کرونا چند نفر را بیکار خواهد کرد؟

خبرآنلاین: با آغاز ماه مارس پدیده بیکاری در میان اقشار جوامع مختلف ظاهر شد و تاکنون کشوری که بیشترین نرخ بیکاری طی ویروس کرونا در آن به ثبت رسیده است ایالت متحده آمریکا است و در این میان افراد بی سواد و کم سواد، جوانان و زنان تحت تاثیرترین افراد در برابر پدیده بیکاری هستند.

وزارت کار آمریکا اعلام کرد که تنها در ماه گذشته 701 هزار نفر در این کشور شغل خود را از دست داده اند و بیشترین آنها در صنایعی نظیر هتل ها، رستوران ها و آموزش و پرورش مشغول به کار بودند.

بنابر آخرین آماری که کارشناسان اقتصادی اعلام کرده اند تا پایان شیوع این ویروس،کرونا منجر به بیکاری 42 میلیون نفر در آمریکا خواهد شد و نرخ بیکاری را حداقل تا 32 درصد افزایش خواهد داد اما سازمان کار آمریکا هنوز پیش بینی در این خصوص ارائه نکرده است.

پیش بینی کارشناسان حاکی از آن است که تا اواخر این ماه تعداد افرادی که در آمریکا بیکار خواهند شد به 3 میلیون نفر و تعداد افرادی که حقوق آن ها کاهش خواهد یافت نیز به 52 هزار نفر برسد.

این پیش بینی ها در حالی انجام می شود که براساس برآوردهی سازمان بین المللی کار ویروس کرونا تا منجر به بیکاری نزدیک به 25 میلیون نفر در سراسر جهان خواهد شد و در نتیجه آن اقتصاد جهانی متحمل پرداخت ضرر 860 میلیارد دلاری تا 3.4 تریلیون دلاری خواهد شد.

سازمان بین المللی کار در ادامه پیش بینی کرده است که شیوع این ویروس منجر خواهد شد که تعداد افرادی که در زیر خط فقر هستند تا 35 میلیون نفر افزایش پیدا کند.

رئیس خزانه داری هند گفته است که این ویروس منجر به بیکاری نزدیک به 35 میلیون نفر در حوزه گردشگری در این کشور خواهد شد و 120 میلیون کارگر مهاجر در این کشور آسیب پذیرترین قشر در مقابل ویروس کرونا خواهند بود.

تاکنون 470 هزار نفر در بیریتانیا از دولت این کشور خواسته اند که در پرداخت هزینه های زندگی به آن ها کمک کند و در ایرلند نیز پیش بینی شده است که نرخ بیکاری در آن از 4.8 درصد به 18.4 درصد افزایش پیدا کند.

فوربز طی گزارشی به بررسی کمپانی هایی که کارمندان خود را از دست می دهند پرداخته است و در این گزارش آمده است که کمپانی های بزرگی مثل ایر کانادا 80 درصد از پروازهای خود را از دست داده اند و این اتفاق منجر به بیکاری 5 هزار و 100 نفر در این کمپانی خواهد شد و در کشور آمریکا نزدیک به 27 هزار شغل در صنعت رستوران داری در معرض تهدید هستند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان