مشاهده و تصویر برداری از پلنگ و گربه پالاس در فیروزکوه

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فیروزکوه، از مشاهده و تصویر برداری سه قلاده پلنگ و یک قلاده گربه پالاس در مناطق تحت مدیریت این شهرستان خبر داد.

مشاهده و تصویر برداری از پلنگ و گربه پالاس در فیروزکوه

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، فرشاد فیروزنیا رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فیروزکوه اظهار کرد: ماموران اجرایی این اداره حین گشت و کنترل مناطق طبیعی، موفق به مشاهده وتصویر برداری از یک قلاده پلنگ ماده و دو توله پلنگ احتمالا نابالغ در فواصلی نزدیک به هم شدند.

وی با اشاره به اینکه وجود این گونه در این منطقه نشانگر مناسب بودن زیستگاه برای حیات این گونه‌ی با ارزش است، افزود: با توجه به اهمیت حفظ تنوع زیستی شهرستان فیروزکوه بویژه پلنگ ایرانی و خرس قهوه‌ای، تشکیل کارگروه حفاظت از این گونه‌ها یکی از کار‌های ضرورری بوده که جزء برنامه‌های پیش بینی شده و قابل اجرا در سال جاری است.

فیروزنیا در ادامه به مشاهده و تصویر برداری از یک قلاده گربه پالاس وحشی نیز توسط محیط بانان اثر طبیعی ملی تنگه واشی در حین گشت و کنترل منطقه اشاره داشت و گفت: گربه پالاس از نایاب‌ترین گربه‌های وحشی ایران و جهان به شمار می‌آید و این گونه از حیوانات شب فعال، بسیار هوشیار بوده و مشاهده آن بسیار دشوار است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان