علیرضا نیکبخت واحدی در گفت و گو با مشرق:

استقلال مجبور است اروپایی تمرین کند/پایتخت چهره فوتبالیست‌های بی جنبه را نمایان کرد!

پیشکسوت تیم استقلال گفت: چهره "بهتاش فریبا"ی سریال پایتخت نمای واقعی برخی فوتبالیست‌هاست که وقتی به پول می رسند خدا را بنده نیستند!

سرویس ورزش مشرق – با توجه به تعطیلی مسابقات لیگ برتر و شیوع بیماری کرونا امروز همه ارکان ورزشی از جمله فوتبال درگیر این موضوع هستند و این در حالی است که رفته رفته باز هم این بیماری در سطح اجتماع گسترش پیدا کرده و رو به افزایش است!

علیرضا نیکبخت واحدی در گفت و گو با مشرق، درباره سریال پایتخت و بخش های فوتبالی اش همچنین وضعیت فعلی استقلال حرف زد. او بابت چرایی حضور دوباره مردم در خیابان ها و محل کارشان پس از تعطیلات نورزی و بی توجهی به دستورت ستاد ملی مبارزه با کرونا نیز از زاویه ای دیگر به این ماجرا نگریست.

متن این گفت و گو در ادامه می آید:

* سریال پایتخت را می دیدید؟

- فکر می کنم تنها سریالی است که حرف دل مردم را به نوعی بیان می کند. برای همین هم به دل همه نشسته و دوستش دارند. هر چند که سانسور صدای عوامل این سریال را هم درآورده است.

* فصل ششم این سریال تم فوتبالی هم داشت؟

- بله! این قبیل شوخی ها در همه جای دنیا با ارکان مختلف ورزشی، سیاسی و حتی هنری می شود. بازیگران و سیاستمداران حتی رییس جمهور را در سریال ها و فیلم هایشان به این شکل به چالش می کشند و انتقادات مردم را به این طریق بیان می کنند. ما هم باید تحمل و ظرفیت مان را بالا ببریم و اجازه بدهیم لااقل از این طریق انتقادات عنوان شود. شاید فرد فوتبالیست یا مسئول نداند که چه اشتباهاتی در حیطه کاری‌اش مرتکب می شود اما از این طریق اشتباهات و ایرادات کارهایش را به چشم می بیند و ممکن است آنها را برطرف کند.

* در قسمتی از سریال، بهرام افشاری بازیگر نقش "بهتاش فریبا" وقتی با پیشنهاد قرارداد 100 میلیونی نساجی مواجه شد و با پدرش بد رفتاری کرد خیلی ها بر این باور شدند که فوتبالیست‌ها پس از رسیدن به پول از خود بی خود شده و حتی با خانواده شان بد رفتاری می کنند! آیا چنین اتفاقی در بین فوتبالیست ها دیده شده است؟

- بله! البته نه همه آنها ولی ما فوتبالیست‌هایی داشته ایم که با دریافت یک پیشنهاد از خود بی‎خود شده و حتی مقابل خانواده هایشان رفتارهای غیر معمول داشته اند البته این را باید اضافه کنم که تعداد این نوع فوتبالیست ها خیلی کم است و بیشتر آنها به خانواده هایشان رسیدگی می کنند.

* پس سریال پایتخت به درستی به این موضوع پرداخت؟

- بله به درستی چهره فوتبالیست‌های بی جنبه را نمایان کرد. البته وقتی پیشنهاد خارجی به بهتاش فریبا شد او هم گفت که به خانواده‌اش رسیدگی می کند اما این را اضافه می کنم که آن دسته از فوتبالیست ها که خیلی زود از خود بی‎خود می شوند به همان سرعت هم از دنیای فوتبال محو خواهند شد. زبان طنز تلخ است و همه را می گزد. ولی خیلی اوقات در سایه همین برنامه ها بسیاری از رفتارها اصلاح می شوند. شاید فوتبالیستی که تا دیروز به همین شکل رفتار می کرد حالا وقتی بازتاب رفتارش را در سطح کل اجتماع ببیند از کرده اش پشیمان شود یا هرگز چنین رفتاری را با پدرش نکند.

* مدیریت جدید استقلال را چطور ارزیابی می کنید؟

- من شناختی از مدیر جدید باشگاه ندارم اما این را می دانم هر کس به استقلال می‌آید باید فردی مقتدر به لحاظ اجرایی و مالی باشد چون مجموعه استقلال بدهی زیادی دارد که باید پرداخت شود. به نظرم وزارت ورزش حالا که این فرد را به استقلال آوره باید از او حمایت کند و منابع مالی در اختیارش بگذارد در غیر اینصورت فقط یک فرد دیگر را قربانی کرده ایم و هیچ پیشرفتی اتفاق نمی افتد. استقلال و پرسپولیس خاستگاه بزرگ و میلیونی بین مردم  دارند. شاید برای همین است که خیلی ها دوست دارند مدیریت این دو باشگاه را د دست بگیرند چون مطمئن هستند حتی اگر روزی بخواهند رییس جمهور شند می توانند روی میلیونها رأی حساب باز کنند. فقط آرزو می کنم این تیم بالاخره رنگ خوشبختی را ببیند.

* قرار است استقلال به صورت مجازی تمرین کند خبر دارید؟

- این روشی است که خیلی از تیم‌ها در کشورهایی که درگیر بیماری کرونا هستند از آن استفاده می کنند طبیعی است استقلال هم برای دور نماندن بازیکنانش از شرایط خوب جسمی مجبور است این روش را به کار ببندد.

* روز 16 فروردین دیدیم برخلاف توصیه های ستاد مبارزه با کرونا جمعیت زیادی در خیابانها تردد کرده و بی توجه به هشدارهای صورت گرفته در محل کارشان حاضر شدند. حرفی با مرم نداردی؟

- بحث جدی گرفتن یا نگرفتن نیست. تعارف نداریم! خیلی از مردم کشورمان ماهیانه حداقل یک تا یک و نیم میلیون تومان اجاره خانه دارد. البته این ارقام در پایتخت خیلی بیشتر است. این افراد همان هایی هستند که روزانه کار می کنند و دسترنج شان را همان شب به خانه می برند و با زن و بچه شان می خورند. یا به پدر و مادر پیرشان رسیدگی می کنند و با یک روز خانه نشینی دستشان خالی می ماند. کمک 600، 700 هزار تومانی یا حتی یک میلیون تومانی دردی از مردم را دوا نمی کند. دولت وقتی می تواند مردم را در خانه نگه دارد که همه از نظر معیشتی مشکلی نداشته باشند. در غیر اینصورت فردی که در خانه نان ندارد بخورد، باید بیرون برود و نان دربیاورد حتی اگر خطر مرگ تهدیدش کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان