در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

امدادرسانی به ۲۵ استان درگیر سیل در عید نوروز

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر درباره آخرین جزئیات امدادرسانی به استان‌های درگیر سیل در طول عید نوروز توضیح داد.

امدادرسانی به 25 استان درگیر سیل در عید نوروز

امدادرسانی به 25 استان درگیر سیل در عید نوروز/ جاده‌های کشور در عید 99 هیچ حادثه‌ای نداشتندحامد سجادی معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،  با اشاره به گزارشات امدادرسانی  در استان‌های درگیر حوادث جوی و سیل اظهار کرد: پیش از تعطیلات نوروز و با توجه به وضعیت آب و هوایی و گزارشات هواشناسی به استان‌هایی که درگیر سیل نوسانات جوی بودند هشدار‌های لازم داده شد.

وی ادامه داد: پایگاه‌های امداد و نجات استان های درگیر از طریق مرکز استان و ضمن ارتباط گیری با سازمان هواشناسی و آب و هوایی  برای حوادث جوی آماده باش بودند.

سجادی با اشاره به امدادرسانی در استان‌های مختلف گفت: برای امدادرسانی بهتر در استان‌هایی که درگیر حوادث جوی بودند بالگردهایی تهیه شد، همچنین علاوه بر آن در استان‌های معین هم یک فروند بالگرد مستقر شد و شارژ انبارهای امدادی و اقلام غذایی مورد نیاز این استان‌هایی که در معرض خطر بودند تامین شدند.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با  بیان اینکه در 25 استان کشور شرایط جوی نامناسب بود، گفت:  نیرو‌های عملیاتی ما در این استان‌ها وارد عمل شدند و 173 محور شهری و روستایی را تحت امدادرسانی قرار دادند.

امدادرسانی به  28 هزار نفر در استان‌های درگیر سیل 

وی ادامه داد:  در 25 استان درگیر به  28 هزار نفر خدمات امداد رسانی ارائه شد و 5 هزار نفر تحت اسکان اضطراری قرار گرفتند، همچنین  139 نفر هم توسط بالگرد به مناطق امن منتقل شدند.

سجادی ادامه داد: بیش از هزار و 935 نفر در غالب 387 تیم کار امداد رسانی را انجام دادند و آب 200 واحد مسکونی تخلیه شده و 29 دستگاه که در داخل آب بودند رهاسازی شدند.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات تصریح کرد: در استان‌های کرمان، هرمزگان، بوشهر و سیستان و بلوچستان امدادرسانی‌ها بیش از استان‌های دیگر بود، زیرا وضعیت این استان‌ها شدیدتر از استان‌های دیگر بود و طی جلسات ویدیو کنفرانس روند امدادرسانی‌ها تحت نظر قرار گرفتند.

وی گفت: در مجموع 878 دستگاه چادر  هفت هزار و 917 تخته پتو، 4 هزار و 490 تخته موکت، 2 هزار و 565 کیلو نایلون و 3 هزار 655 قوطی کنسرو  میان افراد درگیر در سیل توزیع شدند.

سجادی بیان کرد:  همچنین 5هزار 475 بسته غذایی 72 ساعته و 398 بسته غذایی یک ماهه میان آسیب دیدگان توزیع شد؛ البته هم اکنون امدادرسانی و لکه گیری‌ها در استان‌های کرمان هرمزگان و سیستان و بلوچستان در حال انجام است، اما خوشبختانه میزان مصدومان و حوادث نسبت به سال گذشته کاهش چشمگیری داشته است.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات با اشاره به امدادرسانی در جاده‌ها گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و محدودیت‌های ترددی  مشکل خاصی در حوزه امداد و نجات جاده‌ای نداشتیم، اما با این وجود 560 پایگاه ثابت فعالیت جاده‌های کوهستانی و ساحلی را رصد می‌کردند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان