احکام سیل شیراز صادر شد

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، بر اساس این حکم شهردار فعلی شیراز به سه سال حبس تعزیری که به صورت تعلیق درآمده محکوم شد. بر اساس این حکم شهردار اسبق شیراز نیز از حیث تعزیر مشمول مرور زمان شد.

علاوه بر این در حکم صادره شهردار فعلی، شهردار اسبق و شهرداری هر سه از حیث تضامنی به پرداخت دیه محکوم شده‌اند. البته این حکم قابل تجدید نظراست.

ظهر 5 فروردین 98، سیل دروازه قرآن شیراز را در برگرفت و ظرف 10 دقیقه 21 نفر جان باختند.

بارش بی‌وقفه و شدید باران دوشنبه 5 فروردین 98 به گونه‌ای بود که به یکباره 18 میلی متر آب را در مدت 10 دقیقه بر سر مردم فرود آورد و باعث به راه افتادن سیلاب از کوه‌های اطراف شیراز به سمت دروازه قرآن در شاهراه ورودی شمال شیراز شد.

این سیل اتومبیل‌های پارک شده و در حال تردد در دروازه قرآن را در خود فرو برد و قدرت آن تا حدی زیاد بود که آن‌ها را تا مسافتی با خود برد و بر روی هم انباشت.

این سیل ناگهانی موجب جان باختن 21 نفر شد. همچنین بر اساس آمار، سیل 119 مصدوم برجا گذاشت. طغیان مسیل در شیراز بیش از 200 خودرو را با خود برد. سیلاب 5 فروردین در شیراز و دیگر شهرهای استان فارس به 3 هزار و 850 واحد شهری خسارت جزئی و به 289 واحد خسارت کلی وارد کرد.

در مناطق روستایی شهرستان شیراز و دیگر روستاهای استان فارس سیل به یک هزار و 850 واحد خسارت جزئی و به 450 واحد خسارت کلی وارد کرد. بیشترین خسارت به بافت مسکونی شیراز در منطقه شهرک سعدی شیراز، بولوار هفت‌تنان، منازل حاشیه دروازه قرآن و بولوار قرآن و خیابان‌های منشعب از آن بر جای ماند.

افزون بر 9 هزار و 500 واحد مسکونی و تجاری استان فارس بر اثر بارش باران و جاری شدن سیل آسیب دید. در حادثه پنجم و ششم فروردین ماه 250 خودرو در دروازه قرآن و حدود 50 خودرو در دیگر محلات از جمله هفت‌تنان و سعدی دچار آسیب شدند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان