رضازاده خبر داد؛

طرح جمع آوری معتادان متجاهر هنوز تصویب نشده است

معاون توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور درباره جمع آوری معتادان متجاهر و نگهداری آنها در مراکز ماده ۱۶، توضیحاتی داد.

طرح جمع آوری معتادان متجاهر هنوز تصویب نشده است

مجید رضازاده معاون توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره جمع آوری معتادان متجاهر و نگهداری آنها در مراکز ماده 16، اظهار کرد: امروز بعد از جلسه با استاندار تهران جلسه‌ای با کمیته درمان ستاد مبارزه با مواد مخدر داشتیم و جمع آوری معتادان متجاهر در جلسه کمیته درمان تصویب نشد.

وی بیان کرد: نگهداری معتادان متجاهر نیازمند شرایط خاصی است و وزارت بهداشت و ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام کرد که باید معتادان متجاهر در مراکز شرایط خاص و ویژه‌ای در مراکز نگهداری شوند.

رضازاده ادامه داد: قرار شد شرایط مراکز بررسی و تا آخر هفته نتیجه گیری شود و هر تصمیمی را کمیته درمان ستاد مبارزه با مواد مخدر و ستاد ملی مبارزه با کرونا مصوب کنند ما مکلف به اجرای آن هستیم.

معاون توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور گفت: مشخص نیست معتادان متجاهر جمع آوری شوند چراکه ابتدا باید شرایط بهداشتی که ستاد کرونا اعلام کرده را باید بررسی کنیم و ببینیم مراکز را می‌توانیم مجهز کنیم یا خیر.

وی با بیان اینکه راه اندازی مراکز جدید در دستور کار قرار نگرفته است، افزود: ظرفیت مراکز کافی است، چراکه علاوه بر بهزیستی، بسیج و سازمان زندان‌ها  مراکز ماده 16 دارند که قرار است آن‌ها نیز در این زمینه همکاری داشته باشند.

رضازاده تصریح کرد: تعدادی از معتادانی که تصویر آن‌ها منتشر شده است معتادانی هستند که تاریخ 6 ماه اقامتشان در مراکز به پایان رسیده بود و از مراکز خارج شده بودند، تعدادی هم خرده فروشان بودند پس ما ظرافیت برای بازگشت مجدد آن‌ها به مراکز داریم.

معاون توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور درخصوص اینکه آیا بهزیستی شرایط نگهداری از معتادان متجاهر را در مراکز ماده 16 خود دارد، گفت: بستگی دارد که ستاد ملی مبارزه با کرونا چه شرایطی را برای نگهداری از آن‌ها تعریف می‌کند اگر بگویند می‌شود فقط آن‌ها را جمع آوری کرد و در مرکزی کنار هم نگه داشت، این ظرفیت وجود دارد، اما اگر شرایط ویژه نیاز باشد بعد از بازدید ستاد کرونا از مراکز بهزیستی تصمیم گیری خواهد شد.

وی درباره علت رها شدن معتادان بعد از 6 ماه اقامت در مراکز بهزیستی در شرایط کرونایی، بیان کرد: وقتی مدت 6 تمام شود نگهداری آن‌ها غیر قانونی است چراکه با حکم قضایی از مراکز خارج می‌شوند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان