سیا درباره استفاده از داروی پیشنهادی ترامپ هشدار داد

خبرگزاری فارس: «سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا» (سیا) به کارکنانش درباره استفاده از دارویی که این روزها «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا مشغول تبلیغ آن برای درمان «کووید-19» است، هشدار داد.

روزنامه واشنگتن‌پست به نقل از منابع آگاه گزارش داده سیا به کارکنانش توصیه کرده از داروی «هیدروکسی کلروکین» که ترامپ آن را به عنوان داروی ضد کرونا معرفی کرده خودداری کنند.

طبق این گزارش، هشدار سیا ظاهراً اواخر ماه گذشته میلادی روی یکی از وب‌سایت‌های این سازمان برای کارکنانش منتشر شده بود.

سیا در آن مطلب نوشته بود: «در مقطع فعلی، استفاده از این دارو برای درمان بیماران مبتلا به کووید-19 مگر طبق توصیه پزشکان توصیه نمی‌شود. استفاده از این دارو عوارض جانبی مهمی از جمله مرگ ناگهانی به دلیل عارضه‌های قلبی دارد.»

ترامپ پیش از این بارها از این دارو به عنوان دارویی جدید که می‌تواند باعث درمان کرونا شود یاد کرده است.

یک شرکت داروسازی فرانسوی اسفندماه مدعی شده بود داروی «هیدروکسی کلروکین»، با نام تجاری «پلاکونیل» که برای درمان «مالاریا» مورد استفاده قرار می‌گیرد می‌تواند بیماران مبتلا به ویروس «کرونای جدید» را نیز درمان کند.

شرکت «سانوفی» که دفتر مرکزی آن در پاریس قرار دارد نتایج آزمایش این دارو بر روی بیماران مبتلا به «کووید-19» را نویدبخش توصیف کرده بود.

با این حال پژوهشگران عرصه پزشکی می‌گویند هنوز نمی‌توان به طور قطع از اثربخشی این دارو صحبت کرد.

کرونای جدید یکی از 7 نوع ویروس شناخته شده «کرونا» است که باعث ایجاد بیماری در انسان می‌شود. 4 گونه از این نوع ویروس‌ها علائمی شبیه سرماخوردگی خفیف ایجاد می‌کنند و سه گونه دیگر باعث ایجاد بیماری‌های حاد تنفسی می‌شوند که در مواردی به مرگ منجر می‌شود.

سازمان جهانی بهداشت بعد از ابتلای بیش از 121 هزار نفر در سراسر جهان به این بیماری آن را «همه‌گیر جهانی» اعلام کرد.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان