پیام رهبر جدایی‌طلبان کالیفرنیا به ایران

باشگاه خبرنگاران جوان: مارکوس روئیز اوانز، رهبر جدایی طلبان کالیفرنیا طی پیامی در صفحه توئیتری جنبش «کال‌اگزیت» که خواهان استقلال کالیفرنیا از آمریکاست، خطاب به مردم جمهوری اسلامی ایران پیام داد.

او در این پیام گفت: «ما اهالی کالیفرنیا فرهنگ و رسوم خود را داریم و می‌خواهیم کشوری مستقل باشیم».

اوانز همچنین تاکید کرد: «کالیفرنیا می‌خواهد سرمایه خود را صرف بازسازی زیرساخت‌ها کند و نه ساختن دیوار در مرز آمریکا و مکزیک».

او در ادامه تاکید کرد که کالیفرنیا در صورت استقلال بدون توجه به سیاست کاخ سفید، سیاست خود را در رابطه با موضوعاتی همچون وضعیت رژیم صهیونیستی، جنگ داخلی سوریه، حق ایران برای غنی‌سازی و موضوع حقوق اولیه مردم فلسطین اتخاذ خواهد کرد.

رهبر جدایی‌طلبان کالیفرنیا در ادامه تاکید کرد: «اکثر مردم جهان آمریکا را دوست ندارند، به این دلیل که سیاست خارجی آمریکا با خشونت، حمله، نظامی‌گری و سیاست‌های امپریالیستی توام شده است».

او در ادامه تاکید کرد: «ما اهالی کالیفرنیا دیگر نمی‌خواهیم بخشی از این سیاست باشیم».

اونز در ادامه گفت اگر کالیفرنیا کشوری مستقل شود، مایل است تا رابطه صلح‌آمیزی با ایران بدون هیچ پیش‌‌شرط و درخواستی داشته باشد.

او در ادامه گفت که کارزار جدایی‌طلبی کالیفرنیا پیش از این سفارت‌خانه خود را در مسکو افتتاح کرده و مایل است تا سفارت‌خانه خود در تهران را هم افتتاح کند.

او در نهایت این را هم گفت که در صورتی که مردم ایران استقلال کالیفرنیا را به رسمیت بشناسند، آتش بی سابقه‌ای در کالیفرنیا شعله‌ور خواهد شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان