ماهان شبکه ایرانیان

۱۰ اتومبیل جالب و عجیب جهان

اتومبیل Tasco نظر بسیاری از عاشقان خودرو‌های کلاسیک را جلب می‌کند. این محصول تنها نمونه‌ای اولیه برای ساخت مدلی اسپرت پس از جنگ‌جهانی دوم بود و مکانیزم فرمان آن درست همانند هواپیما طراحی شده است.

امروزه کمپانی‌های گوناگون اتومبیل‌سازی مدل‌های مختلفی را به تولید می‌رسانند و می‌توان ادعا کرد که برخی از مدل‌های مطرح کمپانی‌های مشهور اتومبیل‌سازی، ادای احترامی به اجداد آن‌ها و اتومبیل‌های کلاسیک هستند.
 
اما برخی از اتومبیل‌های کلاسیک طراحی‌های خنده‌داری دارند و کمتر کسی گمان می‌کرد که این اتومبیل‌های جالب و عجیب، الهام بخش طراحان امروزی، برای ساخت و توسعه اتومبیل‌های جدید باشند؛ بنابراین در لیستی که برای شما تدارک دیده ایم؛ شما با برخی از جالب‌ترین اتومبیل‌های جهان آشنا می‌شود. این اتومبیل‌ها بسیار عجیب بوده و شکل ظاهری آن‌ها گیج‌کننده است.
 
10 اتومبیل جالب و عجیب جهان؛ اجداد کلاسیک!
Norman Timbs Special
برای شروع بهترین گزینه را انتخاب کرده و به سراغ Norman Timbs Special رفته‌ایم. این اتومیبل درب ورود نداشت و به نام طراح آن یعنی Norman E. Timbs نامگذاری شده است. او یکی از با استعدادترین و موثرترین مهندسین دهه 1940 بود و بسیاری از پروژه‌های اتومبیل‌سازی مطرح جهان از جمله توسعه و طراحی اتومبیل‌های تاکر را بر عهده داشت.
 
طراحی Norman Timbs Special سه سال زمان برد و اکنون ایده Norman E. Timb به شهرتی جهانی رسیده است. جلو پنجره این اتومبیل خنده‌دار بود و بینی دراز و عجیبی داشت. دربی برای ورود به Norman Timbs Special وجود نداشته و در دوران خودش یکی از عجایب اتومبیل‌سازی جهان بود.
 
10 اتومبیل جالب و عجیب جهان؛ اجداد کلاسیک!
Stout Scarab
این اتومبیل در دهه 1930 و توسط William Bushnell Scout طراحی شده است. طراح آن یک دفتر کار چرخدار را تصور کرده و تمام تلاش خود را کرده است که ایده ذهنی خود را به یک اتومبیل بزرگ و واقعی تبدیل کند! تلاش او تحسین برانگیز بود؛ اما کاربرد خاصی نداشت.
 
ولی شاید بتوان اتومبیل مذکور را اولین مینی‌بوس جهان و الهام بخش ساخت و توسعه آن‌ها دانست. اتومبیل Stout Scarab برخلاف سایر هم سن و سال‌های خود بینی کوتاه و شاسی کشیده‌ای داشت. اتومبیل مذکور به تولید انبوده نرسید و کمتر از 100 دستگاه آن فروخته شد و در خیابان‌ها تردد کردند.
 
10 اتومبیل جالب و عجیب جهان؛ اجداد کلاسیک!
Bugatti Type 57 Aerolithe
بوگاتی با اتومبیل‌هایی مانند شیرون دهان همه را بسته و به همین خاطر قطعا شما انتظار دیدن یکی از محصولات بوگاتی در لیست ما را نداشتید! اما حقیقت این است که آن‌ها با مدل Type 57 Aerolithe تاریخ را تغییر داده و یکی از جالب‌ترین اتومبیل‌های جهان را ساخته‌اند.
 
تنها یک دستگاه از اتومبیل مذکور ساخته شده و به همین خاطر ارزش فراوانی دارد. این محصول کیفیت بالایی داشته و اتومبیل‌هایی مانند 57 t، 57 c. و 57 c. Tank را باید برادران و خواهران Type 57 Aerolithe دانست. سقف این اتومبیل برجسته و بلند بوده و طراحی بدنه آن بسیار جالب است.
 
10 اتومبیل جالب و عجیب جهان؛ اجداد کلاسیک!
General Motors Le Sabre
اتومبیل Le Sabre در سال 1951 و به عنوان یک کانسپت معرفی شده بود. در مراسم رونمایی ادعا شد که طراحان جنرال‌موتورز برای طراحی Le Sabre از یک هواپیما الهام گرفته‌اند. خمیدگی کناره‌های شیشه جلو و باله‌های انتهایی آن، Le Sabre را به نمادی برای اتومبیل‌های دهه 50 و 60 تبدیل کرد و طراحی عجیب و خنده‌دار آن کاملا جدی گرفته شد! به گونه‌ای که اتومبیل‌های مختلفی شبیه به Le Sabre ساخته شده‌اند.
 
امروزه بسیاری از خریداران اتومبیل‌های کلاسیک به دنبال خرید Le Sabre هستند و مبلغ بالایی بابت آن پرداخت می‌کنند. جنرال‌موتورز Le Sabre را به تولید انبوه رسانده بود و هنوز هم طراحی جالب آن نظر مردم را به خود جلب می‌کند.
 
10 اتومبیل جالب و عجیب جهان؛ اجداد کلاسیک!
1932 Ford Speedster
فورد برای ورود به لیست ما باید اتومبیلی عجیب و حیرت‌انگیز را تولید می‌کرد. پس مهندسین فورد دست به کار شده و در سال 1932 مدل Ford Speedster را معرفی کردند. محصول مذکور از نظر ظاهری کاملا شبیه به سایر محصولات کمپانی فورد بود و یادگاری‌های گذشتگان فورد را می‌توان برروی آن مشاهد کرد.
 
اما دماغِ انتهایی و گلگیر‌های عجیب آن تعجب برانگیز بود؛ زیرا برخورد باد به آن‌ها نتیجه ناخوشایندی به دنبال داشته و اتومبیل به سمت پایین کشیده می‌شد. امروزه برای خرید این اتومبیل جالب باید نزدیک به یک میلیون دلار پول نقد داشته باشید و به حراجی‌های مشهور اتومبیل‌های کلاسیک بروید.
 
10 اتومبیل جالب و عجیب جهان؛ اجداد کلاسیک!
Peel P. 50
اتومبیل Peel P. 50 شما را به فکر فرو برده و احتمالا با خود می‌گویید که قطعا مستربین سوار بر این خودرو می‌شود؟! ما به دنبال پاسخ به این پرسش نیستیم؛ اما فقط یک لحظه تصور کنید که شما پشت چراغ قرمز هستید و یک P. 50 در کنار شما قرار گرفته و سعی می‌کند که با گاز‌های متوالی شما را به مسابقه دادن دعوت کند!
 
اتومبیل مذکور از سال 1962 تا سال 1965 به تولید رسید و سراسر اروپای غربی را به فکر فرو برد. رکورد کوچک‌ترین اتومبیل جهان در کتاب گینس را به نام P. 50 ثبت کرده و امروزه تعدادی از آن‌ها به عنوان اتومبیل‌هایی خنده‌دار فروخته می‌شوند.
 
10 اتومبیل جالب و عجیب جهان؛ اجداد کلاسیک!
1948 Tasco
اتومبیل Tasco نظر بسیاری از عاشقان خودرو‌های کلاسیک را جلب می‌کند. این محصول تنها نمونه‌ای اولیه برای ساخت مدلی اسپرت پس از جنگ‌جهانی دوم بود و مکانیزم فرمان آن درست همانند هواپیما طراحی شده است. طراح آن Gordon Buehrig نام داشت و به دنبال ساخت اولین اتومبیلی بود که از سقف T-top استفاده می‌کرد. اتومبیل Tasco برای کسی معنا و مفهوم نداشت؛ چون همه سرگرم نابودی‌های جنگ‌جهانی بودند و کسی به اتومبیل فکر نمی‌کرد.
 
10 اتومبیل جالب و عجیب جهان؛ اجداد کلاسیک!
General Motors Firebird (نسخه‌های یک، دو و سه)
نمی‌توان این سه اتومبیل را در کنار هم قرار نداد. برای ساخت بخش انتهایی مدل‌های Firebird از جت‌های جنگنده الهام گرفته شده بود و اکنون فراموش شده که مدل Firebird هم یک اتومبیل است! این اتومبیل یک جت زمینی واقعی بود و مدل سوم آن هفت باله در قسمت انتهایی خود داشت. در واقع Firebird رقیب جدی انواع و اقسام موشک‌ها در تعداد باله است. جنرال‌موتورز سه نسخه Firebird را در سال‌های 1953، 1956 و 1959 معرفی کرده بود.
 
10 اتومبیل جالب و عجیب جهان؛ اجداد کلاسیک!
1955 Ghia 'Gilda' Streamline X.
این یکی از جالب‌ترین اتومبیل‌هایی است که تاکنون به تولید رسیده و باید اعتراف کرد که ظاهر بسیار شگفت‌انگیزی دارد. آیا برای طراحی آن از یک سفینه فضایی الهام گرفته شده است؟ ما پاسخ این سوال را نمی‌دانیم؛ اما طراحان آن گفته بودند که به دنبال محصولی آیرودینامیک هستند و شاید این پاسخ آن‌ها برای شما کافی باشد. خدا را شکر که طراحی این محصول به شهرت کافی نرسید؛ زیرا احتمالا اکنون باید سوار بر بال هواپیما و بر روی زمین حرکت می‌کردیم.
 
10 اتومبیل جالب و عجیب جهان؛ اجداد کلاسیک!
Ferrari 512 S. Modulo
این یکی از طراحی‌های فراری در دهه 1970 است. آن روز‌ها مردم و منتقدین از آن استقبال زیادی کردند و می‌دانستند که کیفیت فراری تمام ضعف‌های آن را پوشش خواهد داد. پینینفارینا در طراحی 512 S. Modulo نقش مهمی ایفا کرد و باعث شد که فراری 22 جایزه طراحی را از آن خود کند. فراری در این اتومبیل از پیشرانه V. 12 با توان 550 اسب‌بخار استفاده کرده بود و شتاب صفر تا 100 آن کمتر از 3 ثانیه است.

منبع: hotcars
ترجمه: امین نقی زاده
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان