کرونا در ایران/وضعیت قرمز کرونا در خراسان رضوی

خبرگزاری مهر: علی احسان پور بعدازظهر چهارشنبه در خصوص تازه‌ترین آمار مبتلایان به کووید 19 در استان خوزستان بیان کرد: بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 35 بیمار جدید مبتلا به کووید 19 در شبانه‌روز گذشته خوزستان شناسایی و به ثبت رسیده است تا به این ترتیب مجموع مبتلایان به این بیماری به 1000 نفر در استان افزایش یابد.

وی افزود: این 35 مورد جدید به تفکیک اهواز 15 مورد، شوش 4 مورد، کارون 3 مورد، شهرستان‌های آبادان، باوی، دشت آزادگان و خرمشهر هرکدام 2 مورد و شهرستان‌های ماهشهر، مسجدسلیمان، رامشیر، حمیدیه و اندیمشک هر کدام یک مورد ابتلاء به کووید 19 بوده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز افزود: تاکنون 705 نفر پس از بهبودی از مراکز درمانی ترخیص شدند و در حال حاضر 175 نفر در بیمارستان‌های استان تحت درمان هستند.

احسان پور از فوت چهار بیمار مبتلا به کووید 19 در شبانه‌روز گذشته استان خبر داد و گفت: از این تعداد 3 مورد در اهواز و یک مورد در دزفول بودند و به این ترتیب شمار جان‌باختگان کووید 19 در استان به 120 نفر افزایش یافت.

افزایش مبتلایان به کوئید 19 در کهگیلویه و بویراحمد به 205 نفر
افزایش مبتلایان به کوئید 19 در کهگیلویه و بویراحمد به 205 نفر

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش مبتلایان به کوئید 19 در کهگیلویه و بویراحمد به 205 نفر خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، پرویز یزدان پناه عصر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران، گفت: از مجموع 177 نمونه ارسالی به انستیتو پاستور تهران و آزمایشگاه تشخیص مولکولی یاسوج، 10 بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان شناسایی شد.

یزدان پناه با اشاره به جنسیت این افراد مبتلا اظهار کرد: از مجموع 205 فرد مبتلا به کوئید 19 در استان، 114 مرد و 91 زن در این فهرست قرار گرفتند.

یزدان پناه با تاکید بر رعایت فاصله گذاری فیزیکی و اصول بهداشتی با اشاره به در خانه ماندن و پرهیز از ترددهای غیرضروری، گفت: عدم رعایت موارد بهداشتی می‌تواند طولانی شدن زمان شیوع بیماری و افزایش تعداد مبتلایان را در پی داشته باشد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی:
تعداد بهبود یافتگان کرونا در خراسان شمالی از 300 نفر عبور کرد
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: با تلاش‌های شبانه‌روزی کارکنان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تاکنون 302 نفر از مبتلایان به کرونا ضمن بهبودی از مراکز درمانی مرخص شدند.

سید احمد هاشمی در گفتگو با مهر اظهار داشت: آزمایش 669 نفر از موارد مشکوک نیز منفی گزارش شده است و هم اکنون 136 بیمار مشکوک به ابتلاء به کووید 19 بستری هستند.

وی با اشاره به غربال‌گری 818 هزار و 962 نفر در خراسان شمالی گفت: غربال‌گری بیش از 93 درصد جمعیت استان اقدامی ارزشمند بوده و این به معنای ممانعت از مراجعه بدون ضرورت این افراد به مراکز درمانی است.

هاشمی گفت: با اعلام نتایج قطعی آزمایش‌های انجام شده، تا ظهر 20 فروردین، 486 نفر در خراسان شمالی به ویروس کرونا مبتلا شده و تعداد آمار فوتی‌ها نیز به 51 نفر افزایش یافت.

وی در انتها با اشاره به اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در استان گفت: شاهد شیب تقریباً نزولی تعداد مبتلایان به بیماری کرونا هستیم و با ادامه این روند در هفته آینده خبرهای خوش بیشتری را خواهیم شنید.

وضعیت قرمز کرونا در خراسان رضوی / فعالیت خطوط اتوبوسرانی و مترو در مشهد متوقف شد
استاندار خراسان رضوی گفت: قطعا با همت و تلاش مدافعان سلامت و کادر درمانی از بحران ویروس کرونا عبور خواهیم کرد.

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری خراسان رضوی، علیرضا رزم‌حسینی در ارتباط ویدئوکنفرانسی با رئیسان دانشگاه‌ها، دانشکده‌های علوم پزشکی و شبکه‌های بهداشت و درمان شهرستان‌ها که همزمان با روز جهانی بهداشت صورت گرفت، ضمن قدردانی از تلاش‌های شبانه‌روزی کادر درمانی برای خدمت‌رسانی به بیماران کرونا، بر لزوم تداوم اقدامات پیشگیرانه در راستای قطع زنجیره انتقال ویروس تاکید کرد.

وی با اشاره به اینکه امروز همه علمای عظام، مسئولان و مردم بر لزوم رعایت اصول بهداشتی و حفظ سلامت تاکید دارند، افزود: در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، طی هفته‌های گذشته شاهد محدودسازی در بخش‌های مختلفی بوده‌ایم و ارکان حاکمیت در این حوزه به لطف خدا هماهنگ عمل کرده‌اند.

استاندار خراسان رضوی با قدردانی از همکاری مردم شریف استان در زمینه شکست زنجیره انتقال ویروس کرونا، عنوان کرد: در روز طبیعت مردم مشهد و شهرستان‌های استان همکاری خوبی داشتند و در خانه ماندند؛ این حرکت همبستگی خوبی بود که در استان شاهد بودیم و امید می‌رود همچنان تداوم داشته باشد.

رزم‌حسینی با تاکید بر اینکه وضعیت استان کماکان قرمز است و باید مراقبت‌های ویژه انجام دهیم، تصریح کرد: تا امروز اقدامات صورت گرفته در حوزه مقابله و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا روند نسبتا قابل قبولی داشته است.

استاندار خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: طبق گزارشات دریافتی، خوشبختانه در دو هفته اخیر تمام تلاش مسئولان و رئیسان دانشگاه‌های علوم پزشکی این بوده که امکانات را در حد مقدورات برای مقابله با ویروس کرونا فراهم کنند.

رزم‌حسینی با تاکید بر اینکه حفظ جان مردم برای همه مسئولان اهمیت ویژه‌ای دارد، ادامه داد: به رغم آنکه ایران در شرایط تحریم اقتصادی قرار دارد، خوشخبتانه با مدیریت شرایط فعلی، تمام فروشگاه‌های مرتبط با مواد غذایی و مراکز رفاهی عرضه کالا فعال هستند و مردم می‌توانند به راحتی مایحتاج خود را تهیه کنند.

وی در ادامه سخنان خود، به آمار کاهش ورودی مسافر در نتیجه اعمال برخی محدودیت‌ها و آگاه سازی جامعه از خطر رفتن به سفر در ایام نوروز امسال اظهار کرد: در این ایام پروازهای استان 95 درصد کاهش یافت و در یک هفته اخیر هم کاهش 85 درصدی را شاهد بودیم، از طرفی در حوزه حمل و نقل ریلی و جاده ای هم کاهش 90 درصدی به ثبت رسیده است.

استاندار خراسان رضوی ابراز امیدواری کرد که همانند تجربه‌های گذشته در حوزه سلامت و بهداشت، این بار هم به همت مدافعان سلامت و کادر پزشکی و درمانی، کشورمان از این بحران عبور خواهد کرد.‌‌

رزم‌حسینی همچنین با اشاره به راه‌اندازی 25 هزار تخت استراحتگاهی (تکمیل درمان) برای بیماران کرونایی پس از ترخیص از بیمارستان، دستور داد تا برخی کمبودها در این مراکز در اسرع وقت شناسایی و نسبت به تامین آن‌ها اقدام شود.

استاندار خراسان رضوی با تاکید بر اینکه باید همبستگی و همدلی خود را حفظ کنیم تا از این بحران عبور کنیم، افزود: با توجه به گذشت حدود 40 روز از مواجهه با بحران شیوع ویروس کرونا، رفتار اجتماعی مردم در برخورد با این بیماری بسیار تغییر کرده است، همچنین صدا و سیما و رسانه‌ها بسیار خوب پای کار آمده‌اند و ضمن اطلاع‌رسانی، آموزش‌های لازم را به مردم ارائه می‌دهند که قابل تقدیر است.

رزم‎حسینی تاکید کرد: به منظور حفظ جان مردم و کنترل ویروس کرونا، فعالیت خطوط اتوبوسرانی و مترو در مشهد متوقف شده است و تصور می‌کنم با شرایط موجود، تصمیمات اتخاذ شده در این زمینه تا پایان فروردین ادامه پیدا می‌کند و بعد از آن منتظر تصمیمات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا خواهیم بود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان