معاون امور استان‌های صداوسیما:

شهید آوینی نماد جهادگر پُرتلاش و هنرمند متعهد بود

معاون امور استان‌های صداوسیما گفت: شهید آوینی را می‌توان نماد کاملی از یک جهادگر پرتلاش، هنرمند متعهد، فیلمساز صاحب سبک، منتقد، محقق، نویسنده بیدار دل، ولایتمدار و انقلابی و نمونه یک شهید ماندگار معرفی کرد.

شهید آوینی نماد جهادگر پُرتلاش و هنرمند متعهد بود

به گزارش ایسنا، علی دارابی به مناسبت بیستم فروردین سالگرد شهادت سید مرتضی آوینی، متنی را در صفحات شبکه‌های اجتماعی خود منتشر کرد.

او در این مطلب با بیان اینکه از آغاز تاسیس جهاد سازندگی در آن نهاد انقلابی با شهید آوینی آشنا شده و همکاری داشته، خاطرنشان کرده است: در دوران جنگ هم این همکاری ادامه داشت و پس از آن و در ادامه راه آن هنرمند انقلابی، به صداوسیما آمدم. شهید آوینی را می‌توان نماد کاملی از یک جهادگر پرتلاش، هنرمند متعهد، فیلمساز صاحب سبک، منتقد، محقق، نویسنده بیدار دل، ولایتمدار و انقلابی و نمونه یک شهید ماندگار معرفی کرد و به درستی او را «سید شهدای اهل قلم» نامیده‌اند.

معاون امور استان‌های صداوسیما در بخش دیگری از این مطلب با اشاره به مقالات شهید آوینی در نشریه جهاد - ارگان جهادسازندگی - این مقالات را پرمحتوا، عالمانه و دارای جهان‌بینی خاص او دانسته و آورده است: مجموعه فیلم‌های مستند او درباره جنگ ایران و عراق با عنوان «روایت فتح»  جاودانه شده است.
در بخش دیگری از متن یادنامه دکتر دارابی آمده است: از اولین کارهای آوینی در گروه جهاد می‌توان به مجموعه شش‌روز در ترکمن صحرا، سیل خوزستان و مجموعه مستند خان‌گزیده‌ها اشاره کرد؛ تولید این آثار تا حضور در جبهه‌ها ادامه یافت. 
او بر این باور بود که با وقوع انقلاب اسلامی و ظهور انسان کاملی چون امام خمینی(ره) بشر وارد عهد تاریخی جدیدی شده است که آن را «عصر توبه‌ی بشریت» می‌نامید، عصری که به انقلاب جهانی امام عصر(عج) و ظهور "دولت پایدار حق" منتهی خواهد شد.

دارابی همچنین به دستور مقام معظم رهبری مبنی بر تاسیس «مؤسسه فرهنگی روایت فتح» اشاره و خاطرنشان کرده است: چند روز پس از شهادت سید شهدای اهل قلم در دیدار با خانواده ایشان فرمودند "امیدواریم خداوند متعال درجات او را عالی کند ... من گفتارهای تلویزیونی (این شهید) را از سال‌ها پیش می‌شنیدم و به آنها علاقه داشتم. یک نور و صفا و یک حالت روحانی در ایشان حس می کردم. همین‌ها هم موجب می‌شود که انسان بتواند به این درجه ی رفیع شهادت برسد. نباید بگذارند که کارهای ایشان زمین بماند. این (ها)، کارهای با ارزشی بود .مخصوصا روایت فتح چیز خیلی مهمی است. 

سید مرتضی آوینی (متولد 21 شهریور 1326 در شهر ری) بیستم فروردین 1372 در منطقه فکه در حال بررسی لوکیشن فیلم مستند شهری در آسمان، با مین برخورد کرد و بر اثر اصابت ترکش مین باقی‌مانده از جنگ تحمیلی به دیدار حق شتافت؛ بیستم فروردین در تقویم با عنوان «روز هنر انقلاب اسلامی» نامگذاری شده و یادآور آن هنرمند مومن و انقلابی است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان