ویژه‌های مشرق؛

پروانه سلحشوری: به کرونا هم مثل شهادت سردار سلیمانی اهمیت بدهید/ مشاور خاتمی: روحانی مسائل کم اهمیت‌تر از کرونا را هم نتوانست مدیریت کند

پروانه سلحشوری نماینده مردم در مجلس است. سوال اینجاست که وی در هفته ها و ماههای اخیر برای مواجهه با بحران کرونا، چه اقداماتی انجام داده است؟!

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** پروانه سلحشوری: به کرونا هم مثل شهادت سردار سلیمانی اهمیت بدهید!

«پروانه سلحشوری» نماینده اصلاح طلب مجلس در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت: «براساس اطلاعاتی که بنده دارم آقای روحانی درخواست برداشت یک‌میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای مقابله با بحران کرونا داشته‌اند. هدف نیز تامین نیازهای بهداشتی و پزشکی و کمک به اقتصاد خرد در کشور بوده است. با این وجود هنوز پاسخی به این درخواست رئیس‌جمهور داده نشده است. ما در مجلس در یک روز دویست‌میلیارد دلار به سپاه قدس اختصاص دادیم. بدون شک در شرایط کنونی حفظ سلامتی مردم از مسائل دیگر مهم‌تر است و این در حالی است که کشورهای دیگر نیز درگیر مقابله با بحران کرونا هستند. آیا وقتی سلامتی مردم در خطر است نمی‌توان مبلغ بیشتری در نظر گرفت؟».

سلحشوری در ادامه گفت:«بنده معتقدم در شرایط کنونی در جامعه شکاف «دولت- ملت» زیاد شده است و بی‌اعتمادی نسبت به گذشته افزایش پیدا کرده است».

اظهارنظر پروانه سلحشوری از چندمنظر قابل بررسی است.

1- وی در این مصاحبه گفته است «ما در مجلس در یک روز دویست‌میلیارد دلار به سپاه قدس اختصاص دادیم. بدون شک در شرایط کنونی حفظ سلامتی مردم از مسائل دیگر مهم‌تر است». لازم به ذکر است که مجلس شورای اسلامی پس از اقدام جنایتکارانه دولت تروریست آمریکا در به شهادت رساندن سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی در دی ماه 98، مبلغ 200 میلیون یورو از صندوق توسعه ملی را برای کمک به سپاه قدس اختصاص داد.

2- خانم پروانه سلحشوری در این مصاحبه برای تحریک مخاطب و ایجاد فضای دوقطبی، به دروغ، مبلغ 200 میلیون یورو را 200 میلیارد دلار جا زده است!

3- ظاهرا بخشی از بدنه طیف اصلاح طلب همچنان در شوک حضور میلیونی و باشکوه مردم عزیز ایران در تشییع تماشایی پیکر مطهر سردار حاج قاسم سلیمانی است. به همین خاطر از هر بهانه ای برای عقده گشایی بهره می برد؛ این طیف حالا با موج سواری بر کرونا، حاج قاسم سلیمانی، سپاه قدس و مدافعان حرم را موردحمله قرار داده است.

4- پروانه سلحشوری در این مصاحبه، با سیاه نمایی وضعیت کشور در مقابله با کرونا، مدعی شکاف میان مردم و حاکمیت و ناتوانی حاکمیت در مدیریت اوضاع شده است. این در حالی است که اولا مردم همکاری خیلی خوبی در مقابله با بحران کرونا داشته و تنها در یک نمونه در 13 فروردین(روز طبیعت) با عدم حضور در پارک ها و بوستان ها، نقش قابل توجهی در کنترل شیوع کرونا ایفا کردند.

5- ثانیا مجموعه نهادهای حاکمیت از وزارت بهداشت تا سپاه و ارتش و وزارت دفاع و همچنین جامعه پزشکی و پرستاری و طلاب و بسیجیان و هیات مذهبی نیز اقدامات تحسین برانگیزی در مقابله با کرونا انجام دادند. مجموعه این اقدامات موجب شد تا به لطف خدا، ایران رکورددار بهبودیافتگان در سطح جهان باشد. آن هم در برهه ای که آمریکا و کشورهای اروپایی در آزمون کرونا مردود شده و مشغول راهزنی و دزدی محموله های اقلام بهداشتی از یکدیگر هستند.

6- همکاری تحسین برانگیز مردم با حاکمیت در مواجهه با کرونا، رسانه های اپوزیسیون را بدجوری عصبی و کلافه کرده است. علاوه بر این، مجموعه اقدامات نهادهای حاکمیتی در مواجهه با کرونا، تحسین سازمان بهداشت جهانی را در پی داشته است. اما امثال پروانه سلحشوری حاضر به دیدن این واقعیت های افتخارآمیز نیستند و اصرار دارند که مردم فهیم ایران را مردمی بدبخت و بیچاره معرفی کنند!

7- پروانه سلحشوری نماینده مردم در مجلس است. سوال اینجاست که وی در هفته ها و ماههای اخیر برای مواجهه با بحران کرونا، چه اقداماتی انجام داده است. لازم به ذکر است که همسر خانم پروانه سلحشوری، از مدیران ارشد یکی از وزارتخانه های اقتصادی دولت است.

** مشاور خاتمی: روحانی مسائل کم اهمیت‌تر از کرونا را هم نتوانست مدیریت کند

«عبدالله ناصری» مشاور رئیس دولت اصلاحات و عضو شورای سیاستگذاری اصلاحات در مصاحبه با روزنامه جهان صنعت گفت:«توجه داشته باشید که دولت در سال‌های قبل خیلی مسائل کم اهمیت‌تر از کرونا را هم نتوانست مدیریت کند. از آنجا که آقای روحانی در دو سال گذشته منفعل بوده و باری به هر جهت عمل کرده است طبیعتا نمی‌توان از او انتظاری داشت. به جهت اینکه دولت برنامه‌ای برای مقابله با کرونا ندارد شاهدیم که وزارت بهداشت یک موضعی می‌گیرد و وزارت صمت موضع دیگری. من معتقدم انتظار مدیریت این شرایط از آقای روحانی اساسا انتظاری واهی است زیرا او مدت‌هاست که به طور جدی نشان داده هیچ برنامه‌ای ندارد و دچار روزمرگی شدید است».

ناصری در ادامه گفت:«حتما ارزیابی جامعه مدنی در سال آینده از عملکرد روحانی و دولت به مراتب منفی‌تر و سیاه‌تر از قبل خواهد بود...البته اگر آقای روحانی این وزرای ضعیف و نالایق را از دور خود کنار بزند و یکسری آدم‌های باتجربه را برای مدیریت کرونا روی کار آورد، در همین شرایط تحریم و با همین محدودیت منابع هم می‌توان تصمیمات خوبی گرفت. ولی مردم باید بدانند که تصمیمات مطلوب ضدکرونایی با آقایان رحمانی، نمکی و نوبخت انجام شدنی نیست و متاسفانه آقای روحانی هم با طناب اینها در چاه می‌رود».

مشاور رئیس دولت اصلاحات در ادامه گفت:«آقای روحانی اما کار را رها کرده و من معتقدم که منتظر سپری شدن این یک سال است تا جامعه وارد فضای انتخاباتی شود».

این روزها سپاه و ارتش و بسیج و طلاب برای شکست ویروس کرونا، در کنار دولت قرار گرفته و شبانه روز مشغول خدمت رسانی به مردم هستند. همزمان، فعالین اصلاح طلب، گوشه ای نشسته و ژست منتقد و اپوزیسیون به خود گرفته و گلایه می کنند که چرا دولت روحانی، از کارآمدی لازم در مدیریت بحران برخوردار نیست.

این قبیل انتقادات از سوی فعالین اصلاح طلب، بیشتر از آنکه با هدف بیان کردن مشکلات کشور و مطالبات مردم باشد، صرفا ترفندی برای پاک کردن صورت مسئله و جداکردن سفره خود از دولت است.

اکثریت مطلق دولت روحانی، از معاون اول تا وزیر نفت و وزیر خارجه و وزرای اقتصادی و...همگی متعلق به طیف اصلاح طلب هستند. بنابراین اصلاح طلبان شریک کارنامه دولت در به وجود آمدن وضع موجود هستند، اما با بی اخلاقی در پی شانه خالی کردن از مسئولیت خود هستند.

اصلاح طلبان می خواهند تا با جداکردن سفره خود از دولت، برای انتخابات 1400 آماده شوند، برای همین انتقادات تند و تیز این طیف علیه دولت، هر روز رنگ و بوی بیشتری به خود میگیرد.

** حمله حامیان FATF به مجمع تشخیص مصلحت نظام

روزنامه شرق در گزارشی با عنوان «اکنون 2 شورای نگهبان داریم؟» نوشت:«مجمع تشخیص مصلحت نظام از نهادهای اصلی کشورمان است که یکی مهم‌ترین مسئولیت‌هایش حل اختلاف میان مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان است؛ اما مدت‌هاست نه فقط در موارد اختلافی که هرجا مصلحت بداند به موضوع قانون‌گذاری ورود می‌کند».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت:«یکی از برجسته‌ترین مواردی که بدون وجود اختلاف میان مجلس و شورای نگهبان راهی مجمع شد، لایحه پالرمو از چهار لایحه FATF بود که در مجمع ماند تا خاک بخورد. بی‌توجهی مجمع به لایحه پالرمو و CFT تا جایی پیش رفت که ایران دوباره در لیست سیاه گروه ویژه اقدام مالی یا همان FATF قرار بگیرد تا این‌گونه از 190 کشور جهان فقط ایران و کره شمالی در این لیست باشند».

برخلاف ادعای این روزنامه اصلاح طلب، لوایح مرتبط با FATF از موارد اختلافی میان شورای نگهبان و مجلس بود و به همین خاطر از سوی مجمع تشخیص مصحت نظام مورد بررسی قرار گرفت.

اصلاح طلبان در سال 94 و همزمان با بررسی برجام در نهادهای تصمیم گیر و تصمیم ساز با این دروغ که هر روز تاخیر در اجرای برجام، 400 میلیارد تومان خسارت به کشور می زند، تلاش کردند تا این توافق خسارت بار را هر طور شده به کشور تحمیل کنند.

حالا این طیف با ژست مظلوم نمایی و حمله به مجمع تشخیص مصلحت نظام در پی تکرار این اقدام مغایر با منافع ملی است.

برخلاف ادعای حامیان اف ای تی اف، اکنون تنها حدود 36 کشور جهان عضو اف ای تی اف هستند. کره شمالی پیش از این به دو کنوانسیون پالرمو و سی اف تی پیوست، اما نه تنها از لیست سیاه اف ای تی اف خارج نشد، بلکه این سازمان بین دولتی بهانه های جدیدی را مطرح کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان