پزشک ایرانی برجسته، کابوس کرونا را تمام می‌کند؟

اولین داروی اختصاصی کرونا در حال تست نهایی است.نشریه علمی Cell نتیجه موفقیت ‌آمیز داروی hrsACE۲ را بر روی ویروس کرونا منتشر کرد.

اولین داروی اختصاصی کرونا در حال تست نهایی است.نشریه علمی Cell نتیجه موفقیت ‌آمیز داروی hrsACE2 را بر روی ویروس کرونا منتشر کرد.

دانشمندان دارویی را کشف کرده‌اند که به شکل موثری جلوی اتصال ویروس کرونا به بدنه سلول‌ها را مسدود می‌کند و می‌تواند به صورت بالقوه سبب درمان بیماری کووید ۱۹ در همان ساعات اولیه شود.

علی میرعظیمی پزشک و میکرو بیولوژیست جوان ایرانی که ساکن سوئد است و در پژوهش همزمان با دانشگاه بریتیش کلمبیا از طریق مهندسی پزشکی روش درمانی جدیدی برای کرونا کشف کرده ، سر تیم پژوهش این تحقیق بین المللی مهم بوده است.

میرعظیمی که یکی از پروفسورهای آزمایشگاه پزشکی در انستیتو کارولینسکا و از مولفان این پژوهش بوده است. او در این باره می گوید: به عقیده ما افزودن کپی این آنزیم(hrsACE۲) ویروس را گمراه می کند. به این ترتیب ویروس به جای سلول واقعی، خود را به نسخه کپی می چسباند. این روند اجازه نمی دهد عفونت ناشی از ویروس گسترده شود و در نتیجه از رشد آن در ریه و بقیه اعضای بدن می کاهد.

میکروبیولوژیست ایرانی که داروی کرونای را ساخت

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان