درگذشت یک هنرمند بر اثر ابتلا به کرونا

«پاتریشیا بوسورث» بازیگر و نویسنده آمریکایی که نگارش زندگی نامه چند سینماگر سرشناس از جمله «مارلون براندو» را در کارنامه داشت در سن ۸۶ سالگی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا درگذشت.

درگذشت یک هنرمند بر اثر ابتلا به کرونا

به گزارش ایسنا به نقل از ددلاین، «پاتریشیا بوسورث» در ابتدا کار خود را به عنوان بازیگر آغاز کرد و در ادامه به نگارش زندگی نامه چهره های سینمایی روی آورد و زندگی «مونتگومری کلیفت»، «جین فوندا» و «مارلون براندو» را تبدیل به کتاب های پرفروشی کرد. 

او در دهه 1950 میلادی وارد اکترز استودیو نیویورک شد و در کنار چهره هایی چون «مارلون براندو» و «مریلین مونرو» بازیگری آموخت  و در ادامه در تیاتر برادوی و چندین اثر تلویزیونی نقش آفرینی کرد. 

«بوسورث» در دهه 1070 میلادی وارد عرصه ژورنالیسم شد و با مجله نیویورک و ونیتی فر و روزنامه نیویورک تایمز همکاری کرد اما در سال 1978 بود که با انتشار کتاب «مونتگومری کلیفت: بیوگرافی» به شهرت رسید و در سال 2000 نیز کتاب زندگی نامه «مارلون براندو» را منتشر کرد و در سال 2011 هم کتاب «جین فوندا: زندگی خصوصی یک زن مردمی» را نوشت. 

او همچنین در سال 1977 کتاب خاطرات خود را با عنوان «داستان یک خانواده آمریکایی» را نوشت و در سال 2017 نیز دومین کتاب خاطراتش را با نام «مردان زندگی من: خاطراتی از عشق و هنر در دهه 1950» را روانه بازار کرد. او در در دانشکده ژورنالیسم دانشگاه کلمیبا به تدریس ادبیات غیرداستانی می پرداخت. 

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان