مازراتی پنجسال پیش کانسپتی به نام آلفیهری را در نمایشگاه ژنو نمایش داد
رنسانس ایتالیایی
مازراتی قصد دارد با اجرای برنامهای بلندپروازانه در چهار سال آینده، ده مدل جدید به بازار عرضه کند. کارخانه ایتالیایی در این برنامه همه مدلهایش را به موتور الکتریکی مجهز کرده و یک ماشین اسپرت الکتریکی و یک شاسیبلند جدید هم تولید خواهد کرد.
مازراتی بخشی از گروه خودروسازی فیات-کرایسلر است که با وجود اعتبار و سابقه زیاد در صنعت خودرو، نتوانسته در چند سال گذشته سودی کسب کند. این شرکت سال گذشته کمتر از 40 هزار دستگاه ماشین فروخت.
فیات-کرایسلر میخواهد با پنج میلیارد یورو (حدود پنج میلیارد و 500 میلیون دلار) سرمایهگذاری در ایتالیا، مازراتی را دوباره به دوران اوج خود برگرداند.
برنامه تازه از سال آینده با عرضه مدلهای کاملا بهروز شده از محصولات کنونی مازراتی آغاز میشود. همه مدلها قرار است به قوای محرکه هیبرید-الکتریکی مجهز شوند و قابلیت رانندگی خودران هم به آنها اضافه خواهد شد.
نسل بعدی مازراتی لوانته را میتوان با موتور الکتریکی سفارش داد
مازراتی سپس اولین مدل جدید خود در پنج سال گذشته را به بازار عرضه خواهد کرد. این ماشین اسپرت که نامش آلفیهری (Alfieri) است، ابتدا با موتور بنزینی و سپس با قوای محرکه الکتریکی ساخته خواهد شد.
مازراتی پنج سال پیش کانسپتی به نام آلفیهری را در نمایشگاه خودروی ژنو نشان داد. اما مدیران کارخانه میگویند مدل جدید از این کانسپت فاصله گرفته و یک سوپراسپرت در سطح لامبورگینی و فراری خواهد بود.
کارخانه ایتالیایی سپس در سال 2021، دومین مدل شاسیبلند خود را تولید خواهد کرد. این ماشین از شاسیبلند کنونی مازراتی به نام لوانته کوچکتر است و با مدلهایی مشابه در پورشه، بامو و آئودی رقابت خواهد کرد.
برنامه تازه مازراتی از سال آینده با عرضه مدل بهروز شده گیبلی آغاز میشود
مازراتی میخواهد با نزدیکشدن به پایان دهه آینده میلادی، همه مدل هایش الکتریکی باشد.
درباره موفقیت مازراتی در اجرای این برنامه تردیدهایی وجود دارد و دستیابی به این اهداف در چهار سال برای کارخانهای با امکانات مازراتی ساده نخواهد بود.
به علاوه گروه فیات-کرایسلر در سال 2015 برنامه مشابهی برای احیای مارک آلفارومئو آغاز کرد که تاکنون آن طور که پیشبینی میشد پیش نرفته است.