف است فعالیت خود را متوقف کرده اند. 

رییس سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران تاکید کرد: در مراکز ماده 15 خدمات کاهش آسیب از جمله متادون درمانی صورت میگیرد و وقتی مراکز تعطیل می‌شوند قطعا تعدادی از مراجعان آن‌ها برای تامین نیاز خود به پاتوق های سنتی مصرف رو می‌آورند. 

حسینی گفت: همچنین بنا بوده در طرح نوروزی با مدیریت ستاد مبارزه با مواد مخدر حدود 5هزار معتاد متجاهر دیگر نیز جذب شوند که با شروع شیوع کرونا و بنار اعلام رسمی ستاد پذیرش در این مراکز متوقف شد.

وی ادامه داد: در همین اثنا حدود 100 هزار زندانی نیز در کل کشور مرخص شده‌اند که تعدادی از زندانیان در تهران یا امکان برگشت به شهرهای خود نداشته و یا دارای خانواده‌ نبوده و برخی هم اصولا پذیرشی از سوی خانواده ندارند در نتیجه به افراد بی خانمان تبدیل می شوند و برخی از این افراد جذب گرمخانه های ما شده اند.

رییس سازمان خدمات اجتماعی تاکید کرد: پس با این اوصاف و بر مبنای آمارها ما تخمین میزنیم که حدود 4تا 5هزار نفر به افراد بی خانمان شهر اضافه شده اند و از این تعداد حدود 20 درصد آن جذب گرمخانه‌های ما شده اند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان