ویروس کرونا با شروع فصل تابستان مهار می‌شود؟

خبرگزاری میزان: روزنامه گاردین در گزارشی نوشت که دانشمندان این سوال را مطرح کرده اند که آیا شروع فصل گرم می‌تواند به شکست دادن ویروس کرونا کمک کند یا خیر.

این گزارش می‌گوید دانشمندان بر این عقیده هستند که هوای گرم با نشان دادن اینکه آیا ویروس کرونا به گرم شدن هوا چه واکنشی نشان می‌دهد، می‌تواند بینش‌های جدیدی را درباره این ویروس ایجاد کند.

گاردین می‌نویسد که اپیدمی‌های دیگر آنفولانزا گرایش به از میان رفتن با شروع فصل‌های گرم و پایان زمستان دارند؛ آیا گرمای هوا و تابش خورشید می‌تواند این تاثیر را بر روی ویروس کرونا نیز داشته باشد یا خیر؟ این سوالی کلیدی است که دانشمندان و اپیدمیولوژیست‌ها در حال تحقیق درباره آن و ارزیابی دقیق تغییرات در این زمینه هستند.

بر اساس این گزارش، انواع دیگر ویروس‌های کرونا که «کووید 19» نیز در دسته این نوع ویروس‌ها قرار دارد و همچنین ویروس آنفولانزا الگویی فصلی دارند و تمایل به از میان رفتن با شروع فصل گرم دارند.

این ویروس‌ها با شروع فصل زمستان شیوع پیدا کرده و معمولا با فرارسیدن فصل بهار متوقف می‌شوند؛ علاوه بر این، تعداد اندکی از کرونا ویروس‌ها به فصل تابستان منتقل می‌شوند.

تحقیقاتی که از سوی دانشمندان دانشگاه «کالج لندن» طی سال‌های اخیر بر روی انواع کروناویروس‌ها انجام شده نشان می‌دهد که این ویروس‌ها به طور گسترده‌ای در ماه فوریه شیوع پیدا می‌کنند، اما در فصل تابستان شیوع آن‌ها بسیار پایین است.

مطالعات دیگر نیز نشان می‌دهد که کرونا ویروس‌ها با توجه به درجه حرارت الگویی فصلی دارند.

گاردین می‌نویسد:، اما «راب آلدریج»، محقق ارشد کالج لندن یک نکته احتیاطی را مطرح می‌کند؛ ما می‌توانیم شاهد ادامه شیوع ویروس کرونا در فصل تابستان باشیم، اما در سطحی پایین تر، اما این موضع در زمستان برعکس می‌شود.

این محقق ارشد انگلیسی می‌گوید: با توجه به این که کرونا یک ویروس جدید است و با توجه به حساسیت شیوع آن در جمعیت زیاد، ما نمی‌دانیم که آیا این ویروس الگویی فصلی دارد یا خیر؛ بنابراین بسیار ضروری است که در حال حاضر به توصیه‌های بهداشتی در این زمینه عمل کنیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان