در گفتگو با اقتصادآنلاین مطرح شد؛

مصوبه جدید دولت در جهت کاهش فساد است/ قیمت نفت سفید هم آزاد شود

اقتصادآنلاین-مریم علیزاده؛ هیات وزیران در تاریخ ششم فروردین ماه سال جاری طرحی را به تصویب رساند که مطابق با آن قیمت عرضه داخلی نفت‌کوره بر مبنای قیمت های بین المللی محاسبه خواهد شد.

البته در این مصوبه آمده است: در مواردی که به علت نبود شبکه گاز، واحدهای صنفی و صنعتی و کشاورزی از نفت کوره به عنوان سوخت استفاده می کنند، سهمیه نفت‌کوره آن ها محفوظ خواهد بود. اما به عقیده کارشناسان این مصوبه می تواند نقش بسزایی در کاهش سودجویی و فساد در حوزه این فرآورده داشته باشد.

در این رابطه سید حمید حسینی دبیر اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفتی به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: مصوبه جدید هیات دولت مبنی بر قیمت‌گذاری نفت کوره با نرخ های جهانی، قطعنا تاثیر قابل توجهی بر کسب و کار افراد سودجو و قاچاقچیان خواهد داشت اما این موضوع سبب کاهش فساد در حوزه فروش نفت‌کوره می شود.

وی در ادامه افزود: افراد سودجو اغلب اقدام به خرید نفت کوره خارج از بورس و یا جمع آوری مازوت از نیروگاه ها برای تبدیل به سایر محصولات می کردند که باعث اخلال در بازار می شد که تصویب نرخ های جدید می تواند تاثیر بسزایی در کاهش بروز چنین تخلفاتی شود.

حسینی گفت: ما نیز در اتحادیه پیشنهاد دادیم تا هرچه سریعتر قیمت نفت کوره و نفت سفید آزاد شود و به قیمت های بین المللی نزدیک شود چراکه به واسطه وجود گاز ، ما در داخل مصرف چندانی در حوزه این دو فرآورده نداریم.

WhatsApp Image 2020-04-06 at 3.20.25 AM

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان