فیسبوک به تجارت‌های آسیب دیده از کرونا در آمریکا کمک مالی می‌کند

کرونا بسیاری از کسب‌ و کارها را دچار مشکل کرده. فیسبوک به عنوان یکی از بزرگترین شرکت‌ها در جهان، تصمیم گرفته به شرکت‌های کوچک آمریکایی که از شیوع کرونا آسیب دیده‌اند، ۴۰ میلیون دلار کمک مالی کند. شاید وقت آن رسیده باشد که شرکت‌های بزرگ ایرانی نیز چنین رویه‌ای را در قبال استارتاپ‌ها و کسب و کارهای کوچک در پیش بگیرند.

فیسبوک به تجارت‌های آسیب دیده از کرونا در آمریکا کمک مالی می‌کند

کرونا بسیاری از کسب‌ و کارها را دچار مشکل کرده. فیسبوک به عنوان یکی از بزرگترین شرکت‌ها در جهان، تصمیم گرفته به شرکت‌های کوچک آمریکایی که از شیوع کرونا آسیب دیده‌اند، 40 میلیون دلار کمک مالی کند. شاید وقت آن رسیده باشد که شرکت‌های بزرگ ایرانی نیز چنین رویه‌ای را در قبال استارتاپ‌ها و کسب و کارهای کوچک در پیش بگیرند.

این کمک مالی بخشی از برنامه 100 میلیون دلاری این شبکه اجتماعی بوده که در تاریخ 27 اسفند آن را اعلام کرد. 40 میلیون دلار کمک مالی برای 34 شهر درنظر گرفته شده، البته ابتدا این مبلغ در اختیار شرکت‌ها در نیویورک و سیاتل قرار می‌گیرد. بخش بزرگی از این مبلغ به صورت نقدی در اختیار کسب و کارها قرار می‌گیرد و بخشی از آن‌ به عنوان اعتبار تبلیغات درنظر گرفته می‌شود. کسب و کارها برای درخواست دریافت کمک مالی نیازی ندارند در فیسبوک، واتساپ یا اینستاگرام باشند.

در حال حاضر بیش از 30 میلیون شرکت کوچک در ایالات متحده آمریکا فعالیت می‌کنند که بر اساس نظرسنجی اخیر گلدمن ساکس که از بیش از 1500 کسب و کار کوچک صورت گرفته، 96 درصد آن‌ها اعلام کرده‌اند که کرونا روی آن‌ها تاثیر منفی داشته است. مدیر ارشد عملیاتی فیسبوک، «شریل سندبرگ» در پستی اعلام کرده:

«کووید-19 به تجارت‌های کوچک در همه مناطق آسیب رسانده. این موضوع به صورت ناگهانی اتفاق افتاد و آن‌ها تقصیری ندارند. بسیاری نمی‌توانند تجارت کنند و برای دیگران نیز شرایط دشواری است چون مشتریان در خانه مانده‌اند که البته کار درستی را انجام می‌دهند.»

فیسبوک در رابطه با درخواست‌های دریافت کمک مالی اطلاعاتی را منتشر کرده و همچنین به معرفی ابزارهای جدید و همکاری با شرکت کوچک Ureeka اشاره کرده. این شبکه اجتماعی با همکاری این شرکت، به کسب‌ و‌ کارهای کوچک و واجد شرایط که توسط بانوان مدیریت می‌شود، کمک مالی می‌کند.

فیسبوک

فیسبوک در گذشته تخمین زده بود که بیش از 140 میلیون شرکت به صورت ماهانه از اپلیکیشن آن برای پیدا کردن مشتریان جدید، استخدام نیرو و ارتباط با جامعه کاربری خود استفاده می‌کنند. در روز بطور متوسط 200 میلیون نفر حساب‌های تجاری در اینستاگرام را می‌بینند. بسیاری از شرکت‌ها برای انجام تجارت خود از این شبکه اجتماعی استفاده می‌کند.

این شبکه اجتماعی چندین ابزار را برای حمایت از تجارت‌های محلی درنظر گرفته که از میان آن‌ها می‌توان به کارت‌های هدیه دیجیتالی سفارشی اشاره کرد که امکان کمک مالی را فراهم می‌کند و همچنین باعث ایجاد راه‌های آسان‌تر برای ارتباطات و تغییر سرویس مشتریان می‌شود.

ویروس کرونا اکثر کشورهای دنیا را تحت قرار داده که این موضوع ضررهای هنگفتی را به برخی تجارت‌ها، مخصوصا شرکت‌های کوچک وارد کرده است. در ایران نیز شاهد شیوع گسترده کرونا و ضربه به اقتصاد هستیم. با توجه به اقدامات صورت گرفته توسط شرکت‌های بزرگ برای نجات کسب و کارهای کوچک در برخی کشورها، به نظر می‌رسد وقت آن رسیده که شرکت‌های ایرانی نیز چنین رویه‌ای را در پیش بگیرند. برخی از آن‌ها می‌توانند به استارتاپ‌های کوچک کمک مالی کنند یا به آن‌ها وام دهند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان