شناسه : ۱۹۷۰۵۹۵ - جمعه ۲۹ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۵۸
رکورد کاهش سرفاصله حرکت قطارها در خط ۲مترو
به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، یوسف حجت، با اعلام خبر کاهش سرفاصله حرکت قطارها در خط 2 مترو برای کاستن ازدحام مسافران گفت: در حال حاضر سرفاصله حرکت قطار در خط دو مترو، 3.5 دقیقه است، اما از روز شنبه(فردا) در نظر داریم براساس برنامه ریزی های انجام شده سرفاصله حرکت قطارها در این خط را کاهش داده و به سه دقیقه برسانیم.
وی با بیان اینکه کاهش سرفاصله حرکت قطارها در خط 2 برای حل مشکل ازدحام جمعیت در برخی ایستگاه های پرمخاطب انجام می شود، ادامه داد: کاهش سرفاصله حرکت قطارها به سه دقیقه کارآسانی نیست، چراکه برای کاهش نیم دقیقه، باید چهار رام قطار به خط 2 اضافه می شد.
حجت با تاکید بر اینکه ثبت رکورد جدید کاهش سرفاصله از خط 2 آغاز می شود؛ اما در نظر داریم در خط یک و چهار نیز سرفاصله حرکت قطارها را کاهش دهیم، ادامه داد: خط 2 مترو از همه خطوط شلوغتر است چرا که به خط 5 یعنی مسیر کرج متصل است و این موجب ازدحام چند برابری مسافران در این خط شده است.
وی افزود: قطارهای دو طبقه خط 5 که در مسیر تهران-کرج فعالیت می کنند ظرفیت نشسته 1500 نفر را دارند و این در حالی است که ظرفیت قطارهای داخلی 300نفر نشسته است یعنی به عبارتی دیگر قطارهای خط پنج، 5 برابر قطارهای داخلی صندلی دارد و حالا تصور کنید در ایستگاه صادقیه این حجم مسافر از قطارهای کرج پیاده شده و عمدتا برای ادامه سفر وارد خط 2 می شوند و ببینید چه جمعیتی در این ایستگاه وارد میشود؟ که البته سرفاصله حرکت قطارهای خط 5، 10 دقیقه است و زمان حرکت در خط 2، سه دقیقه خواهد بود که برهمین اساس به ازای هر قطار خط کرج، سه قطار در خط 2 خدمت رسانی میکنند.
حجت با بیان اینکه نیم دقیقه کاهش سرفاصله حرکت قطارها آن هم در شرایط فعلی کار بسیار سختی است؛ در مورد اجرای طرح فاصله گذاری در مترو افزود: خط قرمز ما برای اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در مترو 450 هزار نفر است یعنی به عبارت دیگر در حال حاضر تعداد مسافران مترو 350هزار نفر است و میتوانیم به خوبی طرح فاصله گذاری را اجرایی کنیم؛ اما اگر به هر دلیلی تعداد مسافران با 100هزار نفر افزایش روبرو شود دیگر عملا امکان اجرای طرح فاصله گذاری در مترو نیست. هرچند در حال حاضر نیز به دلیل عدم توزیع یکنواخت مسافر نتوانستیم در همه ایستگاه ها این طرح را به خوبی اجرایی کنیم.