ماهان شبکه ایرانیان

خبرنگار ارشد گاردین در گفتگو با مشرق مطرح کرد؛

فوتبال در پساکرونا بسیار پاک‌تر و مردمی‌تر خواهد بود/ خسارت تاریخی و غیرقابل محاسبه در فوتبال بریتانیا

خبرنگار حوزه ورزش گاردین گفت: خسارتی تاریخی و غیر قابل محاسبه به فوتبال بریتانیا وارد شده است، اما فعلاً باید به فکر کمک به مردم باشیم چرا که فوتبال بریتانیا فقط به مردم بریتانیا تعلق ندارد.

سرویس ورزش مشرق - اندی هانتر خبرنگار ارشد مجموعه خبری گاردین انگلیس (حوزه خبری لیورپول) پاسخگوی سوالات خبرنگار مشرق بود.

با توجه به حوادث اخیر در فوتبال بریتانیا در ارتباط کوتاه با وی چند سوال مهم مطرح شد و در ابتدا از او درباره تصمیم جدی اتحادیه فوتبال انگلیس و مقامات فوتبال این کشور درباره صرف نظر کردن از بخشی از درآمد سالیانه باشگاه و بازیکنان و کمک به دولت برای حل مشکلات مردم محروم برخی از مناطق بریتانیا پرسیدم و گفت:

این یک تصمیم سخت بود، در شرایطی که بسیاری از بازیکنان بابت مبالغ دریافت شده شاکی بودند ناگهان متوجه شدند که باید از بخشی از درآمد سالیانه خود نیز چشم پوشی کنند. باشگاه‌های بزرگ نیز متوجه شدند که باید در یک اتحاد ملی تاریخی سهیم باشند به نظر من اجباری در این فرایند نیست و همه باشگاه‌ها در جلسه برگزار شده به این مصوبه رای مثبت دادند من به عنوان یک خبرنگار تا جایی که حق دارم خود را نماینده مردم بدانم از چنین اتفاقی بسیار خوشحال هستم.

وی درباره تاریخ از سرگیری رقابت‌ها و تقویم فوتبال بریتانیا و حتی یوفا اینگونه توضیح داد:

وضعیت پیچیده‌ای پیش روی همه ما قرار دارد و حتی در بیانیه‌ای فیفا و یوفا واضح است که یک آشفتگی وجود دارد. من به آنها حق می دهم چرا که واقعاً کسی مطمئن نیست تاریخ دقیق رهایی از این بحران چه روزی خواهد بود ممکن است برای حتی یک سال آینده با این ویروس درگیر باشیم و این نشان می‌دهد که نمی‌توانیم با برگزاری رقابت‌های ورزشی که جمعیت زیادی را یکجا دور هم جمع می‌کند تمام تلاشها و نقشه‌های حکومت های مختلف در جهان را نقش بر آب کنیم.

از هانتر درباره خسارت‌های وارد شده به فوتبال بریتانیا در پی بحران کرونا سوال شد و او پاسخ داد:

در آخرین مقاله خود در گاردین اشاره کردم که نزدیک به 50 میلیون پوند به بدنه حامی مالی اصلی فوتبال بریتانیا خسارت وارد شده و البته به نظر من این مبلغ اشاره شده بسیار بیشتر از این حرف ها خواهد بود فقط در مورد چمن ورزشگاه ها بگویم که بیش از 20 شرکت بزرگ تولیدات محصولات کشاورزی و ترمیم چمن استادیوم ها اکنون تا مرز 100 درصد کارکنان خود را اخراج کرده و می توان گفت که ورشکسته شده اند. مثالهای زیادی در ابعاد مختلف می توان زد که ثابت می کند خسارتی تاریخی و غیر قابل محاسبه به فوتبال بریتانیا وارد شده است اما این روزها زمان مناسبی برای صحبت درباره این موضوعات نیست و فعلاً باید به فکر کمک به مردم باشیم فوتبال بریتانیا فقط به مردم بریتانیا تعلق ندارد و باید پاسخگوی اتفاقات بین المللی باشد. در یک هفته گذشته اتحادیه فوتبال بریتانیا کمک‌های قابل توجهی به برخی نهادهای مردمی در قاره آسیا و آفریقا داشته است. 

در پایان درباره پیش‌بینی از وضعیت آینده فوتبال سوال شد و گفت:

به نظر من فوتبال در حال تجربه یک دگرگونی تاریخی است و به نظر من فوتبال بعد از دوران کرونا بسیار پاک‌تر و مردمی تر خواهد بود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان