معاون وزیر راه و شهرسازی در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین:

طرح اقدام ملی مسکن منتظر دستور ستاد مقابله با کرونا/ متقاضیان نگران نباشند

اقتصاد آنلاین - محبوبه قرمزچشمه؛ بر اساس دستور رئیس جمهور همه ارگان‌ها و سازمان‌های کشوری و لشکری در اجرای فعالیت‌ها و عدم اجرای آن، باید تابع تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا باشند. این ستاد دستور توقف فعالیت‌های ساختمانی را صادر کرده است.

این در شرایطی است که رضا نگهبان، مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران، هفت روز پیش بر اثر بیماری کرونا از دنیا رفت. نگهبان یکی از پیش قرآولان اجرای طرح اقدام ملی مسکن در تهران بود و به عنوان رئیس ستاد اقدام ملی مسکن تهران اجرای طرح اقدام ملی مسکن تهران را بر عهده داشت. بعد از گذشت هفت روز هنوز جانشینی برای وی تعیین نشده است. متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن تهران دو نگرانی دارند، یکی مسکوت ماندن طرح اقدام ملی مسکن به دلیل کرونا و دیگری تغییر روند اجرای این طرح توسط مدیرکل جدید راه و شهرسازی استان تهران (جانشین رضا نگهبان).

محمود محمودزاده، معاون وزیر راه و شهرسازی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادآنلاین اظهار کرد: رضا نگهبان یکی از مدیران پرتلاش  بود و متاسفانه فوت ایشان یک اتفاق سخت برای همه اعضای وزارت راه و شهرسازی است.

وضعیت طرح اقدام ملی مسکن تهران بعد از نگهبان چطور پیش خواهد رفت؟

وی در پاسخ به این پرسش که بعد از رضا نگهبان، وضعیت طرح اقدام ملی مسکن چطور پیش خواهد رفت، گفت:  طبیعتا نقش اشخاص و مدیران در پیشرفت طرح اقدام ملی مسکن مهم است و امیدواریم هیچ مشکلی برای هیچ یک از مدیران پیش نیاید. نکته مهم در طرح اقدام ملی مسکن  این است که این طرح قائم به شخص نیست، متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن نباید نگران تغییر در روند اجرای پروژه‌ها باشند چرا که جانشین این  مدیر نیز بر اساس برنامه‌های مشخص، پروژه‌ها را پیش خواهد برد.

وزارت راه و شهرسازی تصمیمات لازم را ابلاغ می کند تا با نظم، پروژه‌ها انجام شود

محمود زاده در ادامه با اشاره به اهمیت بزرگی پروژهای طرح اقدام ملی مسکن در 4 شهر تهران گفت: از طرفی  عمده طرح اقدام ملی مسکن در شهر تهران است و این چهار شهر شامل پردیس، پرند، هشتگرد و ایوانکی است. 20 هزار واحد طرح اقدام ملی مسکن به جز 4 شهر جدید، در خود استان تهران ساخته خواهد شد. این طرح باید توسط اداره کل استان تهران اجرایی شود. اعضای این اداره در تلاش برای اجرای سریع آن هستند و با توجه به از دست دادن مدیرکل این اداره، به طور قطع وزارت راه و شهرسازی تلاش خودرا برای ادامه روند اجرای پروژه انجام می دهد و تصمیمات لازم را به زودی ابلاغ خواهد کرد تا وقفه ای در این ارتباط پیش نیاید و با نظم پیش، مراحل اجرای پروژه‌ها بر اساس جدول زمان بندی انجام شود.

در اجرایی شدن روند طرح اقدام ملی مسکن تابع تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در ارتباط با پرسش‌های مربوط به زمان اجرایی شدن مراحل بعدی طرح اقدام ملی مسکن در ادامه خاطر نشان کرد: کشور در شرایط بحرانی قرنطینه قرار دارد، در اجرایی شدن روند طرح اقدام ملی مسکن تابع تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم. پیش بینی ما برای آینده این است که با خارج شدن از  فضای بحرانی و صدور اجازه فعالیت‌ها با قدرت و برنامه‌های جدید برای جبرای عقب ماندگی‌ها شروع به کار کنیم.

سلامت جامعه بر همه پروژه‌ها اولویت دارد

اولویت حال حاضر کشور سلامت و بهداشت جامعه از جمله  کارگران و گروه‌های اجتماعی است و این موضوع بر تمام اقدامات و فعالیت‌های ساختمانی ارجح است. تا موقعی که ستاد ملی مقابله با کرونا مجوز ادامه فعالیت‌ها را صادر نکند، طرح اقدام ملی مسکن پیش نخواهد رفت.

وی خاطر نشان کرد، سناریوهایی در نظر گرفته ایم تا عقب ماندگی‌های طرح اقدام ملی مسکن را در آینده جبران کنیم.

متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن نگران نباشند

معاون وزیر راه و شهرسازی در آخر یادآورد شد: متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن نگران وقفه‌ای که در اجرای طرح پیش آمده، نباشند، بعد از پشت سر گذاشتن بحران کرونا، این رکود را با برنامه‌های جبرانی، پر می‌کنیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان