نماینده مجلس: سود‌های مرکب حرام و فاقد وجاهت قانونی است

خبرگزاری تسنیم: حجت‌الاسلام والمسلمین حسن نوروزی  با اشاره به راهکار‌های تحقق شعار سال اظهار داشت: باید کلیه موانع پیش پای تولیدکنندگان برداشته شود که نخستین گام در این راستا دریافت ارزش افزوده از مصرف‌کننده نهایی و نه کارخانه‌دار و تولیدکننده است.

وی سپس بر اخذ مالیات‌های معقولانه از تولیدکنندگان تأکید کرد و افزود: باید به واحد‌ها و صنایع تولیدی، تسهیلات با سود بسیار پایین و یا تنفس بالا داده شود و این‌گونه می‌توانیم از تولید داخل حمایت و منجر به جهش آن شویم.

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس همچنین تصریح کرد: باید سود‌های مرکب از بخش‌های مختلف و سیستم بانکی حذف شود چرا که این‌گونه سود‌ها حرام و فاقد وجاهت قانونی است.

نوروزی سپس به اخذ مالیات از مصرف‌کننده نهایی در برنامه توسعه ششم تأکید کرد و گفت: در برنامه توسعه ششم بانک‌ها نباید سود بگیرند و دولت باید برای این امر اقدام مؤثر و واقعی انجام دهد.

وی با اشاره به بهره‌گیری مشاغل زودبازده از امکانات و تسهیلات در جهت تحقق شعار سال بیان کرد: وزارت جهاد کشاورزی باید به جای درگیر شدن با وزارت صنعت به سمت تولید روی آورد، باید قوانینی که دست و پای تولیدکننده را می‌بندد کنار گذاشته و دست‌های پشت پرده که از این قوانین بهره می‌برند قطع شود تا مشکلات جهاد کشاورزی با صنعت معدن و تجارت مرتفع شود.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: در حوزه کشاورزی، دامداری و مشاغل خُرد و کوچک و صنایع بزرگ صنعتی جهش تولید باید به معنای واقعی محقق و آثار و برکات آن‌ها در جامعه توسط خود مردم لمس شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان