حاجی‌ابوالقاسم دولابی :

تصور فلج شدن کشور درمقابل تحریم‌ها، نشانه خودباختگی است

خبرگزاری مهر: حجت‌الاسلام محمد حاج ابوالقاسم دولابی، نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری در رابطه با تأثیر تحریم‌ها در مبارزه با بیماری کرونا با بیان اینکه در شرایط کرونا و مشکلاتی که کشور با آن دست و پنجه نرم می‌کند مهمترین مسئولیت بر عهده دولتمردان است، اظهار داشت: مسئولین باید با تمام توان برای خدمت به هموطنان تلاش کنند و به یاری بزرگوارانی که در خط مقدم مبارزه با بیماری قرار دارند یعنی پرستاران و خانواده‌هایی که از این بیماری آسیب دیدند، بشتابند.

وی عنوان کرد: شرایط کشور ما به واسطه تحریم شرایط سختی است و مشکلات ما را افزایش داده است، اما باید بدانیم هیچیک از دشمنانی که ما را تحریم کردند گره‌ای از مشکلات ما نخواهند گشود. آن‌ها آرزو دارند ملت ایران دچار مشکلات بیشتری باشد و اگر گاهی هم در رسانه‌ها اینگونه اظهار می‌کنند که آماده کمک رسانی به ایران هستند یک ترفند رسانه‌ای است.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: اگر قرار بود آن‌ها به ما کمک کنند بهترین کمک برداشتن تحریم‌ها بود تا ما خودمان بتوانیم از پس مشکلات خود بر بیاییم. اینکه در همین ایام از طرفی تحریم‌ها را افزایش می‌دهند و از طرف دیگر اعلام آمادگی می‌کنند که به ما کمک کنند نشانه روحیه ریاکارانه و فریب کارانه این‌ها است.

حاجی ابوالقاسم با تاکید بر اینکه مسئولین و دولتمردان نیز با عنایت به اینکه ما در داخل توانایی زیادی برای حل مشکلات خود داریم باید از مسیر تکیه بر توان مردم به فکر حل مشکلات باشند، گفت: مسئولین باید این بار هم مانند دفعات قبل از مردم کمک بگیرند و خیرین را دعوت کنند و زمینه را برای کمک‌های عمومی و اقدامات جهانی فراهم کنند. به یقین ما اگر از این ظرفیت بالای نیرو‌های خدوم و جهادگران با اخلاص برخوردار شویم به راحتی می‌توانیم از پس این مشکل بزرگ بر بیاییم.

وی خاطرنشان کرد: بنده اظهار نظر‌هایی پیرامون تأثیر فلج کننده تحریم‌ها بر مبارزه با کرونا را اظهار نظر صحیحی نمی‌دانم. امروز با وجود همه تحریم‌ها کشور ما در مقایسه با مدعیان تمدن کارنامه بسیار درخشان‌تری داشته است و از طرف دیگر با وجود مردم مؤمن، قانون مدار و همراه ایران اسلامی و از سوی دیگر خیرین، نیرو‌های فداکار و ایثارگر بهداشتی و درمانی و خدمت‌گزارانی که در پشت جبهه مبارزه با کرونا تلاش می‌کنند، وضعیت ما بسیار بهتر از اکثر کشور‌های مدعی تمدن و قطب سرمایه داری است.

این عضو مجلس خبرگان رهبری در پایان تاکید کرد: این تصور که تحریم‌ها کشور ما را فلج کرده، تصور نادرستی است و نشانه خودباختگی در برابر تهدید‌های پوچ و تو خالی دشمن است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان