از اوایل سال آینده؛

میزان مستمری مددجویان بهزیستی به ۲۰ درصد دستمزد قانون کارمی رسد

سنندج- نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: از سال آینده میزان مستمری مددجویان بهزیستی به ۲۰ درصد دستمزد تعیین شده در قانون کار می رسد.

میزان مستمری مددجویان بهزیستی به 20 درصد دستمزد قانون کارمی رسد

به گزارش خبرنگارمهر، سیدمهدی فرشادان ظهر امروزچهارشنبه در دومین نشست علمی کاربردی مدیران ارشد بهزیستی سراسرکشور که با موضوع سلامت اجتماعی در برنامه ششم توسعه در سنندج برگزار شد، گفت: در برنامه ششم توسعه نسبت به پنج برنامه قبلی در حوزه اجتماعی و آسیب های آن بسیار بهتر عمل شده است.

وی عنوان کرد: در لایحه ای که دولت به مجلس تقدیم کرد به غیر از ماده 26 که در ارتباط با اعتیاد بود، دیگر هیچ اشاره ای به حوزه اجتماعی و آسیب های این حوزه نشده بود که با کمک وهمکاری سازمان بهزیستی و جمعی از نمایندگان مردم در مجلس بحث آسیب های اجتماعی در برنامه ششم توسعه پررنگ تر شد.

وی بیان کرد: براساس برنامه ششم توسعه باید تمامی افراد پشت نوبتی دستگاه های حمایتی هم چون بهزیستی تحت پوشش قرار گیرند.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی از میزان مستمری ماهانه افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد  اظهار تاسف کرد و گفت: براساس برآوردهای آنجام شده با این میزان مستمری فرد تنها در روز قادر به خرید یک نان سنگک و 53 گرم پنیر است.

فرشادان ادامه داد: دربرنامه ششم آمده که میزان مستمری که سازمان بهزیستی به افراد تحت پوشش خود پرداخت می کند باید 20 درصد دستمزد تعیین شده در قانون کارباشد که براساس بررسی های انجام شده این میزان در حدود 250 هزار تومان خواهد بود که از اوایل سال آینده باید اجرایی شود.

وی با اشاره به اینکه شورای اجتماعی به ریاست رییس جمهور درکشورتشکیل شده است، بیان کرد: تهیه طرح جامع و کنترل آسیب های اجتماعی از دیگر موارد مطرح شده در برنامه ششم است.

وی تهیه پیوست های اجتماعی تمامی برنامه های کلان کشور را از دیگر موارد بیان شده در برنامه ششم توسعه ذکر کرد و افزود: اگر تمامی برنامه ها دارای پیوست اجتماعی باشند قطعا بازخورد موثری خواهند داشت.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید برنامه مشخصی برای زنان سرپرست خانوار داشته باشیم، اظهارداشت: طرح کامل توانمندسازی زنان سرپرست خانوار هم در برنامه ششم مدنظر قرار گرفته است.

فرشادان اضافه کرد: براساس برنامه ششم باید 75 درصد بیماران روانی مزمن، 25 درصد کودکان کار وخیابانی و 25 درصد سالمندان تحت پوشش قرار گیرند.

وی با اشاره به تولد سالانه 30 هزار نوزاد معلول در کشور، گفت: یکی از نیاز های اساسی ما غربالگری قبل از ازدواج است تا آمار تولد کودکان معلول در کشور کاهش پیدا کند.

وی افزود: اگر میانگین عمر هر معلول را 17 سال و هزینه ماهانه مورد نیاز آن را یک میلیون و 500 هزار تومان در نظر بگیریم برای نگهداری از چنین فردی 300 میلیون تومان نیاز هست لذا برای 20 هزار کودک معلول، کشورمان باید 281 هزار میلیارد تومان هزینه کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان