ماجرای حضور خواننده جدید در پایتخت۶ +عکس و فیلم

خبرگزاری مهر: سید جلال محمدی نوازنده دوتار و سرپرست گروه موسیقی «آوای تبری» مازندران که طی فصل‌های مختلف تولید سریال «پایتخت» به کارگردانی سیروس مقدم و آهنگسازی آریا عظیمی‌نژاد با این مجموعه همکاری مستمر داشته است، در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اشاره به شرایط اجرای موسیقی این سریال گفت: بسیار خوشحالم که در ساخت موسیقی مجموعه ششم سریال «پایتخت» فضای همکاری با آریا عظیمی‌نژاد پیش آمد و ما توانستیم در این سریال نیز به عنوان گروه اجرایی نوازندگان حضور داشته باشیم. البته بنده در بخش انتخاب خوانندگان موسیقی متن و تیتراژ هم همکاری‌هایی داشتم که از آن جمله می‌توان به حضور زمان شکارچیان، فرزند استاد شکارچیان از هنرمندان پیشکسوت موسیقی منطقه مازندران اشاره کنم که در این قسمت به عنوان خواننده جدید تیتراژ حضور داشت.

وی ادامه داد: مجموعه پایتخت قطعاً یکی از پرمخاطب‌ترین و جذاب‌ترین سریال‌های سال‌های اخیر رسانه ملی بوده که موسیقی در آن تبدیل به یکی شاخصه‌های معرفی آن به مردم شده است که در این چارچوب آریا عظیمی‌نژاد به بهترین شکل ممکن آن را ارائه داد و ما هم در کنار او به‌عنوان نوازندگان گروه تلاش کردیم شرایطی را فراهم کنیم که این موسیقی با کیفیت لازم به گوش مردم برسد. درباره موسیقی پایتخت 6 هم باید بگویم آنچه مردم از موسیقی این سریال می‌شنوند بخش کوچکی از انبوه کار‌های ضبط شده‌ای است که خیلی از آن‌ها فرصتی برای ارائه پیدا نکردند.

حکایت انتخاب یک خواننده جدید

این نوازنده دوتار که در حوزه انتخاب خوانندگان محلی سریال نیز به‌عنوان مشاور در کنار آریا عظیمی‌نژاد فعالیت می‌کرد درباره انتخاب زمان شکارچیان به‌عنوان خواننده جدید تیتراژ این مجموعه بیان کرد: زمان شکارچیان از جمله هنرمندانی است که در سری جدید به گروه اجرایی ملحق شد. او فرزند استاد ارزمون شکارچیان از هنرمندان پیشکوست و نام‌آور موسیقی منطقه مازندران است که طی سال‌های گذشته خدمات شایان توجهی را به موسیقی این منطقه ارائه کرده است.

روایت حضور خواننده جدید در «پایتخت6» +فیلم

جلال محمدی، آریا عظیمی‌نژاد و زمان شکارچیان

وی افزود: این نکته را هم بگویم که از ابتدا زمان شکارچیان تمایل چندانی برای همکاری با ما نداشت و معتقد بود که به دلیل بی‌مهری‌هایی که در قبال خدمات قابل توجه پدرش روا شده تمایلی برای حضور در عرصه موسیقی ندارد. اما بالاخره بنده موفق شدم تا او را مجاب به حضور در موسیقی کنم. در همان ابتدا وی را با گروه تبری آشنا کرده و بعد از اینکه وی در کنسرت‌های تهران و ساری ما توانست رضایت مخاطب را فراهم کند و استعداد ناب خود را در این زمینه نمایان کند. رفته رفته به عنوان یک خواننده خوب در منطقه معرفی و در نهایت به عنوان خواننده جدید تیتراژ سریال پایتخت 6 انتخاب شد.

ما به دلیل درگیری آریا عظیمی‌نژاد در برنامه «عصر جدید» مجبور بودیم دائم بین تهران و شمال در رفت و آمد باشیم، اما خوشحالیم که این سختی‌ها توانسته در بخش موسیقی به دل مخاطب بنشیند
محمدی افزود: خوشبختانه بعد از اینکه آریا عظیمی‌نژاد، عوامل مجموعه پایتخت و سازمان صدا و سیما پذیرفت که وی به‌عنوان خواننده تیتراژ سریال انتخاب شود، ماجرا به گونه‌ای رقم خورد که علی‌رغم برخی مخالفت‌ها از سوی برخی هنرمندان، مخاطبان استقبال خوبی از موسیقی و تیتراژ سریال به عمل آورند.

وی افزود: کما اینکه ما در چارچوب موسیقی سریال از خواننده‌هایی، چون استاد اسحاقی، عماد محمدی و سید احمد حسینی نیز استفاده کردیم که مجموعا در موسیقی متن سریال توانست روی شنوندگان تاثیر خوبی داشته باشد. البته ما به دلیل درگیری آریا عظیمی‌نژاد در برنامه «عصر جدید» مجبور بودیم دائم بین تهران و شمال در رفت و آمد باشیم، اما خوشحالیم که این سختی‌ها توانسته در بخش موسیقی به دل مخاطب بنشیند.

سرپرست گروه «آوای تبری» در بخش دیگری از صحبت‌های خود با قدردانی از تلاش‌های آریا عظیمی‌نژاد در ساخت موسیقی متن سریال پایتخت بیان کرد: خوشبختانه آریا عظیمی‌نژاد به دلیل تفکرات مشارکت جویانه‌ای که در ساخت موسیقی دارد به ما اعتماد کرد و بخش زیادی از اجرای موسیقی را به عهده ما گذاشت. این در حالی است که استفاده از نوازندگان نوجوان و جوان و معرفی بیشتر ساز‌های متنوع منطقه مازندران از جمله «ل له وا» و «غرنه» ویژگی‌های دیگر او در این شرایط بود که برای ما هم تجربه دلنشینی را فراهم کرد. آنچه در ساخت موسیقی این سریال مورد توجه بود معرفی موسیقی‌های مختلف منطقه مازندران غیر از منطقه جغرافیایی سریال بود که بتواند تعادلی را برقرار کند.

آلبوم «پایتخت» منتشر می‌شود؟

محمدی درپاسخ به این پرسش که آیا وقت آن نرسیده به فکر تولید یک آلبوم مستقل از موسیقی سریال «پایتخت» باشید؟ گفت: به هر ترتیب در این راه آریا عظیمی‌نژاد به عنوان آهنگساز کار تصمیم گیرنده اصلی است و من تا آنجا که می‌دانم او نیز مایل به انجام چنین کاری هست. اما برای این بسته موسیقایی لازم است که سازمان صداوسیما اجازه تولید آلبوم را صادر کند. قطعاً این آمادگی در ما وجود دارد که هرگاه این شرایط ایجاد شد به‌طور کامل در خدمت تولید آلبوم موسیقی سریال باشیم که واقعاً آرزوی قلبی ماست.

به گزارش خبرنگار مهر، موسیقی متن فصل ششم سریال «پایتخت» به عهده آریا عظیمی‌نژاد بوده است. در اجرای موسیقی این سریال جلال محمدی سرپرست گروه «آوای تبری» به عنوان نوازنده دوتار، زمان شکارچیان خواننده تیتراژ، آرین لطفی پور نوازنده دوتار، سبحان‌الله چوپانی نوازنده ساز‌های «لَ لِه وا»، «غِرنه»، محمدرضا محمدی نوازنده ساز‌های کمانچه، سرنا، غرنه، ل له وا و ضرب محلی، رضا یوسفیان نوازنده عود، کیان شمس نوازنده ساز‌های دف و دایره، حمید محمدی نوازنده ساز نقاره و هم خوان، همایون نصیری نوازنده ساز پرکاشن و فرهاد صفری به عنوان نوازنده ساز‌های دایره، بم باژ، تمبک و ضرب زورخانه‌ای حضور داشتند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان