ترکیه یارانه کرونایی می دهد

به گزارش خبرگزاری آناتولی،  ترکیه همزمان با افزایش شمار مبتلایان و قربانیان کووید-19 در این کشور تصمیم به تخصیص یارانه نقدی به خانوارها گرفته است. برات آلبایراک، وزیر دارایی ترکیه در پستی توییتری نوشت: شهروندان ما که به خاطر کرونا مجبور شده اند بدون دریافت حقوق از سر کار خود به خانه بروند نباید نگران باشند چرا که حقوقی را برای آن ها در نظر گرفته ایم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، به گفته آلبایراک، دولت ترکیه به 4.4 میلیون خانوار بی بضاعت این کشور یارانه نقدی دریافت خواهند کرد.

تاکنون بیش از 34 هزار نفر در ترکیه به کووید-19 مبتلا شده اند که از این تعداد، 725 نفر جان خود را از دست داده اند.

از سوی دیگر استرالیا نیز از پرداخت یارانه به شش میلیون شهروند این کشور که بر اثر  شیوع کرونا بیکار شده اند خبر داد. اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا در همین رابطه گفته است مبلغ 1500 دلار استرالیا ( 928 دلار آمریکا) به افرادی که به خاطر کرونا بیکار شده اند پرداخت خواهد شد.

بانک مرکزی استرالیا از این اقدام که احتمالا 130 میلیارد دلار استرالیا هزینه در بر خواهد داشت پشتیبانی مالی خواهد کرد. جاش فریدنبرگ، خزانه دار استرالیا در همین رابطه به خبرنگاران گفت: این بزرگ ترین خط اعتباری بوده که کشور تاکنون به خود دیده است. هر کار لازم باشد انجام خواهیم داد تا از کاهش تبعات اقتصادی کرونا بر روی مردم مطمین شویم.

بسیاری از اقتصاددانان انتظار دارند که رشد اقتصادی این کشور برای نخستین بار در طول 30 سال اخیر منفی شود و نرخ بیکاری نیز دو برابر شود و به حدود 10 درصد برسد. آتش سوزی های گسترده جنگل های استرالیا در ابتدای سال جاری میلادی در کنار شیوع کرونا در استرالیا و دیگر نقاط جهان، اصلی ترین دلیل برای ثبت این عملکرد کم سابقه احتمالی اقتصاد استرالیا خواهند بود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان