پاسخی بر حواشی هزینه های برنامه حالا خورشید؛

رضا رشیدپور آخرش برنامه‌ای چند؟!

خبرگزاری مهر: در پاسخ کمره‌ای آمده است: اقای علی علیزاده عزیز از آنجا که در شبکه 3 تلاش کردیم ⁧ #شفافیت⁩ را یک اصل بدانیم و از این جهت دغدغه شما را درست میدانم، برخلاف رویه‌های جاری اداری توضیحاتی برای روشن‌تر شدن موضوع منتشر می‌کنم. آقای علی علیزاده نوشته‌اید "بر اساس تحقیقات بنده رشیدپور برای تهیه هر اپیزود 40 میلیون دریافت کرده و نیمی از این مبلغ (20 میلیون) دستمزد شخصی ایشان بوده است ". در صورتی که طبق اسناد ضمیمه شده کل هزینه‌های یک قسمت از برنامه حالا خورشید 22.5 میلیون بوده است.

مشاور شبکه 3 افزود: 133 قسمت بصورت مستقل و 84 قسمت با مشارکت اسپانسر تولید شده و اسپانسر هم موظف به پرداخت مطابق سند براورد مصوبِ شبکه است. آقای علی علیزاده این یعنی آنچه درباره دریافتی رشیدپور فرمودید تقریباً با هزینه تولید یک قسمت از این برنامه برابری می‌کند! اقای علی علیزاده حتماً میدانید هزینه‌های تولید هر برنامه شامل دکور، اجاره استودیو (بعلت خارج بودن از سازمان)، فیبر نوری، تهیه‌کننده ،3 مجری،تصویربرداران،صدابرداران،گرافیست،ساخت آیتم‌های تولیدی،عوامل تولید و فنی،LED و…)و دستمزد حدود 50 نفری عوامل تولید این برنامه است.

در ادامه این پاسخ آمده است: اقای علی علیزاده با توضیحات ارائه شده و اسنادی که تقدیم شد چطور ممکن است از 22.5 میلیون هزینه تولید هر برنامه، 20 میلیون تومان دستمزد شخص آقای رشیدپور باشد؟ نوشته‌اید "اقای رشیدپور برای 2 شب اجرای یلدا پس از کش و قوس‌ها و چانه زنی‌ها به مبلغ 500 میلیون راضی شده‌اید یعنی درآمد شبی 250 میلیون"!
آقای علی علیزاده جالب است بدانید برنامه شب‌یلدا تاکنون اصلاً برآورد نشده است! مشخص نیست بر چه مبنایی عدد و رقم یک برنامه که اساساً برآورد هم نشده است مورد قضاوت قرار گرفته است؟! لازم به ذکر است برای تولید این برنامه بخشی از مطالبات معوق شبکه به حالا خورشید بصورت علی الحساب پرداخت شده است.

کمره‌ای در پایان تاکید کرده است: بنده حتماً از اینکه جنابعالی با نیت خیرخواهانه به دنبال شفافیت در قراردادهای نامتعارف هستید استقبال می‌کنم و شفافیت را علاج بسیاری از مشکلات می‌دانم، اما طبیعی است که استناد به داده‌های غلط و مانور رسانه‌ای بر روی آن، هم به اعتبار فرد مدعی شفافیت ضربه می‌زند و هم به اصل شفافیت.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان